Paras ja turvallisin lääke masennukseen?
Kokemuksia mikä olisi tehokkain ja turvallisin lääke masennukseen? Kärsin myös toiminnallisista fyysistä oireista niin mikä lääke niihin auttaisi (ns psykosomaattisista oireista)?
Kommentit (119)
Vellipuuron aamuisin
Lenkki päivällä.
Illalla hyvä kirja ja sitten tutimaan kun väsyttää.
Ole hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
E-epa ja omega, cbd, ferritiini kohdalleen. Itseä miellyttävät asiat. Luonto. Huonojen ihmissuhteiden välttäminen.
Mietis vähän: Sulla on syöpä. Lapsellasi on syöpä. Miehesi kuoli. Työpaikka meni. Asunto on homeessa ja velkaa muutama sata tuhatta. Auttaisko ferritiini?
Joo, mulle ne sano että muista että Jobilla meni vielä huonommin.
Eikö suositeltu metsälenkkejä?
Vierailija kirjoitti:
Vellipuuron aamuisin
Lenkki päivällä.
Illalla hyvä kirja ja sitten tutimaan kun väsyttää.Ole hyvä.
Kyllä ne itsetuhoiset ajatukset ja pakko-oireet kummasti kaikkoaa, kun velliä vetelee.
Mulla auttoi duloksetiini. Ottoaika aika tarkka itellä, helposti tulee sähköttävää oiretta etenkin kasvoihin. Ilmeisesti aika hankala vierottautua. Ja alotusoireet vasta kamalat oli, työkyvytön muutaman päivän. Oli määrätty enempi ahdistukseen, mutta myöskin masennukseen. Ei ahdista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksi ja lenkkeily.
Joopa joo kävele murheesi pois kullanmuru! Nussi niin että nuha lähtee.. eh eh! Voi vitt u taas mitä ontuvaa paskaa!
Eikö plösöperse jaksa lähteä lenkille?
Itselle sopiva liikuntamuoto ja sen säännöllinen harrastaminen, saunominen, kannabis, seksi ja läheisyys, luonnonhelmassa hengailu useita kertoja viikossa. Nämä toimii ainakin mulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aurorix, moclobemide, joka on mao takaisinottaja (ei SSRI). Erinomainen lääke, vailla mainittavia sivuvaikutuksia.
Käytetään keskivaikeaan ja lievään masennukseen ja ahdistuneisuuteen.
Käytetään fibromyalgiaan, eli kehoperäiseen masennukseen.
Käytetään tehokkaasti myös miesten non-orgaanisiin erektiohäiriöihin, lievän masennuksen liitännäinen yleensä ja suhdevaikeuksiin perustuvaan erektio-ongelmiin.
Käytetään tehokkaasti naisten yhdyntäkipuihin.
Tuo monille valtavan libidon, ja kovat spontaanit seksihalut. Eli käytetään myös haluttomuuteen (masentuneisuus, suhteen vaikeudet jne) sekä miehillä että naisilla.
Henkilökohtaisesti testattu ja todettu.
Huom. ei ole SSRI lääke joka aiheuttaa jopa pysyviä seksuaalitoimintojen häiriöitä noin 20 % käyttäjistä.
En ymmärrä miksi SSRI lääkkeitä edes käytetään ja määrätään, koska niistä tulee aivan anesteettinen olo, jossa kehokin tulee turraksi, kaikki halut ja kiinnostukset poistuu, masennus ehkä hiukan hellittää, mutta muuten on kuin pystyynkuollut.
Joissakin tapauksissa nuo ovat toivottavia olotiloja. Itse aikoinaan nimenomaan halusin tsombi olon itselleni, koska olin liian vereslihalla henkisesti ja mulla meni silloin KAIKKI tunteisiin, en kestänyt yhtään mitään.
Se on totta. Jos on esimerkiksi kokenut jotain hyvin traumaattista, niin parempi turruttaakin kaikki tunteet.
Voxraa käyttäneenä, nostaa tunteet pintaan, muuta tehoa en huomannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksi ja lenkkeily.
Joopa joo kävele murheesi pois kullanmuru! Nussi niin että nuha lähtee.. eh eh! Voi vitt u taas mitä ontuvaa paskaa!
Voisitko poistua keskustelusta, kun et asiasta mitään ymmärrä. Toivon, että sinäkin koet joskus oikean masennuksen. Hyvää päivänjatkoa.
Mulla duloksetiini aiheutti verenpaineen laskua pyörtymisiin saakka "paras"noteeraus 40/70, paskat housuun taju kauan poissa heräsin tunteja myöhemmin sairaalasssa katetroituna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksi ja lenkkeily.
Pari vuotta tuota harrastettuani oli pakko todeta että itselläni liikunta vain pahentaa psyykkistä tilaa. Lisää stressiä ja ahdistusta, tekee monesti helvetin vihaiseksi ja vie aikaa ja energiaa asioilta joista oikeasti nauttisin. Sillä liikunnasta en ole kyllä ikinä mitään hyvää oloa saanut joten kaikki löpinät endorfiineistä ja sen parantavasta voimasta saa työntää...
Jatkan harrastusta nyt vauhtiin päästyäni mutta päälle se ei kyllä tee hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Voxraa käyttäneenä, nostaa tunteet pintaan, muuta tehoa en huomannut.
Voxra tuntuu jakavan mielipiteitä aika voimakkaasti.
Mulla se samaan aikaan rauhoittaa päätä ja antaa energiaa ja kohottaa mielialaa, johtuisko sitten ADHD:sta vai mistä. Viimeksi kokeillessani tuota ei vain kestänyt kuin reilun kuukauden, nyt taas testissä ja pari päivää olen taas ollut elämäni kunnossa mutta tiedä sitten kestääkö.
Mulla Voxra toimii kohtuuhyvin ja sillä ei ole ollenkaan samanlaisia sivuvaikutuksia kuin SSRI/SNRI. Parempi vaste, eikä tule sitä seksuaalista haluttomuutta ja orgasmikyvyttömyyttä.
RamaVit- kun ramasee ja vituttaa!
"In head-to-head studies, agomelatine, amitriptyline, escitalopram, mirtazapine, paroxetine, venlafaxine, and vortioxetine were more effective than other antidepressants (range of ORs 1·19–1·96), whereas fluoxetine, fluvoxamine, reboxetine, and trazodone were the least efficacious drugs (0·51–0·84)."
https://www.thelancet.com/article/S0140-6736(17)32802-7/fulltext
Viime vuosina agomelatiinista saatu paljon hyviä tuloksia. Itse käytän sitä. Ei mitään sivuvaikutuksia.
Vierailija wrote:
RamaVit- kun ramasee ja vituttaa!
Ramasee masentaa ja vituttaa. Kolmitehoinen siis.
Itse masennuskausista kärsineenä sanoisin... no joo... Varmaan auttaisi lenkkeily yms. mutta kun masentuneena haluaisi vain hävitä pois maailmasta, eikä mikään tuota iloa tai oikein muitakaan tunteita. Lähde siitä sitten jumppaamaan ja pumppaamaan. Kyllä nuo lääkkeetkin ovat jossain tilanteessa tarpeen. Pidempiaikaista käyttöä en suosittele.