Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mauttominta mitä olet kuullut jonkun sanovan?

Vierailija
24.10.2014 |

Tuli mieleen kun yhtäkkiä muistin kuinka eräs tuttavanainen tokaisi juuri HALVAANTUNEELLE naiselle että: "kyllä minä ainakin yhelle halvaukselle näyttäisin pitkän paskan ja juoksisin tuolla pelloilla niinku ennenkin" Olin lapsi kun kuulin tämän ja tajusin jo silloin miten hirveää on sanoa vyötäröstä alaspäin halvaantuneelle ihmiselle noin.

Kommentit (119)

Vierailija
21/119 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni sanoi ihan tosissaan esikoisen syntymän jälkeen,että kyllähän se ensimmäinen lapsi pitää poika olla! Aha..mitähän sitten jos lapsi olisikin ollut tyttö.Tämä tuli ihan puskista,ei ollut koko raskausaikana tälläisiä ajatuksia minulle kertonut.

Vierailija
22/119 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh mitä aivopieruja! Jopa ristiäisissä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/119 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 01:04"]

Mun täytyy sanoa, että jotenkin ymmärrän tuon "tappaisin itseni, jos..."-kommentin. Käsitän sen nimenomaan empaattisena (joskin todella tökerönä) kommenttina, jossa ilmaistaan se, kuinka kamalalta se omalla kohdalla tuntuisi. Ei siis kehoteta toista tappamaan itseään. Missään tapauksessa en kuitenkaan menisi tuollaista kenellekään sanomaan.

[/quote]

En minä ainakaan pitänyt noita kommentteja tökeröinä siksi, että niissä muka yritettäisiin kehottaa toista tappamaan itsensä. Kyllä noin yleisesti vastoinkäymisiä kokeville yritetään antaa toivoa, jaksamista ja myötätuntoa, eikä vaan suoraan todeta, että kyllä voit nyt suosiolla kaiken toivon heittää.

Toisaalta ymmärrän, että jos joku on vaikka jo voittanut jonkun todella hirveän taudin, esimerkiksi aggressiivisen syövän, niin sitten jälkikäteen voi todeta, että itse olisi saattanut vain luovuttaa ja tappaa itsensä. Ei toki mikään hirveän hienovarainen lausahdus silloinkaan, mutta tuolloin kommentin voi sentään katsoa myötätunnoksi ja toisen ihmisen tahdonvoiman ja jaksamisen kehumiseksi. Mutta ei nyt tuollaista heitetä siinä vaiheessa, kun joku vasta taistelee ja yrittää jaksaa.

Vierailija
24/119 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 08:31"]

Isäni oli juuri kuollut ja olimme tulossa taksilla sairaalasta kotiin. Äitini mainitsi taksikuskille isän kuolleen muutama tunti sitten, johon kuski mylväisi tuohtuneella äänellä: "no onhan niitä vaikka minkälaisia leskeneläkkeitä ja muita tukia!!" Autoon laskeutui painostava hiljaisuus.

[/quote]

Minusta on kyllä myös vähän ajattelematonta mainita asiasta vieraalle ja arvostella hänen sananvalintojaan jälkikäteen. Todella tökerä kommentti kyllä, mutta kaikki eivät osaa antaa suruvalitteluja oikealla tavalla, etenkään tuntemattomille. Itselleni jos vieras ihminen toteaisi kokeneensa menetyksen juuri äskettäin, saattaisi kyllä hyvinkin mennä ns. jauhot suuhun ja en osaisi välttämättä mitään fiksua sanoa, jos en nyt noin tökeröäkään.

Vierailija
25/119 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
26/119 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin saanut ison finnin synnytyksen jälkeen kasvoihini.Se oli kyllä peitepuikosta huolimatta pahannäköinen,mutta muuten iho oli siisti.Ristiäisissä anoppini katsoi finniäni tarkkaan ja sanoi kaikkien kuullen:minä en ole koskaan käyttänyt mitään kasvorasvoja enkä kaupan tököttejä,niistä menee iho just noin huonoon kuntoon..En silloin hoksannut sanoa että oma finnini oli kuitenkin ohimenevää,hänen rypistynyt naamansa olisi kaivannut jo vuosia purkeittain rasvaa.

Vierailija
27/119 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 17:51"]

Oltiin kaveriporukalla liikenteessä (seurueessa 6 ihmistä). Puhuttiin jotain työjuttuja ym. tavallista ja eräs yliopisto-opiskelija totesi, että "eipä tarvitse ainakaan olla mikään kaupan kassa" ja porukassa oli yksi kaupan kassalla työskentelevä. Oli todella noloa ja kiusallista. Kyllä siinä pieni sanaharkka tuli ja ihan syystä!

[/quote]

"Tappaisin itseni jos pitäisi tehdä samaa työtä kuin sä, onneks oon korkeakoulutettu!", sanoi ystäväni ex-tyttöystävä mulle. No, en tiedä olisiko tappanut, lähinnä taisi olla mustasukkainen miehestään ja yritti lytätä mua.

