Paljonko teillä on visalla
Ostettuna luotolle? Mitä ostatte visale? Mulla 180e,ja saan maksettua pois ens kuussa. Olis kiva kuulla Visan käytöstä.. Nyt menoja ollut niin että säästötili meni nollille. Jonka koen kauheana epäonnistumisena.
Kommentit (58)
0€ käytwet, 6000€ visan luottoraja
suomessa on yli 300 000 maksuhäiriöistä, onneksi tällä palstalla ei koskaan vaanörahaa on niin ettei paskalle taivu! Visalla 3300e.
Taitaa olla omalla joku 800€. Joista tosin puolet siskolle lainattuja, maksaa kohta takaisin ja toinen puoli pesukoneesta joka jouduttiin yllättäen uusiin. Käytän luottoa vain isoihin ostoksiin, jos tilillä ei ole tarpeeksi. Makselen sitten pikku hiljaa pois. Miehellä tällä hetkellä 500€, osti talvirenkaat autoon. Maksetaan tilistä heti pois. Mies käyttää visaansa myös toisinaan elämiseen, mun ei tartte, koska osaan elää sen mukaan mitä on :)
Visaa käytän vain ja ainoastaan ulkomailla, koska käteisen kantaminen isommissa määrin typerää. Kotomaassa neverever. Miksi ostaa velaksi? Ei sovi minun 'maailmaani'.
Muutama kymppi Visan creditillä tällä hetkellä: parkkikuluja, netflix ja muuta pientä. Ostan myös juna- ja lentoliput aina creditillä.
Ostan kaiken visalla. Saan kuukauden korotonta maksuaikaa. Visalle kertyy kk n. 1200 eurolla ostoksia. Lyhennän luotot kokonaisuudessaan joka kuukausi, jotta ei tarvitse maksaa korkoja. Saan visan käytöstä bonuksia, joita käytän tilinhoitomaksuun ja vakuutuksiin.
Olisko pari sataa. Asutaan rajalla ja Ruotsin puolelta ostan kaiken visalla, koska kurssi on silloin edullsempi. Nettiostokset ostan myös visalle koska siinä on automaattisesti 3 kk turva jos jotain sattuu. Maksan kaiken kuukausittain pois, en lyhentele.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 21:04"]
Visaa käytän vain ja ainoastaan ulkomailla, koska käteisen kantaminen isommissa määrin typerää. Kotomaassa neverever. Miksi ostaa velaksi? Ei sovi minun 'maailmaani'.
[/quote] Kuinka vaikeata on ymmartaa etta Visan kayton ei tarvitse olla velaksi elamista?
Mastercardilla oman ja miehen kortti melkein tapissa. Eli -4500e ja -4000e. Maksellaan joka kuukausi pari sataa pois molempia ja sitten taas käytetään sama summa. Kierre päällä. Tullut yhtäaikaa monta vakuutuslaskua, autokorjaus ja -huolto jne kuluja, jotka vetäs nopsaan tappiin. Rahastosäästössä on viitisen tonnia ja se kasvaa joka kuukausi, mutta ne ei ole ns. käyttörahaa. Säästötilillä on vain muutama satku. Molemmat vakitöissä...
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 20:44"]
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 20:36"]
Ostan lähes kaiken visalla, jotenkin helpompi seurata ostoja kun tulevat kerran kuussa yhdellä laskulla. Kuukausittain maksan pois koko saldon eli käytän maksuaikakorttina, en varsinaisena luottokorttina. Koskaan en siis tuosta korkoa maksa.
Hassua, että joku vielä nykypäivänä pitää luottokorttia jonain köyhien maksuvälineenä, eihän sitä edes oikeasti köyhille myönnetä. Tyhmä ei ota korotonta ja kulutonta maksuaikaa, jos sitä on tarjolla. :) (Ja juu, mulla tosiaan ON koroton ja kulutonta Visa.)
[/quote]
Ei tulisi mieleenkään esimerkiksi huonekaluja ostaa kuluttomalla ja korottomalla maksuajalla, vaikka kuinka tyrkytettäisiin korttia sitä varten.
[/quote]
Ai, kyllä minulla vaan. Koska diskonttaus.
Ei yhtään.Käytössä Mastercard x2,s-pankin visa ja Tuohi Mastercard x2.Eli luottoa olisi n.10 000 jos tarviisi.Lisäksi tilillä tällä hetkellä saldo 11 000.Lapsia on neljä ja olen tällä hetkellä äitiyslomalla :-)
Tulee osteltua netin kautta juttuja. Tällä hetkellä joku 70€:n VISA lasku. Melko tyypillinen itelle. Ei ole koskaan ollut onglemaa maksaa laskua, kun olen vaki työssä.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 20:45"]
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 20:36"]
Hassua, että joku vielä nykypäivänä pitää luottokorttia jonain köyhien maksuvälineenä, eihän sitä edes oikeasti köyhille myönnetä. Tyhmä ei ota korotonta ja kulutonta maksuaikaa, jos sitä on tarjolla. :) (Ja juu, mulla tosiaan ON koroton ja kulutonta Visa.
[/quote]
S visa vai joku muu, kovin montaa kulutonta ei oo Visana. mastereita on kuluttomia maksuaikakortteina huru mycke
[/quote]
S-Visa. On mulla OKO:nkin Visa, mutta sitä tulee harvemmin käytettyä, kun tosta S-Visasta saa maksutapahyvitystä aika monissa kaupoissa.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 21:28"]
Ei yhtään.Käytössä Mastercard x2,s-pankin visa ja Tuohi Mastercard x2.Eli luottoa olisi n.10 000 jos tarviisi.Lisäksi tilillä tällä hetkellä saldo 11 000.Lapsia on neljä ja olen tällä hetkellä äitiyslomalla :-)
[/quote]
Jippii, viisi korttia ja yhteensä 10 000e. Täällä on 7 korttia ja limitti yhteensä 42 000e ja tämä on tosi. Olenkin hiukan ihmetellyt että noita myönnetään eri rahalaitoksista eikä muiden rahalaitosten kortit vaikuta myönnettävään limittiin ainakaan negatiivisesti.
Mulla on Diners rajattomalla luotolla, saldo on just nyt 0€, kun maksoin sinne 6000€ 15. päivä.
210€. Yksityisen lääkärin lasku sekä nettitilauksen maksu. Ostan harvoin luotolle, mutta viime kuun tili oli niin pieni, että jouduin käyttää luottoa.
Masterilla 340e, 50e kuussa lyhennys
Sama kuin monella muulla täällä: ostan kaiken credit-puolella ja maksan pois kerran kuussa. Saan selkeän koosteen siitä minne rahat menneet. Ja pidän rahat vähän pidempäään omalla tilillä kasvamassa korkoa, vaikka se on tietysti ihan minimaalinen, mutta ainkin periaatteessa siis.