Peritty älykkyys selittää ihmisen elämänkulkua paremmin kuin sosiaaliluokka. Tätä ei ole soveliasta sanoa ääneen – edes tieteessä, sanoo psy...
Kommentit (244)
No minä olen hyvin älykäs. Siitä on seurannut vain ja ainoastaan ongelmia minulle.
T: Antti Laine
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänäpäiivänä kun kaikki on jo miltein keksitty niiin ihmisen luovuus nousee valtaan. Eli kuinka hyvät verkotot markkinoinnissa on ja kuiinka luovia ideoita ihminen kykenee luomaan. Toki tekoälykiin kykenee jo luoviin keksintöiihin.
Markkinointiiin ilman esiim vaikka kardashianin pärstäää menee miljoonia jos haluaaa että jäää miljoonia myös viivan allle.
On siis sinun mielestä älykkyyttä se, että tavoittelee mahdollisimman suurta omaisuutta? Just joo.
Vierailija kirjoitti:
Alhaisen älykkyyden maissa sukurutsaus on osa arkea. Serkkujäät, jopa sisarusliitot, hyväksytään. Kyllä nää tutkijat on oikeassa. Käytäntö on sen jo näyttänyt. .fi.m.wikipedia.org/wiki/IQ_and_the_Wealth_of_Nations
Kyllä se näin menee. Eritoten arabikulttuureissa arvostetaan jo uskonnon perusteella lapsivaimoja, pieniä 8--10- vuotiaita serkkutyttöjä naitetaan vanhemmalle sukulaismiehelle joka maksaa eniten. Perheet näistä sopivat. On sairasta!
Mutta toisinaan niinkin täytyy olla. Muuten jokainen polvi olisi tendenssinomaisesti edellistä älykkäämpi, ja oltaisiin jo mensassa koko porukka.