Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko teillä on visalla

Vierailija
24.10.2014 |

Ostettuna luotolle? Mitä ostatte visale? Mulla 180e,ja saan maksettua pois ens kuussa. Olis kiva kuulla Visan käytöstä.. Nyt menoja ollut niin että säästötili meni nollille. Jonka koen kauheana epäonnistumisena. 

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 20:29"][quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 20:26"]

4000e, maksetaan joka kuu minimi pois ja joudutaan yleensä sama summa käyttämään seuraavassa kuussa. Velaksi valitettavasti eletään. Yhden kerran otettu pankkilaina ja maksettu sillä Visa pois.

[/quote]

Tuo on nyt ihan pakko saada katki. Alatte vähentää menoja 50 e/kk ja maksamaan säästyneellä osalla Visaa pienemmäksi.
[/quote]
luuletko ettei oo yritetty? Meil ei vaan tulot riitä. Tällä hetkellä opiskelen. Huhtikuussa pääsen töihin ja sit ehkä aletaan pikku hiljaa saada taloutta kuntoon. Köyhä joulu tulossa

Vierailija
22/58 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan lähes kaiken visalla, jotenkin helpompi seurata ostoja kun tulevat kerran kuussa yhdellä laskulla. Kuukausittain maksan pois koko saldon eli käytän maksuaikakorttina, en varsinaisena luottokorttina. Koskaan en siis tuosta korkoa maksa.

Hassua, että joku vielä nykypäivänä pitää luottokorttia jonain köyhien maksuvälineenä, eihän sitä edes oikeasti köyhille myönnetä. Tyhmä ei ota korotonta ja kulutonta maksuaikaa, jos sitä on tarjolla. :) (Ja juu, mulla tosiaan ON koroton ja kulutonta Visa.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 euroa. Käytän luottokorttia vain matkoilla. Nettiostokset maksan Electronilla ja hyvin toimii.

Vierailija
24/58 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 20:25"]

Mulla on myös niin hyvät tulot, että en tarvitse luottoa. Köyhät näköjään tarvitsevat, hah! Voi teitä!

[/quote] Hyvista tuloista huolimatta et nay ymmartavan luottokortin kaytosta mitaan. Mina maksan melkein kaikki ostokseni MasterCardilla mutta en velaksi. Juuri maksoin taman kuun laskun $400+ ennen erapaivaa, luottoraja ($25,000) ei ole koskaan tullut vastaan.

Tietysti kortinhaltija voi velkaantuakin mutta silloin muukin elamanhallinta on vahan heikoilla. Silloin talloin luottorajan ylitys taas voi olla siunaus ja paastaa palkahasta, OK kun sen sitten maksaa pois mahdollisimman pian.

Vierailija
25/58 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 euroa.Visaan turvaudun vain äärimmäisen hädän ja pakon edessä.En tykkää ostella asioita velaksi.

Vierailija
26/58 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mittään. Minä otin ekan luottokorttini vasta keväällä, vaikka esteitä ei ole ollut enää vuosiin - lähinnä vakituinen työ on puuttunut sitä ennen. Minä olen niin tyhmä, että maksan laskutkin pois sitä mukaa kuin ne tulevat. Muutaman sentin vuotuinen korko on mitätön säästö ja tykkään vain olla velaton. Kun on joutunut työttömäksi tyyliin firma lakkaa tänään, niin en uskalla luottaa siihen, että ensi kuussa palkka tulee aikanaan. 

Vierailija
27/58 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 20:31"]

Mun luottokortti on itse asiassa plussalla tällä hetkellä :D 
En ikinä maksa velkoja laskujen mukaisesti vaan siirrän luottikselle rahaa parisen kertaa kuukaudessa. Tällä kertaa sitten siirsin hieman liikaa. 

[/quote]

Avaatko hiukan, miksi? varmasti on hyvä syy, en epäile ...

Vierailija
28/58 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 20:32"]

Ei ole Visaa, on Master Card. Luotolla ehkä 500€ tällä hetkellä. Sinänsä melko typerää, koska käyttötilillä yli 400 000€. Joskus silti ostan ihan vaan huvikseni luotolle.

[/quote]

Käyttötilillä 400ke, eihän tuossa ole mitään järkeä. Sijoittaisit ne hyvä ihminen jonnekkin

Vierailija
29/58 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 20:36"]

Ostan lähes kaiken visalla, jotenkin helpompi seurata ostoja kun tulevat kerran kuussa yhdellä laskulla. Kuukausittain maksan pois koko saldon eli käytän maksuaikakorttina, en varsinaisena luottokorttina. Koskaan en siis tuosta korkoa maksa.

Hassua, että joku vielä nykypäivänä pitää luottokorttia jonain köyhien maksuvälineenä, eihän sitä edes oikeasti köyhille myönnetä. Tyhmä ei ota korotonta ja kulutonta maksuaikaa, jos sitä on tarjolla. :) (Ja juu, mulla tosiaan ON koroton ja kulutonta Visa.)

