Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko rahaa/kk kotona asuvalle 18v:lle

Vierailija
24.10.2014 |

Alla olevasta ketjusta käy ilmi, että on liikaa vaadittu, jos pyytää lukiolaista käymään (kesä)töissä. Paljonko sitten annatte tuon ikäiselle kulutettavaksi /kk ja mitä sillä rahalla pitää ostaa? Mitä saa sen päälle kotoa?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 09:00"]Mun lukiolainen saa 100 € kuukausirahaa ihan kuten sai 17-vuotiaanakin. Minä maksan asumisen, ruuan, koulukirjat, lääkkeet jne ihan kuten maksoin 17-vuotiaallekin. Meillä lapsen 18-vuotissyntymäpäivä ei ollut mikään maaginen päivä, jolloin elämä olisi jollain tavalla muuttunut erilaiseksi kuin mitä se oli edellisenä päivänä. 
[/quote] Sama, lisäksi joskis ylimääräisiä esim.konsertteja sekä synttäreinä ja jouluna rahaa, ajokortti ja autos saa lainata, kehoitan hakemaan kesätöitä, joista rahat suosittelen säästämään tulevaisuuttaan varten

Vierailija
22/23 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 10:05"][quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 08:56"]

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 01:17"]Sain 60 e kuussa. Siitä maksoin bensat ja omat menot. Ruoista tai asumisesta ei todellakaan tarvinnut maksaa. Lukiokirjat maksoivat myös vanhemmat. Kaveripiirissäni se oli täysin normaalia. Olen erittäin kiitollinen vanhemmilleni ja toivoisin että muillakin olisi yhtä hyvät eivätkä heittäisi lukiolaista omilleen. [/quote] Minulle jää kuussa käteen 40e, ja siitä maksan kaiken muun, paitsi vuokran ja laskut. Ruuan, omat menot, hygieniatuotteet, kaikki.

[/quote]

Ai vanhempien luona asuessa? Kannattaisko harkita muuttoa muualle jos noin tiukkaa tekee?
[/quote]

Laitoksessa, mutta ns omassa asunnossa. En pääse muuttamaan pois, en purkamaan sijoitusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tuntuu äidit elävän aika pahasti menneessä. "Kun minä olin nuori niin ei minuakaan kukaan auttanut, töissä sitä oltiin 18-vuotiaana..." Maailma on muuttunut siitä kun olit nuori! Nykypäivänä nuorilla on paljon vaikeampaa aloittaa oma, itsenäinen elämä. Eiole samanlaisia mahdollisuuksia kuin vaikka 70- ja 80-luvuilla nuoruutensa viettäneillä. Töihin ei noin vain mennä, opiskeluvaatimukset ovat huomattavasti kovemmat kuin 20 vuotta sitten, puhumattakaan siitä kuinka paljon elinkustannukset ovat nousseet. Paras olisi jos tukisitte lapsianne lukion/ammattikoulun loppuun, vaaditte vaikka enemmän apua kotona. Tietty kannattaa kannustaa tekemään töitä silloin tällöin jos niitä on mahdollista saada, mutta älkää nyt turhaa stressiä luoko lapsillenne. Kyllä ne elämän realiteetit iskee vastaan sitten kun oikea työnhaku ja opiskelu alkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme