Visa-keskustelun satoa: 3 eri käyttäjäryhmää, mihin itse kuulut?
Karkeasti kolmenlaisia Visan käyttäjiä: 1) Eivät missään nimessä käytä, joko siksi että pelkäävät joutuvansa ongelmiin tai sitten periaatteen vuoksi haluavat vältellä velkaa kaikin keinoin. Ääripäässä maksetaan varmuuden vuoksi kortti plussan puolelle ettei vahingossakaan tule luottolaskua. Tähän joukkoon kuuluminen ei välttämättä kerro varallisuudesta mitään. 2) Käyttävät tarpeeseen, koska muita varoja ei ole käytössä. Tähän kuuluvat ns köyhät. 3) Käyttävät maksuaikakorttina eivätkä maksa korkoja koskaan eikä tarvitse murehtia kuinka suuri lasku on tulossa, sen pystyy aina hoitamaan tilanteessa kuin tilanteessa. Tämä porukka ymmärtää rahan aika-arvon ja tyypillisesti ovat varakkaampaa porukkaa.
Mihin kolmesta itse kuulut vai kuulutko johonkin neljänteen, mihin?
Kommentit (80)
4) asioin paljon ulkomailla eli Ruotsissa ja käytän visaa saadakseni mahdollisimman hyvä kurssin. Noista kolmesta eniten ryhmä 3.
Varmaan sitten 1, kun olen luopunut luottokortista kokonaan.
Kuulun tuohon 1. Luokkaan. En koe tarvetta hankkia luottokorttia. Joku pitää ehkä minua naurettavana pellenä kun en halua sitä korttia hankkia, mutta entä sitten? Olen itse tyytyväinen. Osaan hoitaa raha-asiani niin ettei luotolla ole tarvinut, eikö tulevaisuudessakaan tarvitse ostaa :)
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 21:14"]
4) asioin paljon ulkomailla eli Ruotsissa ja käytän visaa saadakseni mahdollisimman hyvä kurssin. Noista kolmesta eniten ryhmä 3.
[/quote]
Millä kortilla maksat ulkomailla? Oletko tehnyt vertailua mikä kortti on ei EUR ostoksissa edullisin käyttää (valuutanvaihtokurssi)?
Ykkönen. En mä sitä pelkää mutta ei oikein tule tilaisuuksia käyttääkään.
3. Ulkomailla asioidessa ehdoton. Verkkoasioinnissa myös ja turvallisempi kuin debit-osto kun on ostoturvavakuutus. Saan myös op-pisteitä visasta. En ymmärrä miksi visa olis ongelma. Maksan kerran kuussa kortin tyhjäksi.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 21:15"]
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 21:14"]
[/quote]
Millä kortilla maksat ulkomailla? Oletko tehnyt vertailua mikä kortti on ei EUR ostoksissa edullisin käyttää (valuutanvaihtokurssi)?
[/quote]
En oo tehny vertailua, visaa käytän. Kauppojen kurssit on paljon huonommat kuin luottokortin. Käteisellä maksaessa häviää selvästi. Muutenkin kurssi on nykyisin suomalaisille epäedullinen mutta tulee tuolla silti käytyä.
3
Kerrankin tunnen voimakasta yhteenkuuluvuutta palstalaisten kanssa
2, välillä pakollisia isoja menoja joita rahoittanut visalla, tosin lyhennykset sujuu joka kuukausi ja maksan uuden velan heti pois. Yritän saada velan nollaan 10 kk:ssa
1. Miksi ihmeessä maksaisin luottokortilla, kun tilillänikin on rahaa?
3, mutta maksan kortilla vain ulkomaiset ostokset.
Kolmoseen.