[/quote]

Ei tulisi mieleenkään esimerkiksi huonekaluja ostaa kuluttomalla ja korottomalla maksuajalla, vaikka kuinka tyrkytettäisiin korttia sitä varten.

Vierailija
30/58 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi velkaantua?! Köyhät ottavat nokkiinsa, kun joutuvat käyttämään luottoa. Voi elämä!

Vierailija
31/58 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä ei ota korotonta ja kulutonta maksuaikaa, jos sitä on tarjolla. :)

[/quote]

Öh, miksi pitäisi ottaa korotonta ja kulutonta maksuaikaa ihan vaan siksi, että sitä sattuu olemaan tarjolla. Minulle on ihan sama maksanko ostokset ostohetkellä vai myöhemmin, sillä rahatilanteeni ei juuri vaihtele.

Vierailija
32/58 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

S visa vai joku muu, kovin montaa kulutonta ei oo Visana. mastereita on kuluttomia maksuaikakortteina huru mycke

Vierailija
33/58 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmatta tonnia on nyt masterilla, visaa mulla ei ole. Maksoin juuri tammikuun matkamme ja luonnollisesti ne maksetaan kortilla, varmuuden vuoksi.

Vierailija
34/58 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskohan siellä jotain 200-300 euroa pakkasta, ostin netistä kenkiä, maksoin visalla. Maksan kyllä heti kaiken pois kun lasku tulee. Käytäv visaa siis nettiostoksiin ja matkusteluun, en muuten. Ja vaikka käyttäisin luoton tappiin asti, olisi mulla varaa maksaa se pois laskun tullessa.

Vierailija
35/58 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 20:19"]0e, sen verran hyvin palkattu ammatti ettei tarvii luottoa
[/quote]
Jaa. Mites hyväpalkkainen sitten varaa hotellin ulkomailta, jos ei kerran luottokortilla?

Vierailija
36/58 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatkojen hotelliyöpymisiä ja kestityksiä on Dinersillä nyt vain 890€. Saan matkalaskulla firmalta takaisin ennen luottokortin eräpäivää. Paljon matkustavalle kertyy mukavasti pisteitä, sillä kortti on samalla Finnair Plus-kortti.

Vierailija
37/58 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 20:44"]

[/quote]

Öh, miksi pitäisi ottaa korotonta ja kulutonta maksuaikaa ihan vaan siksi, että sitä sattuu olemaan tarjolla. Minulle on ihan sama maksanko ostokset ostohetkellä vai myöhemmin, sillä rahatilanteeni ei juuri vaihtele.

[/quote]

En osaa muista sanoa, mutta minusta on erittäin helppo maksaa kaikki creditillä. Luottokortin eräpäivä on valittu tarkoituksella siten, että palkkapäivänä voin katsoa millä summalla laskuja (ml tuo kortti) pitää ennen seuraavaa palkkaa maksella. Sitten helpolla laskutoimituksella voi laskea paljon pitää käyttötilille jättää noita laskuja varten ja ehkä varataan pieni kolmen sadan puskuri lisäksi, mutta kaikki sen ylitse jäävä siirretään kiireen vilkkaan sijoituksiin. Tuo kolmisen sataa riittää kuussa hyvin odottamattomiin laskuihin (mitä ei ole koskaan tosin tullut koska tiedän aina tarkkaan mitä laskuja milloinkin on tulossa). Muita kulujahan ei köyttötilille kohdistu koska kaikki maksetaan silla luottokortilla. Hyvin stressivapaata ja helppoa.

Vierailija
38/58 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 20:44"]

[/quote]

[/quote] Taidat olla vahan tyhma. Jos sinulla on mahdollisuus maksaa viisikymppia kuussa korotonta ja kulutonta ja pitaa 3000 pankissa kasvamassa korkoa tai maksaa kerralla se koko summa pois tililta niin kumpi tassa on voiton puolella?

Ei kai kukaan saa selville paljonko maksoit ja kuinka kunnon kansalainen olet ellet itse leuhki?

Vierailija
39/58 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on varmaan jotain 1200, kun takana on kuukauden sisään kaksi ulkomaanmatkaa millä on tullut shoppailtua. Maksan puolet tässä kuussa ja puolet ensi kuussa.

Vierailija
40/58 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 20:41"]

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 20:31"]

Mun luottokortti on itse asiassa plussalla tällä hetkellä :D 
En ikinä maksa velkoja laskujen mukaisesti vaan siirrän luottikselle rahaa parisen kertaa kuukaudessa. Tällä kertaa sitten siirsin hieman liikaa. 

[/quote]

Avaatko hiukan, miksi? varmasti on hyvä syy, en epäile ...

[/quote]

Niin mekin tehdään. Ei tule sitten yllätyslaskuja. Kaupassa kun kortilla maksaessa aina ensin tarjotaan tuota kredittiä. Jos hätäiseen maksaa, menee Visalle, eikä oo kiva maksaa edelliskuun ruokia jälkikäteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän