Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Visa-keskustelun satoa: 3 eri käyttäjäryhmää, mihin itse kuulut?

Vierailija
24.10.2014 |

Karkeasti kolmenlaisia Visan käyttäjiä: 1) Eivät missään nimessä käytä, joko siksi että pelkäävät joutuvansa ongelmiin tai sitten periaatteen vuoksi haluavat vältellä velkaa kaikin keinoin. Ääripäässä maksetaan varmuuden vuoksi kortti plussan puolelle ettei vahingossakaan tule luottolaskua. Tähän joukkoon kuuluminen ei välttämättä kerro varallisuudesta mitään. 2) Käyttävät tarpeeseen, koska muita varoja ei ole käytössä. Tähän kuuluvat ns köyhät. 3) Käyttävät maksuaikakorttina eivätkä maksa korkoja koskaan eikä tarvitse murehtia kuinka suuri lasku on tulossa, sen pystyy aina hoitamaan tilanteessa kuin tilanteessa. Tämä porukka ymmärtää rahan aika-arvon ja tyypillisesti ovat varakkaampaa porukkaa.

Mihin kolmesta itse kuulut vai kuulutko johonkin neljänteen, mihin?

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3, vaikka olen kyllä pienituloinen. Maksan pääasiassa sillä matkustelut, nettiostokset ja hammaslääkärin.

Vierailija
62/80 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 21:23"]

Kuulun ryhmään 1.Aikoinaan 90-luvulla tuli täysi-ikäisyyden huumassa höylättyä luottoja yms.sillä lopputuloksella että meni luottotiedot kun en tajunnut että laskutkin pitäisi maksaa. Kun velat oli maksettu ja luottotiedot palautuneet, hankin myös luottokortinkin takaisin. Käytin sitä tasan kerran ja totesin hyödyttömäksi. Olin oppinut nuoruuden toilailujen jälkeen säästämään, eikä tilini ole sen jälkeen ollut ikinä nollilla, itse asiassa ei ole ollut tilannetta että siellä olisi ollut rahaa alle tonni. Mulla on käyttötili, säästötili ja rahasto, hankinnat teen käteisellä tai laskulla jossa 14 vrk maksuaika, en käytä luottoja enkä osamaksuja enkä vippejä. Miksi käyttäisin jos ei ole pakko.

[/quote]

Eli sä edelleen pelkäät, että sulta mopo lähtee käsistä. Ei luottoa ole pakko ottaa vaikka kortti oliskin, ihan itse sä sen päätät. Toki parempi luopua kortista jos sitä ei osaa käyttää.

Vierailija
64/80 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän luottokorttia vain ulkomailla hotellihuoneen maksamiseen ja silloin, kun maksan  netin kautta varaamani matkan.

Kotimaassa en ole koskaan luottokorttia käyttänyt. Maksan ostokseni debit-puolella.

Vierailija
65/80 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Miksi käyttäisin luottoa, kun käyttötilillä on aina rahaa kyllä omiin tarpeisiin?

Vierailija
66/80 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 21:21"]1. Miksi ihmeessä maksaisin luottokortilla, kun tilillänikin on rahaa?
[/quote]sen ymmärtää vain fiksut.

Vierailija
67/80 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3. Visa-puolta käytän ulkomailla, nettitilauksissa ja työmatkoilla matkakulujen maksamiseen (jotta saan matkalaskulla rahat takaisin ensin, pelkästään periaatteellinen syy).

Vierailija
68/80 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2. On tavallaan jemmarahaa jota käyttää kun tili tyhjenee äkillisten menojen yllättäessä (auton korjauskulut, eläinlääkärikulut). Joka kk lyhennän 3 x minimikuukausimaksun verran mutta takapakkien takia maksettavaa on vielä paljon. Onneksi luottoraja on "vain" 1500 e. Mutta tosiaan Visalla maksan vain äärimmäisessä hädässä nykyään ja koitan keskittyä lyhentämiseen. Visa kun on niin ei tartte lainata keltään eikä ottaa vippejä. Pienituloisen pelastus vaikka korot juoksevatkin... Laitan myös säästöön kuukausittain rahaa mutta näillä tuloilla on vain yksi säästökohde kerrallaan ja nyt se on ulkomaanmatka.

Vierailija
69/80 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain tyhmä ei käytä ilmaista lainaa. Kaikki kannattaa aina maksaa mahd. Myöhään.

Vierailija
70/80 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 21:39"]

En varmaan mihinkään. En omista visaa, enkä aijo koskaan sellaista hankkiakaan. 

[/quote]

Selventäkää minulle, että miksi tätä alapeukutetaan? Mihin tarvitsen visaa? Kun olen pärjännyt ihan hienosti ilmankin koko elämäni. 

Vierailija
71/80 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 21:40"]

3, ikinä ei ole luotolle mennyt, aina maksan laskun kokonaan. Laskut vaihtelee 10€-1000€. Aina menee tuo 10€ kun spotify menee kortin kautta.

[/quote]

Tämä voisi olla omalta näppikseltäni.

Vierailija
72/80 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 -ryhmään kuulun. Maksan aina kaiken joko Visalla tai Amexilla, kerran kuussa lähtee lasku kokonaisuudessaan suoraan tililtäni.

Vierailija
73/80 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

4. Reissaan 3-4 kertaa vuodessa ulkomailla, joten maksan lennot, hotellit ja autovuokrat kortilla. Reissun jälkeen maksan koko laskun kerralla pois. En ole koskaan käyttänyt luottoa muuhun kuin tähän tarkoitukseen.

Vierailija
74/80 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 21:50"]

Vain tyhmä ei käytä ilmaista lainaa. Kaikki kannattaa aina maksaa mahd. Myöhään.

[/quote]

Miks ihmeessä, jos se pitää maksaa kuitenkin? Itse maksan kaikki laskut aina samantien. 

Vierailija
75/80 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan ihan kaiken Visalla tai Masterilla. Visalla silloin, kun saan S-ryhmän maksutapaedun, muutoin Masterilla, jolla saan Finskin pisteitä. Laskun maksan aina kerralla pois. Tarvittaessa makselen laskujen välissäkin, jos luottoraja (5000€) meinaa tulla täyteen.

Luottokortti poistaa tarpeen pitää ylisuurta käteispuskuria. Meillä ei ole kuin muutama tonni korkeakorkoisella (1,65%) tilillä, loput puskureista on osakkeissa. 

Vierailija
76/80 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähtävästi av-mammat eivät matkustele ulkomailla tai tilaa nettikaupoista tavaraa? Esim. matkaliput on huomattavasti turvallisempi ostaa luottokortilla, kuin tilisiirrolla. Jos matkatoimisto menee konkkaan tai tilaus jää saamatta, niin luottokorttiyhtiöltä on mahdollista saada rahat takaisin.

Ettekä varmaankaan tee työmatkoja, joiden kulut (lentoliput, hotellit, taksi jne.) pitää maksaa ensin itse ja sitten laskuttaa kululaskulla firmalta, kun kerran noin paljon pitää ihmetellä, mihin Visaa tarvitaan.

Vierailija
77/80 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 23:25"][quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 21:50"]

[/quote]

Miks ihmeessä, jos se pitää maksaa kuitenkin? Itse maksan kaikki laskut aina samantien. 
[/quote]eihän tarvi. Idea just pitkä ilmainen maksuaika

Vierailija
78/80 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Visa debit käy ihan kaikkialla nykyään ja nettiostlissa ym. Ei tarvi olla luottokortti. Maksuturva on tässäkin. Ehkä tuo ylisuuri käteispuskuri ja siis sen poisto olisi hyvä syy hankkia.

Vierailija
79/80 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmoseen. En ole koskaan joutunut maksamaan korkoa vaan maksan aina koko laskun pois. Luottokortti tuo mukavasti joustoa kuukausittain vaihteleviin menoihin, ei tarvitse koskea säästöihin. En kyllä ole erityisen varakas. 

Vierailija
80/80 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh... Miksi pitäisi käyttää luottokorttia jos periaatteesta ei halua velkaa? Ei se sitä tarkoita ettei osaisi rahoja käyttää, päinvastoin. Mielummin säästää erilliselle tilille, maksaa ylimääräiset menot sieltä tililtä ja laittaa taas vastaavan summan sinne tilille.