Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Visa-keskustelun satoa: 3 eri käyttäjäryhmää, mihin itse kuulut?

Vierailija
24.10.2014 |

Karkeasti kolmenlaisia Visan käyttäjiä: 1) Eivät missään nimessä käytä, joko siksi että pelkäävät joutuvansa ongelmiin tai sitten periaatteen vuoksi haluavat vältellä velkaa kaikin keinoin. Ääripäässä maksetaan varmuuden vuoksi kortti plussan puolelle ettei vahingossakaan tule luottolaskua. Tähän joukkoon kuuluminen ei välttämättä kerro varallisuudesta mitään. 2) Käyttävät tarpeeseen, koska muita varoja ei ole käytössä. Tähän kuuluvat ns köyhät. 3) Käyttävät maksuaikakorttina eivätkä maksa korkoja koskaan eikä tarvitse murehtia kuinka suuri lasku on tulossa, sen pystyy aina hoitamaan tilanteessa kuin tilanteessa. Tämä porukka ymmärtää rahan aika-arvon ja tyypillisesti ovat varakkaampaa porukkaa.

Mihin kolmesta itse kuulut vai kuulutko johonkin neljänteen, mihin?

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 21:21"]

1. Miksi ihmeessä maksaisin luottokortilla, kun tilillänikin on rahaa?

[/quote]

Etkö koskaan käy ulkomailla? Tilaatko netistä? Yövytkö esim hotellissa? Esim näissä tapauksissa luottokortti on hyvä, liekö hotellissa asumisessa nykyään pakollinen.

Vierailija
42/80 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan joku muu, kortti on minulla ihan käytännön syistä (matkustellessa mielestäni ihan ehdoton) samoin matkoja ja hotelleja varaillessa jne.

Muuten en juuri korttia käytä, joskus harvoin kotimaassa tulee käytettyä, ehkä kerran vuodessa, tuolloin yleensä jokin erikoisjuttu kyseessä.

Vierailija
44/80 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun ryhmään 1.Aikoinaan 90-luvulla tuli täysi-ikäisyyden huumassa höylättyä luottoja yms.sillä lopputuloksella että meni luottotiedot kun en tajunnut että laskutkin pitäisi maksaa. Kun velat oli maksettu ja luottotiedot palautuneet, hankin myös luottokortinkin takaisin. Käytin sitä tasan kerran ja totesin hyödyttömäksi. Olin oppinut nuoruuden toilailujen jälkeen säästämään, eikä tilini ole sen jälkeen ollut ikinä nollilla, itse asiassa ei ole ollut tilannetta että siellä olisi ollut rahaa alle tonni. Mulla on käyttötili, säästötili ja rahasto, hankinnat teen käteisellä tai laskulla jossa 14 vrk maksuaika, en käytä luottoja enkä osamaksuja enkä vippejä. Miksi käyttäisin jos ei ole pakko.

Vierailija
45/80 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 21:21"]

1. Miksi ihmeessä maksaisin luottokortilla, kun tilillänikin on rahaa?

[/quote]

Vaikkapa siksi, että se on helpompaa, vastaanottaja ei hyväksy käteistä tai sinä haluat ostoturvan.

Vierailija
46/80 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä! Olit ensimmäinen rohkea ryhmään kaksi kuuluva joka sen myönsi. Olen aivan varma että samaan ryhmään kuuluu paljon enemmän kuin mitä kyselyn tulos antaa ymmärtää, mutta all good!

Vierailija
47/80 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kuulunko mihinkään oista. Käytän Visaa joka kuukausi, välillä maksan pois Visalaskun säästötililtä välillä palkkatililtä, mutta pyrin maksamaan aina koko saldon kerralla pois. On ihan pöljää kierrättää säästötilin kautta, mutta siihen ei ole korttia (jotta en käyttäisi säästöjä). Tarvitsisi kai enemän suunnitelmallisuutta rahankäyttöön.

Vierailija
48/80 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi mitään, pidän junttina sellaisia jotka maksavat vain käteisellä. Vaikka onhan se hyvä tiedostaa jos on taipumusta holtittomaan rahankäyttöön.

Vierailija
49/80 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 21:20"]

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 21:15"]

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 21:14"]

4) asioin paljon ulkomailla eli Ruotsissa ja käytän visaa saadakseni mahdollisimman hyvä kurssin. Noista kolmesta eniten ryhmä 3. 

[/quote]

Millä kortilla maksat ulkomailla? Oletko tehnyt vertailua mikä kortti on ei EUR ostoksissa edullisin käyttää (valuutanvaihtokurssi)?

[/quote]

En oo tehny vertailua, visaa käytän. Kauppojen kurssit on paljon huonommat kuin luottokortin. Käteisellä maksaessa häviää selvästi. Muutenkin kurssi on nykyisin suomalaisille epäedullinen mutta tulee tuolla silti käytyä.

[/quote]

Tietämättä mikä kortti sinulla on käytössä, K PLussa MasterCard on ehdottomasti edullisin tuossa. Jeeves kortti on yhtä hyvä. Olen vertaillut asiaa useasti ja aina sama lopputulos. Esim viikon reissulla ero oli 50EUR K plussa MasterCardin hyväksi esim verrattuna S Visaan. Diners on kaikkein huonoin.

Vierailija
50/80 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3. Tulot 2000e brutto joten köyhä. Luottoraja 5000e.

Vierailija
51/80 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmä 2. Maksan isommat hankinnat luottokortilla, esim. matkat, ja maksan maksukykyni mukaan laskun heti pois tai erissä. Olen köyhä mutta luottotiedot tallella.

Vierailija
52/80 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmonen

Vierailija
53/80 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaan mihinkään. En omista visaa, enkä aijo koskaan sellaista hankkiakaan. 

Vierailija
54/80 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1, ei oöe ikinä ollut tarvetta, vaikka olen pienituloinen

Vierailija
55/80 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3, ikinä ei ole luotolle mennyt, aina maksan laskun kokonaan. Laskut vaihtelee 10€-1000€. Aina menee tuo 10€ kun spotify menee kortin kautta.

Vierailija
56/80 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkojen maksut on turvallisinta maksaa aina luottokortilla.

Vierailija
57/80 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 ja 3 sekoitus. Periaatteessa pyrin välttelemään käyttöä mutta ulkomailla ja netistä ostaessa käytän.

Vierailija
58/80 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3, maksan Visalla tarvittaessa netissä ja ulkomailla, en muulloin. 

Vierailija
59/80 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 21:37"]

Ryhmä 2. Maksan isommat hankinnat luottokortilla, esim. matkat, ja maksan maksukykyni mukaan laskun heti pois tai erissä. Olen köyhä mutta luottotiedot tallella.

[/quote]

Käytän ulkomailla ja osin matkojen maksuun. Maksa osan matkasta käyeisellä ja osan kortillä. En ole köyhä, mutten varakaskaan.

Vierailija
60/80 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä huomaa taas, että vain yksi vastaus on hyväksyttävä.