Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos nuorena ollut paha akne, sopiiko hormonikierukka?

Vierailija
25.10.2014 |

Gyne suositteli hormonikierukkaa, mutta nyt kun olen asiaa selvitellyt, niin kaksi mahdollista sivuvaikutusta tuossa epäilyttää. Ensinnäkin akne, minulla on ollut nuorena todella paha akne, kaksi kertaa olen Roaccutan-kuurin syönyt. Toinen aknen puhkeaminen tapahtu e-pillereiden lopettamisen jälkeen, joten herkkä on ihoni hormoneille. Kuulisin mielelläni kokemuksia muiden aknea sairastaneiden hormonikierukan käytöstä.

Toinen epäilykseni liittyy mahdolliseen hirsutismiin. Jo ennestään kasvaa tuota karvaa runsaasti, myös kasvoissa. Harkitsen kyllä laserointiin menoa, mutta en haluaisi tätä ongelmaa pahentaa.

Sterilisaatiokin olisi kohdallani mahdollinen, mutta sen haittavaikutukset pelottavat vielä enemmän.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalla mainitsin vaimon rankasta aknesta joka häädettiin vuoden Diane Nova-kuurilla pysyvästi pois.

Sen jälkeen hän käytti toista pillerimerkkiä yhteensä viisi vuotta (lapset pilleritaukojen välillä) ja toisen vekaran jälkeen vaihtoi hormonikierukkaan.  Toinen kierukka menossa yhteensä 7 vuotta kierukkaa eikä lopeta ellei lääkäri määrää, sillä "vähävuotoisuus" on erittäin hyvä bonus. Ei iho-ongelmia ellei yksittäisiä finnejä silloin tällöin lasketa, eikä väsymisiä/mielialakuvioita/omituista painonheittelyä tms kuten pillereiden kanssa, joskin tuo toinen pillerimerkki oli pliisu mielialanheittelijä verrattuna Diane Novaan.  

Vierailija
2/2 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä jännitän itsekin; nuoruudessa akne, joka talttui Diane Novalla aikanaan vuosia, vuosia sitten. Lasten jälkeen käytin kuparikierukkaa 10 vuotta ja nyt on kuukauden ollut hormonikierukka. Ainakaan vielä ei ole aknea ilmennyt mutta ei se varmaan nän nopeasti olisikaan ilmennyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla