Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tupakka ja lopetus

Vierailija
24.10.2014 |

Tälläkin sivustolla on varmasti tupakoijia, joilla takana lopettamis yrityksiä, oli ne kuinka hyvällä tai huonolla motivaatiolla tehtyjä.

Itse olen poltellut monen monta vuotta, aloitin nuorena ja poltan askin päivässä. Heti herätessä heitän vaatteet niskaan ja tupakalle. En osaa edes laskea, kuinka monta kertaa olen yrittänyt lopettaa, parhain taisi olla, kun olin kuukauden ilman, mutta sorruin taas.

Asiani kuitenkin oli tämä, kuinka monella teistä on läheiset tukenut yritystä lopettaa? Tiedän kyllä, että se on oma riippuvuuteni ja oma motivaatio lopettaa on se tärkein, mutta oletteko te koskaan saaneet negatiivista palautetta niskaanne?

"Et sinä kuitenkaan lopeta, turha edes yrittää, lopeta tuo pelleily" yms. on kuultu muutamia kertojakin.

Kyllä se välillä riipaisee sydäntä, kun miettii, ettei läheisetkään usko itseeni. Ehken usko itsekkään. Onhan sitä ennenkin yritetty lopettaa ja läheiset ovat nähneet, kuinka aina uudelleen olen sortunut.

Polttamisen lopetusta on usein estänyt se, että kaikesta surkeista puolistaan minä tavallaan pidän siitä. Tyhmästi sanottu, enhän minä muuten polttaisi. Sitä on yrittänyt itseään aivopestä lukemalla jatkuvia listoja tupakoinnin haitoista ja silti, silti siitä tavasta edes jollain tasolla pitää.

Toivoisin, ettei kommentit olisi luokkaa "polta itsesi hautaan, stana verot ja wt ja keuhkosyöpä".

Olen kokeillut kaikkea nikotiinilaastareista suihkeisiin ja nyt olen ajatellut kokeilla sähkötupakkaa. Moni on kuulema siitä saanut avun lopettamiseen, josko vaikka itsekin...

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttelin itse 15v. -> 41v., eli aika pitkän ajan. Viime talvena tilasin netistä satsin sähkötupakkaa. Siis tankit, clearot, nesteet yms., koko hoito. Tilasin myös eri vahvuisia nikotiinipitoisia nesteitä n. 20 erilaista makua. Nesteissä oli PG/VG- pitoisuus laidasta laitaan 0% > 50% > 100%...

Loppujen lopuksi kaikki nesteet sai minun suun kuivumaan. Aamulla oli aika saharaa koko suu, jos oli illalla höyryttänyt ennen nukkumaan menoa.

Ei siis sopinut sähkötupakka eli höyryttely minulle, joten ajattelin että.. vitut. Olkoon.

Se oli viime talvena. En ole sen jälkeen käyttänyt tupakkaa tai sähkötupakkaa. En tehnyt itselleni mitään lupausta enkä lyönyt vetoa kenekään kanssa. Se kaikki vaan jäi, en osaa sanoa sille mitään syytä..

Kokeile sitä sähkötupakkaa, niin tiedät. Ehkä se toimii sinulle, ehkä ei. Itse en ole nikotiinia kaivannut, en tiedä miksi. En tunne hikoilua, hermostuneisuutta, käsien vapinaa, keskittymiskyvyn puutetta.. Kai se on sitten yksilöllistä.

Vierailija
2/12 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

It's all in your head. Set your mind to your goals!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista :). Kaitpa se on tilattava se sähkötupakka ja toivottavasti se jäisi siihen ja saisi sanoa tupakalle hyvästit. Toivotaan, etten kuitenkaan siirrä sitä riippuvuutta muualle, jos tästä selviän.

Vierailija
4/12 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoinnin lopettaminen lähtee aina jokaisesta itsestään. Sitä pitää oikeasti haluta että lopettaa tupakoinnin. Itse olen joutunut lopettamaan pakon edessä eli kun alettiin tekemään vauvaa. Nyt on vauva 2kk ja noin vuoden olen ollut polttamatta. Ja tupakkaa haluttaa niin mahoton. :(

Vierailija
5/12 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomaton juttu, mutta minulle, vannoutuneelle skeptikolle auttoi Champix-merkkinen lääke. Yli 40 vuotta tupakointia ja 1 savuton vuosi takana.

Vierailija
6/12 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allen Carrin kirja Stumppaa tähän, suosittelen. Itse sen avulla lopettanut.

Vierailija
7/12 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 21:18"]

Uskomaton juttu, mutta minulle, vannoutuneelle skeptikolle auttoi Champix-merkkinen lääke. Yli 40 vuotta tupakointia ja 1 savuton vuosi takana.

[/quote]

Vähän turhan raju homma olisi itselle. En halua syödä psyykelääkkeitä tupakkilakon vuoksi. Hyvä jos toimi sinulla, niin ei riskin otto ollut turha.

Vierailija
8/12 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä poltin 18-35v. vähintään topan päivässä, yleensä enemmän. Elättelin ajatusta lopettamisesta silloin tällöin, mutten tainnut olla röökilakossa päivää kauempaa. Lopetin kuin seinään tehtyäni positiivisen raskaustestin enkä ole sen koommin polttanut. Tupakkaa teki mieli muutaman päivän, mutta kun tilanne oli mikä oli (eli polttaminen oli ehdottomasti nou-nou), niin aika pian koko ajatuksesta pääsineroon.

Järkeilin asian niin, että en voi polttaa, mutta minun voi ja saa tehdä mieli röökiä ja se on ihan ok. Jos tekee mieli, sitten ajattelen, kuinka kivaa olisi vetää savua henkeen - ah - ja se siitä. Ei mieliteko tarkoita että pitäisi toimia sen mukaan. Se olinehkä suurin oivallus lopettamisessa. Tsemppiä ap:lle, olet vain polttamatta niin kyllä se siitä. Älä tee asiasta isoa, ajattele vain että mieli tekee mutta tehkööt vaan.

Vierailija
9/12 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä paatunut tupakoitsija lopetin puoli vuotta sitten seinään. Elämäni paras päätös. 

Vierailija
10/12 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 21:52"][quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 21:18"]

[/quote]

Vähän turhan raju homma olisi itselle. En halua syödä psyykelääkkeitä tupakkilakon vuoksi. Hyvä jos toimi sinulla, niin ei riskin otto ollut turha.
[/quote][quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 21:52"][quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 21:18"]

[/quote]

[/quote]
No joo, en minäkään suinpäin apteekkiin rynnännyt mutta kun lääkäri melkein pakotti saatuani ensimmäisen sydäninfarktini.

Vierailija
11/12 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itse asiassa poltin melkein 14 vuotta ja nyt olen ollut tupakoimatta kuukauden. Tää on selkeästi pisin aika minkä olen pysynyt tupakoimatta. Todellakin nyt se loppu, ei tee enää edes mieli.

Vierailija
12/12 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 22:22"]Mä itse asiassa poltin melkein 14 vuotta ja nyt olen ollut tupakoimatta kuukauden. Tää on selkeästi pisin aika minkä olen pysynyt tupakoimatta. Todellakin nyt se loppu, ei tee enää edes mieli.
[/quote]
Mullakin oli samantapainen tunne ensimmäisen viikon jälkeen. Olin täynnä itsevarmuutta, että tällä kertaa onnistun, ja nyt eletään jo toista savutonta syksyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme