Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi äitipuoli ei ole perheessä mitään?

Vierailija
12.09.2021 |

Monet ilmeisesti ajattelee, että äitipuolella ei pitäisi olla mitään sanan valtaa perheen asioissa, jos äiti ei ole lasten biologinen äiti. Äitipuolella ei ole valtaa lapsiin, lasten kouluasioihin tai mihinkään menoihin. Nimikään ei kelpaa kuittauksena kokeisiin tai läksyihin.

Lapset ei tottele, eikä lasten isä usko lasten kasvatuksen asioissa eikä halua muita mielipiteitä, mitkä liittyy lapsiin. Tässäkään lasten isä ei katso olevan ongelmaa. Haluaisin joskus myös omia lapsia, mutta mies ei ehkä halua lisää lapsia.

Kommentit (120)

Vierailija
61/120 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden lasten äiti on siis kuollut ja minä olen asunut lasten ja heidän isän kanssa yhdessä vuoden. En ole lasten huoltaja, enkä tietenkään voi adoptoidakaan, koska emme ole naimissa.

Vierailija
62/120 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsilla on jo vanhemmat.

Enkä hahmota miksi sen isän pitäisi ”uskoa” krtään omien lastensa asioissa, näiden äitiä toki pitää kuunnella muttei muita.

Kun ap ilmeisesti asuu lasten isän kanssa ja on yhtenä aikuisena ja siten kasvattajanakin mukana lasten elämässä, niin jos ei nyt "uskoa" niin ainakin hänenkin näkemyksiään tulisi ottaa huomioon.

Miksi?

Vanhemmat päättää lapsistaan. Ap ei tajua rooliaan ollenlaan. Tietenkään hän ei esim koululle ole mitään koska koulu asioi huoltajien kanssa.

No minäpä tulen lapsineni sinun kotiisi. Annan lasten riehua ihan vapaasti. Sinä et voi sanoa, itään koska vanhemmat päättää lapsistaan. Oletko ihan varma, että haluat lukita vastauksesi?

Äitipuoli voi sanoa isälle mutta ei lapsille.

Ahaa, kuulut lajiin "minun lastani eivät komenna muut kuin minä".

Tietenkin. Ei meillä muutkaan komentele. Anopit tai lapsettomat tädit.

Minä komentaisin lupaa kyselemättä. Jonkunhan se on sinun riiviöillesi tapoja opetettava, kun sinä et osaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/120 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enkä hahmota miksi sen isän pitäisi ”uskoa” krtään omien lastensa asioissa, näiden äitiä toki pitää kuunnella muttei muita.

Kun ap ilmeisesti asuu lasten isän kanssa ja on yhtenä aikuisena ja siten kasvattajanakin mukana lasten elämässä, niin jos ei nyt "uskoa" niin ainakin hänenkin näkemyksiään tulisi ottaa huomioon.

Miksi?

Vanhemmat päättää lapsistaan. Ap ei tajua rooliaan ollenlaan. Tietenkään hän ei esim koululle ole mitään koska koulu asioi huoltajien kanssa.

No minäpä tulen lapsineni sinun kotiisi. Annan lasten riehua ihan vapaasti. Sinä et voi sanoa, itään koska vanhemmat päättää lapsistaan. Oletko ihan varma, että haluat lukita vastauksesi?

Hyvän on. Sinä sanot minulle, mutta et lapsille. Minä en välitä viestiä lapsilleni eli lapset jatkavat riehumista vapaana. Eikö olekin kiva tämä käytäntö?

No sitteb pitää muuttaa sen äitipuolen. En minäkään sinua päästäisi edes susään.

Ei sinun sisälle tarvitsekaan päästää. Voin antaa lasten vaikka rikkoa ikkunat. Sinä et voi estää, koska äiti ja isä päättävät lasten asioista. 

Jos sun lapsesi rikkoo toisen ihmisen omaisuutta, se on vähän eri asia kuin se eyyä äitipuoli tunkee määräämään lapsen kouluasioista jne.

Sinulla on korvausvelvollisuus.

Vierailija
64/120 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjussa on joku tai joitakin, joiden kersojen isän uusi puoliso en todellakaan haluaisi olla :D Ettäkö ihmisellä ei olisi mitään sananvaltaa, miten lapset yhteisessä kodissa käyttäytyvät koska hän ei ole näiden vanhempi?! Haistakaa nyt kukkanen.

Vierailija
65/120 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aistin useita naisia jolla on kuukautiset.

Vierailija
66/120 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Minä komentaisin lupaa kyselemättä. Jonkunhan se on sinun riiviöillesi tapoja opetettava, kun sinä et osaa. 

No sitten sulle haetaan lähestymiskielto. Saat rikosrekisterin.

Vierailija
67/120 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näiden lasten äiti on siis kuollut ja minä olen asunut lasten ja heidän isän kanssa yhdessä vuoden. En ole lasten huoltaja, enkä tietenkään voi adoptoidakaan, koska emme ole naimissa.

Taaaaaaaas tämä hullu.

Mene hoitoon.

Vierailija
68/120 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvii. Meille se on iskän kotiapulainen. Ei se tee meille edes ruokaa joten ei kiinnosta sen valitukset.

Miten se on iskän kotiapulainen, jos se ei tee ruokaa 🤔. Eiköhän se isäsi osaa sinulle sen ruuan hankkia tai tehdä.

Se tekee ruokaa vain meidän iskälle.

Vierailija
69/120 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Hyvän on. Sinä sanot minulle, mutta et lapsille. Minä en välitä viestiä lapsilleni eli lapset jatkavat riehumista vapaana. Eikö olekin kiva tämä käytäntö?

No sitteb pitää muuttaa sen äitipuolen. En minäkään sinua päästäisi edes susään.

Ei sinun sisälle tarvitsekaan päästää. Voin antaa lasten vaikka rikkoa ikkunat. Sinä et voi estää, koska äiti ja isä päättävät lasten asioista. 

Jos sun lapsesi rikkoo toisen ihmisen omaisuutta, se on vähän eri asia kuin se eyyä äitipuoli tunkee määräämään lapsen kouluasioista jne.

Sinulla on korvausvelvollisuus.

Ei ole, koska vanhemmat päättää ja minä päätän, että lapseni saa rikkoa vapaasti sinun ikkunasi. Joko nyt menee perille, miksi on älytöntä jankuttaa, että "äiti ja isä päättää eikä muilla ole mitään sananvaltaa". Kouluasiat edelleenkin eri juttu kuin esim. kotona käyttäytyminen. 

Vierailija
70/120 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Jonnepieni, lähestymiskieltoa ei todellakaan saa siitä, jos komentaa vieraita kakaroita. Poliisit nauravat kippurassa, jos edes yrität ehdottaa sellaista. 

Vierailija
71/120 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ymmärrä miksi ap:n pitäisi ahnehtia itselleen bonuslapsia tässä ja nyt kun parisuhde selvästi huteralla pohjalla. Ja jos omiakin ajatuksissa tehdä niin eikö olisi mukavampikin keskittyä niihin sitten joskus jos niitä saat ilman, että olet jo monen tarvitsevan kullannupun äitipuoli. Kun mietin itseäni niin voisin kuvitella, että jälkeenpäin miettisin, että tuli ahnehdittua vähän liikaa hommaa jos kukaan ei nyt ole äitipuoleksi pakottamassa. Enkä kyllä tekaisisi lapsia miehen kanssa, jonka kanssa on niin vaikea jakaa arkea ja elämää jo nyt. Mieti nyt kuinka karmeaa on vääntää miehen kanssa, joka tahtoo päättää lapsistaan 100% ilman puuttumistasi ja sitten teillä ok yhteinen tai yhteisiä lapsia, joiden elämään ne sisarpuolet vaikuttaa, mutta voi, kun ei ole sinun asiasi ne miehen ja eksänsä lapset... ero... ja sitten lapsiraukkasi joutuvat vuoroviikottelemaan niiden miehen teinien luona ja siinähän tappelette sitten, sujuu varmaan oikein nätisti sitten kun ei alkuhuumassakaan sujunut. Millainen epätoivoinen eukko alkaa tuossa tilaamaan kihloja ja lapsia juuri tuon miehen kanssa?

Vierailija
72/120 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herää kysymys: kuinka nopeasti lasten äidin kuoltua ryhdyit suhteeseen miehen kanssa ja muutit saman katon alle?

Vierailija
73/120 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjussa on joku tai joitakin, joiden kersojen isän uusi puoliso en todellakaan haluaisi olla :D Ettäkö ihmisellä ei olisi mitään sananvaltaa, miten lapset yhteisessä kodissa käyttäytyvät koska hän ei ole näiden vanhempi?! Haistakaa nyt kukkanen.

Ne on vain yliksen jonneja, jotka jankuttaa jankuttamisen ilosta. Ei kukaan täysijärkinen aikuinen tuollaista edes yritä väittää. 

Vierailija
74/120 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kajahtanut.

Sama risa levy viikosta toiseen.

Vierailija
75/120 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä naiset jotka on perheessä ”alivuokralaisina” jotenkin menee sekaisin ja luulevat lasten asioiden kuuluvan heille. Ei ne kuulu, lapsilla on huoltajat -isä ja äiti.

Eikä kuulu hoito eikä viihdyttäminen. Se olisi teidän äitien hyvä ymmärtää. Seurustelemme exienne kanssa. Emme lastenne.

Vierailija
76/120 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että tuossa on vielä aika paljon henkistä taistelua sekä lapsilla, että miehellä.

Lapsilla on kuitenkin elämän ehkä tärkein henkilö kuollut (en vähättele isiä, mutta onhan lapsen side yleensä äitiin omaa luokkaansa).

Voi olla, että lapset työstää osin menetystään kohdistamalla tunteita sinuun, tyyliin et ole mun äiti, et voi määräillä mua. Aika auttaa, mutta myös oma suhtautumisesi ja ymmärrys asiaan, sekä se että koitat kaikesta huolimatta välittää ja rakastaa ja muistuttaa, että olette samaa perhettä.

Miehen olotilat seuraa varmaan perässä kun tilanne rauhoittuu.

Vierailija
77/120 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä naiset jotka on perheessä ”alivuokralaisina” jotenkin menee sekaisin ja luulevat lasten asioiden kuuluvan heille. Ei ne kuulu, lapsilla on huoltajat -isä ja äiti.

Eikä kuulu hoito eikä viihdyttäminen. Se olisi teidän äitien hyvä ymmärtää. Seurustelemme exienne kanssa. Emme lastenne.

Eri, mutta en olisi lapsettomana naisena kyllä muuttanut yhteen miehen kanssa, jonka luona lapsetkin asuu jos en olisi ollut avoin ajatukselle, että lasten hoitoa ja viihdyttämistä luvassa. Tottakai siihen tahtoo sitten aina vedota, "seukkaan vain miehen kanssa", mutta ei se nyt ihan päde jos ihminen itse on muuttanut lasten kanssa asumaan... Itse toki olen tehnyt vain lapset lapsettoman miehen kanssa enkä eronnut niin en tiedä, mitä joidenkin päässä todella liikkuu

Vierailija
78/120 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt ymmärrä miksi ap:n pitäisi ahnehtia itselleen bonuslapsia tässä ja nyt kun parisuhde selvästi huteralla pohjalla. Ja jos omiakin ajatuksissa tehdä niin eikö olisi mukavampikin keskittyä niihin sitten joskus jos niitä saat ilman, että olet jo monen tarvitsevan kullannupun äitipuoli. Kun mietin itseäni niin voisin kuvitella, että jälkeenpäin miettisin, että tuli ahnehdittua vähän liikaa hommaa jos kukaan ei nyt ole äitipuoleksi pakottamassa. Enkä kyllä tekaisisi lapsia miehen kanssa, jonka kanssa on niin vaikea jakaa arkea ja elämää jo nyt. Mieti nyt kuinka karmeaa on vääntää miehen kanssa, joka tahtoo päättää lapsistaan 100% ilman puuttumistasi ja sitten teillä ok yhteinen tai yhteisiä lapsia, joiden elämään ne sisarpuolet vaikuttaa, mutta voi, kun ei ole sinun asiasi ne miehen ja eksänsä lapset... ero... ja sitten lapsiraukkasi joutuvat vuoroviikottelemaan niiden miehen teinien luona ja siinähän tappelette sitten, sujuu varmaan oikein nätisti sitten kun ei alkuhuumassakaan sujunut. Millainen epätoivoinen eukko alkaa tuossa tilaamaan kihloja ja lapsia juuri tuon miehen kanssa?

Juu. Olisi järkevää että aikuinen hankkii aina oman elämän ja harrastuksia. Omat vanhemmat huolehtivat lapsista. Ei voi olla kuin ystävällinen. Ja mies etsii aikaa parisuhteelle erikseen.

Vierailija
79/120 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Linkki siihen lakipykälään, joka kieltää lasten komentamisen, kiitos. 

Vierailija
80/120 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ajattelet olevasi äitipuoli? Olet lasten isän puoliso, et äitipuoli. Äitipuoli - nimitys vain, jos biologista äitiä ei ole ollenkaan ja samoin isäpuoli - nimitys.

Jaa, kyllä minä olen ihan äitipuoli, lapset itse kutsuvat omasta halustaan minua siten ja ovat monesti sanoneet, että olen kuin äiti heille. Tavallaan semmonen kakkosäiti, biologinen äiti on tietysti ykkönen ja tärkein. En ole naimisissa miehen, eli isän kanssa.

T. Eräs toinen äitipuoli

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän