Miksi ihmiset välittävät statuksesta niin älyttömän paljon
Itse en koskaan ole ymmärtänyt sitä. Mitä väliä jonkun toisen ammatilla tai koulutuksella on?
Kommentit (18)
Ateismi ja maallistuminen.
Kun ei ole uskoa täytyy hakea arvostusta muulla tapaa.
Vierailija kirjoitti:
Pintaliitäjiä. Auto ja talo pitää olla aina komeampia kuin kavereilla ja naapureilla. Jos ei muuten, otetaan lisää velkaa että saadaan ne. Näiden mielestä vaatimattomasti ja tavallisesti elävät ovat hörhöjä.
KOMPENSOINTIA!!
Pienimunaisuutta,heikko itsetunto ,vääristynyt persoona , wannabe häntäheikki jne jne
Jos henksesti on ok ja hyvä olla ei tarvitse paukutella kenelekkään henkseleitä.
Tietysti jos näin ei ole niin tavrii kahdet henkselit ja liudan minioneita.
kaikki ok ja enemmän kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pintaliitäjiä. Auto ja talo pitää olla aina komeampia kuin kavereilla ja naapureilla. Jos ei muuten, otetaan lisää velkaa että saadaan ne. Näiden mielestä vaatimattomasti ja tavallisesti elävät ovat hörhöjä.
KOMPENSOINTIA!!
Pienimunaisuutta,heikko itsetunto ,vääristynyt persoona , wannabe häntäheikki jne jne
Jos henksesti on ok ja hyvä olla ei tarvitse paukutella kenelekkään henkseleitä.
Tietysti jos näin ei ole niin tavrii kahdet henkselit ja liudan minioneita.
Minulla on pieni muna, heikko itsetunto ja ehkä vääristynyt persoonakin.
En välitä statuksesta hittojakaan.
Kerro tuo naisille.
Olen seonnut laskuissa miten moni nainen lopettaa välittömästi keskustelun kun kerron ammattini.
Tämänhän piti olla vain small talkia eikä mikään kynnyskysymys.
Olisko niin, että älykkäät, kunnianhimoiset ja karismaattiset ihmiset saavuttaa korkean statuksen. Ja ne asiat ihmisessä on kiinnostavia.
Mitä.väliä toisen koulutuksella tai ammatilla on?
Sitä väliä, että keksii jutun juurta. Kun tietää, mitä toinen tekee, niin voi alkaa keskustelemaan muustakin kuin säästä. Vaikka ammatti olisi kaupan hyllyttäjä tai rakennussiivooja, niin keksin lukemattomia tapoja osoittaa mielenkiintoa. Muuten pitää puhua jostain uutisista tms.
Vierailija kirjoitti:
Kerro tuo naisille.
Olen seonnut laskuissa miten moni nainen lopettaa välittömästi keskustelun kun kerron ammattini.
Kokeile Bulgariaa. Tosin siellä miehen odotetaan ottavan vetovastuu vaimosta ja lapsista.
Se status on kirjaimellisesti mustetta paperilla, se ei merkitse mitään.
tittelinkipeys näkyy hyvin tällä palstalla.
Kaikkialla "olen vaativalla alalla asiantuntijana" tai sitten, " eihän sillä ole edes tutkintoa..."
Vierailija kirjoitti:
Mitä.väliä toisen koulutuksella tai ammatilla on?
Sitä väliä, että keksii jutun juurta. Kun tietää, mitä toinen tekee, niin voi alkaa keskustelemaan muustakin kuin säästä. Vaikka ammatti olisi kaupan hyllyttäjä tai rakennussiivooja, niin keksin lukemattomia tapoja osoittaa mielenkiintoa. Muuten pitää puhua jostain uutisista tms.
Sulla on aika köyhä elämänkatsomus.
Vierailija kirjoitti:
Kerro tuo naisille.
Mikä sun ammatti on?
Vierailija kirjoitti:
Olisko niin, että älykkäät, kunnianhimoiset ja karismaattiset ihmiset saavuttaa korkean statuksen. Ja ne asiat ihmisessä on kiinnostavia.
Tyypillisesti se on valitettavasti niin, että röykeät sosiopaatit saavuttavat korkean statuksen.
Biologiaa. Evoluutioympäristössä hierarkiassa korkealla olleet ihmiset söivät hyvin, alhaalla olleet söivät jos ruokaa oli. Näin oli vielä 200 vuotta sitten kaikkialla. Ihminen ei ole 200 vuodessa muuttunut, vaikka ympäristö on.
Joka on sivistynyt niin hän ei korosta ja ylpeile ammatilla tms. ymmärtää, että kaikenlaisia ihmisiä tarvitaan. Osaa myös laajemmin ajatella mikä merkitys kaikella on.
Vierailija kirjoitti:
Ateismi ja maallistuminen.
Kun ei ole uskoa täytyy hakea arvostusta muulla tapaa.
Heh, Pohjanmaallahan se status ei ole koskaan ollut mitenkään tärkeää kenellekään uskovaiselle...
Oon kans miettinyt, että DI on aina jotenkin hieno juttu. Kyllä se on vaan tutkinto muiden joukossa.
Kummalla miehellä on parisuhdemarkkinoilla enemmän valinnanvaraa - sillä, jolla on korkea status vai sillä, jolla ei ole? Huomioi myös laatu.
Kun olet keksinyt vastauksen tähän niin ymmärtänet, miksi miehen kannattaa tavoitella korkeaa statusta.