Vierailija
28/119 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 14:36"]Minulla oli siistiä punaista kynsilakkaa normaalimittaisissa kynsissä niin silloinen jostain korpimaaseudun takaa tullut juntti naiskollega sanoi äänekkäästi että "sinulla on tänään tuollaista HUORAN väristä lakkaa kynsissä". Onneksi muut kollegat katsoivat häntä myös ihmeissään kun tuollaisen mauttoman ja suorastaan säälittävän kommentin päästi, ja onneksi tajusi pitää sen jälkeen turpansa kiinni eikä yrittää enää selittää mitään.

Tuon logiikan mukaan joulupukilla on huora-asu ja Ferrari on huora-auto.
[/quote]

Olin kesällä ruoka kaupassa minihame päällä jossa oli mustaa kuviointia kirkkaan punaisella pohjalla. Täysin tuntematon nainen kävi valistamassa että voisin ammattilaisena esitellä "sulojani" jossain muualla kun tämä on perhekauppa.

Näin.

Vierailija
29/119 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

..

Vierailija
30/119 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
31/119 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
32/119 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin n. 12 v vuotias, kun äitini tokaisi sukulaisten läsnäollessa, että näytäppä Liisa rintasi sukulaisille, kun ne ovat niin hyvin kehittyneet ja töröllään. Voi jumalauta, etten muuta sanois, näin nyt aikuisena perheellisenä!

Vierailija
33/119 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin eräälle työtoverilleni ja ystävälleni mielenterveysongelmistani, jotka eivät ole mielialahäiriöitä kummempia, mutta aika kipeä puheenaihe. Hän totesi tähän: "Olis kyllä aika kauheeta olla hullu." Myöhemmin jouduin kerran lähtemään töistä ajoissa, koska psykologin vastaanotto oli osunut työvuoron päälle. Työkaveri sanoi, että "Joo, kyllä sun kannattaa nyt mennä itkemään sille kallonkutistajatohtorille." Meinasin jo alkaa että ei se psykologi mikään terapeutti ole, mutten viitsinyt, vaan lähdin menemään.

Olen varmaan kuullut mauttomampiakin juttuja, mutta tulihan näistä kommenteista paha mieli, joten ne ovat jääneet mieleen. Emme nykyisin tapaa pahemmin työajan ulkopuolella.

Vierailija
34/119 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena ujona tyttönä pääsin kerran autoajelulle ihastukseni kanssa.Itsetuntoni ei ollut kovin korkealla varsinkaan ulkonäköni suhteen,mutta silti luulin että poikakin on ihastunut minuun.Siinä kun istuimme autossa,hän päästi ihanan aivopierun:sinä oot ihan kiva tyttö varsinkii jos vaihdat vähän pukeutumistyyliä.Sinussa on nyt lähinnä tuota sisäistä kauneutta..että joo,kiva että edes sisäistä.

Vierailija
35/119 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
36/119 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut pyydettin kummiksi koska "sulla on hyvä kakun ja sä ostat hyviä lahjoja". Sama henkilö totesi myöhemmin että hän on heidän perheessä se joka päättää keiden kanssa pidetään sosiaalisia suhteita yllä, riippuen siitä kenestä on eniten hyötyä. Jepjep...

Vierailija
37/119 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 10:23"]Minut pyydettin kummiksi koska "sulla on hyvä kakun ja sä ostat hyviä lahjoja". Sama henkilö totesi myöhemmin että hän on heidän perheessä se joka päättää keiden kanssa pidetään sosiaalisia suhteita yllä, riippuen siitä kenestä on eniten hyötyä. Jepjep...
[/quot

Korjaus: "Koska sulla on hyvä maku".

Vierailija
38/119 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
39/119 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielitoimiston kurssin lounastauolla nuorehko kouluttaja ilmeisesti unohti työroolinsa ja muun muassa antoi meille vinkkejä laihtua samanlaiseksi kuin hän sekä vastustaa pakkoruotsia kuten hänkin salaa. Vakuuttavaa.

Lääkäri uhkasi tehdä meistä rikosilmoituksen, kun veimme naapurin yliajaman lapsemme ensiapuun. Väitti, että olemme itse ajaneet.

Vierailija
40/119 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 15:23"]Olen pitänyt huolta ystävästäni monia vuosia pitkäaikaisen masennuksen takia, ollut tukena, ja sietänyt todella typeriä temppuja, maksanut hänen aiheuttamiaan sotkuja ja pitänyt mölyt mahassa, kun hän kertoi poikaystävälleni rakastavansa tätä. Vuosien ystävyyssuhde kuitenkin muuttui kun kerroin hänelle pahasta paniikkihäiriöstä, jonka takia jouduin sairaslomalle kuukaudeksi. Siihen itkuisen kertomukseni päälle kaverini tokaisi; no, ei toi ole mitään verrattuna siihen mitä mä olen käynyt läpi, hae huomiota joltain muulta. 

Uskomattomin lause jonka voi kuulla ihmiseltä jolle on ollut olkapäänä kahdeksan vuotta, kuunnellut kaiken, jättänyt omat erot ja ongelmat aina kertomatta, jotta ei kuormittaisi ystävää, tai veisi häneltä mahdollisuutta olla meistä se jolla menee huonommin. hitsi silloin harmitti.
[/quote]

Ystävälläs tais olla jotain ihan muuta kuin vakava masennus esim. paha kusipää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän