Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras ja turvallisin lääke masennukseen?

Vierailija
12.09.2021 |

Kokemuksia mikä olisi tehokkain ja turvallisin lääke masennukseen? Kärsin myös toiminnallisista fyysistä oireista niin mikä lääke niihin auttaisi (ns psykosomaattisista oireista)?

Kommentit (119)

Vierailija
81/119 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siipiirdium lentiousa

Vierailija
82/119 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cbd öljy

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/119 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkärin kanssa tietysti keskustelet, mikä on paras lääke juuri sinulle. Valdoxan toimi minulla, mutta kaikille ei sovi, jotain labra-arvoja siinä piti alkuun seurata, en enää muista että mitä, mutta jos niiden kanssa ei ole ongelmaa, niin oli ainakin itselleni hyvä lääke ja auttoi myös unottomuuteen. Essitalopraamin sivuvaikutuksena meni orgasmikyky ja siksi en itse sitä enää haluaisi. Omalla kohdalla kyllä palautui, kun lääkkeen lopetti, mutta joillain voi kai jäädä pysyväksi.

Ulkoilu, urheilu, uni ja terveellinen ruokavalio ovat toki kaikille hyväksi, mutta ensin pitää saada aivokemiat kohdilleen ja esimerkiksi se uni kuntoon, jotta näihin jaksaa kiinnittää huomiota.

Mulla tällä hetkellä unettomuutta, tai lähinnä nukahtamisvaikeuksia. Auttaisikohan masennuslääke nukahtamaan?

Ei. Siihen on ihan muut lääkkeet. Melatoniini nyt ensimmäisenä, ihan maitokaupasta löytyy.

Vierailija
84/119 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä toiminut aripipratsoli-lääke (tunnetaan myös abilify-nimisenä) tosin se on enemmän psykoosin estolääke mutta toimii myös masennukseen.

Vierailija
85/119 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs sertralin?

Vierailija
86/119 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikunta. Rentouttava sellainen.

Esim. uinti, metsäkävelyt, pyöräily

Kerronko minne voit ne metsäkävelysi työntää?

Vierailija
87/119 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkikuisma toimii mulla. L-theaniini ja gaba jos joskus erehdyn ottaa alkoholia, niin ei tuu darraa. Kaikki ilman reseptiä.

Vierailija
88/119 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

E-epa ja omega, cbd, ferritiini kohdalleen. Itseä miellyttävät asiat. Luonto. Huonojen ihmissuhteiden välttäminen.

Mietis vähän: Sulla on syöpä. Lapsellasi on syöpä. Miehesi kuoli. Työpaikka meni. Asunto on homeessa ja velkaa muutama sata tuhatta. Auttaisko ferritiini?

Vierailija
89/119 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Escitalopram sopii mulle. Ihan ekoina päivinä oli tunnottomuutta alapäässä, mut kaikki pelaa normaalisti nykyään.

Vierailija
90/119 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkärin kanssa tietysti keskustelet, mikä on paras lääke juuri sinulle. Valdoxan toimi minulla, mutta kaikille ei sovi, jotain labra-arvoja siinä piti alkuun seurata, en enää muista että mitä, mutta jos niiden kanssa ei ole ongelmaa, niin oli ainakin itselleni hyvä lääke ja auttoi myös unottomuuteen. Essitalopraamin sivuvaikutuksena meni orgasmikyky ja siksi en itse sitä enää haluaisi. Omalla kohdalla kyllä palautui, kun lääkkeen lopetti, mutta joillain voi kai jäädä pysyväksi.

Ulkoilu, urheilu, uni ja terveellinen ruokavalio ovat toki kaikille hyväksi, mutta ensin pitää saada aivokemiat kohdilleen ja esimerkiksi se uni kuntoon, jotta näihin jaksaa kiinnittää huomiota.

Mulla tällä hetkellä unettomuutta, tai lähinnä nukahtamisvaikeuksia. Auttaisikohan masennuslääke nukahtamaan?

Ei. Siihen on ihan muut lääkkeet. Melatoniini nyt ensimmäisenä, ihan maitokaupasta löytyy.

Melatoniinia suosittelen nukkumisen avuksi, MUTTA ota vain hyvin pieni annos, se pienin, sillä itselleni ja ystäville määrätty isoja annoksia ja toki uni tuli mutta puoli päivää olin tokkurassa.

Eikä pitkäaikaiseen käyttöön koska oma melatoniin tuotanto heikkenee, eikö tämä ole yhä viimeisin tieto?

Vierailija
91/119 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkkeet ja mulla liikunta: saa endorfiinia masennuksen tilalle👍

Liikunta auttaa kyllä sitten, kun on ensin lääkkeillä saanut aivokemiat parempaan tasapainoon.

Vierailija
92/119 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta on jees

Vierailija
93/119 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eos

Vierailija
94/119 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kyselet täällä? Lääkärihän sen parhaiten tietää.

Minulla on escitalopram, ei sopinut sivuvaikutusten takia joten vaihdoin voxraan. Ja se on hyvä. Nyt olen kohta 4kk sitä käyttänyt.

Vierailija
95/119 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnossa liikkuminen, kävellen, pyöräillen, hiihtäen, soutaen, vaihtoehtoja on....

Vierailija
96/119 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemus ja tieteellistä näyttöä kirjoitti:

Masennus on aivojen tulehdustila.

Tulehduksen taustalla yleensä epäterveellinen ruokavalio tai suoliston tulehdustila.

Terveellinen ruokavalio ja probiootit auttaa.

Helppo kokeilla eikä sivuvaikutuksia.

Itselläni masennuksen syynä oli pitkää kestänyt vaikea elämäntilanne. Kyllähän siinä varmasti aivot tulehtuivat, mutta ei sitä millään ruokavaliolla korjattu. Lääkkeet auttoivat pahimman yli ja terapia käsittelemään asioita sen jälkeen, kun pahin kriisitilanne oli ohi. Toki muutakin apua tarvittiin, jotta se elämäntilanne korjaantui tai ainakin parani.

Vierailija
97/119 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonnossa liikkuminen, kävellen, pyöräillen, hiihtäen, soutaen, vaihtoehtoja on....

Masennuksen syynä voi myös olla sairaus, joka estää sen liikkumisen.

Vierailija
98/119 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elämä näitä joidenkin "neuvoja'

Vierailija
99/119 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

E-epa ja omega, cbd, ferritiini kohdalleen. Itseä miellyttävät asiat. Luonto. Huonojen ihmissuhteiden välttäminen.

Mietis vähän: Sulla on syöpä. Lapsellasi on syöpä. Miehesi kuoli. Työpaikka meni. Asunto on homeessa ja velkaa muutama sata tuhatta. Auttaisko ferritiini?

Joo, mulle ne sano että muista että Jobilla meni vielä huonommin.

Vierailija
100/119 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokaiini ainakin piristää. Toinen vaihtoehto on ketamiini. Näillä pärjää yleensä hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi