Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini syö tolkuttomasti!

Vierailija
12.09.2021 |

Aloitti päivän parilla kinkku/juusto/kurkku/salaattivoileivällä ja kananmunalla. Sitten olikin kohta jo nälkä ja veti puolikkaan kuivakakun. Ruuaksi spaghettia ja 10 itsetehtyä lihapullaa kermakastikkeessa. Jääteetä kyytipojaksi. Puolikas suklaalevy hupeni ja sipsipussista puolet. Nyt valittaa nälkää ja teen kaurapuuroa. Miten voi koko ajan olla nälkä?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koita pitää tarjolla hyviä proteiinin lähteitä kuten banaaneja ym. ettei menisi niin paljon roskaruokaa. Minulla lapsi tykkää onneksi syödä kananmunia melkein joka aamu. Meinaa kyllä herkuillekin jäädä tilaa, vaikka syö paljon ruokaa. 1

:D:D:D Banaanin proteiinipitoisuus 1,1%. Eli kokolailla olematon. 

On banaanissa 4x enemmän proteiinia kuin esimerkiksi omenassa. Ja sen sisältämä proteiini on osin tryptofaania, joka tasoittaa mielialaa. Omppu on siitä taas hyvä, että sitä pitää pureskella paljon ja siinä on vettä mukana. Silti jos nopeasti pitää nälkään jotain saada, on banaani mielestäni toimiva. Tietty kunnon proteiinin lähteet ovat kananmunaa, lihaa jne.

Kyllä kyllä. Banaani on erittäin hyvä välipala. Mutta ei proteiininlähde. Yhdessä banaanissa on proteiinia noin kilon painoisen ihmisen tarpeen verran. 

Jep, olin sitten vähän väärässä siitä. Muistelin että se sisältäisi enemmän proteiinia, mutta tuntuu sitten täyttävältä ilmeisesti muista syistä.

Eli et osannut lukea. Nimittäin lainaamassasi kommentissa kerrottiin se proteiinin osuus selkokielellä. 

Johan sanoin että olin väärässä. Voiko asia siten olla loppuun käsitelty s...an banaanin osalta? Tästä ketjusta on tähän mennessä opittu että

- banaani ei todellakaan ole hyvä proteiinin lähde ja sen sanoja on typerys

- ap on typerys koska yllättyi teinin ruokahalusta ja jättänyt kakkua ja suklaata teinin ulottuville

Olin jo unohtanut millainen roskakasa tämä palsta on, huhhuh. Olette säälittäviä.

Emme yhtään sen säälittävämpiä kuin sinäkään. Roikuthan nimittäin itsekin täällä meidän muiden roskien joukossa :D:D

Vierailija
42/50 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten on mahdollista, että äiti-ihminen ei tiedä teineillä olevan valtava ruokahalu? Jopa minä, lapseton, joka ei koskaan aio hankkia lapsia, tiedän sen. 

Tämä. Olen myös lapseton ja todella tiedän että monella teinillä on pohjaton ruokahalu. Kesällä tuli mökillemme kylään miehen kaveri kahden pojan, 13 ja 15 vee kanssa. Onneksi oli varautunut. Molempiin poikiin upposi neljä isoa hampparia, pellillinen ranskiksia ja parit jätskituutit jälkkäriksi. Illemmalla vielä pizzat molemmille. Hoikkia ja pitkiä ovat.

No tuollaiset määrät eivät ole enää normaaleja. Todennäköisesti lapsettoman vahvaa liioittelua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koita pitää tarjolla hyviä proteiinin lähteitä kuten banaaneja ym. ettei menisi niin paljon roskaruokaa. Minulla lapsi tykkää onneksi syödä kananmunia melkein joka aamu. Meinaa kyllä herkuillekin jäädä tilaa, vaikka syö paljon ruokaa. 1

On banaanissa 4x enemmän proteiinia kuin esimerkiksi omenassa. Ja sen sisältämä proteiini on osin tryptofaania, joka tasoittaa mielialaa. Omppu on siitä taas hyvä, että sitä pitää pureskella paljon ja siinä on vettä mukana. Silti jos nopeasti pitää nälkään jotain saada, on banaani mielestäni toimiva. Tietty kunnon proteiinin lähteet ovat kananmunaa, lihaa jne.

Kyllä kyllä. Banaani on erittäin hyvä välipala. Mutta ei proteiininlähde. Yhdessä banaanissa on proteiinia noin kilon painoisen ihmisen tarpeen verran. 

Jep, olin sitten vähän väärässä siitä. Muistelin että se sisältäisi enemmän proteiinia, mutta tuntuu sitten täyttävältä ilmeisesti muista syistä.

Eli et osannut lukea. Nimittäin lainaamassasi kommentissa kerrottiin se proteiinin osuus selkokielellä. 

Johan sanoin että olin väärässä. Voiko asia siten olla loppuun käsitelty s...an banaanin osalta? Tästä ketjusta on tähän mennessä opittu että

- ap on typerys koska yllättyi teinin ruokahalusta ja jättänyt kakkua ja suklaata teinin ulottuville

Olin jo unohtanut millainen roskakasa tämä palsta on, huhhuh. Olette säälittäviä.

Kiva, että kuitenkin halusit käyttää näinkin paljon aikaasi roskasäiliössä oleiluun :) 

Kiva, että passiivisaggressiivisen hymiön käyttö on joidenkin mielestä vieläkin ihan toimivaa ja muodikasta :)

Vierailija
44/50 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika läskiä menoa täällä Suomessa.

Vierailija
45/50 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkis kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukulaispoika alkoi teini-ikään tullessaan ilmoittamaan noin tunnin välein "nyt on nälkä, tekisittekö ruokaa". Nyt hän on pitkä ja hoikka nuori mies. Kannattaa hankkia sitä ruokaa, ettei pituuskasvu ja muu kehitys kärsi.

Joku jo mainitsi kanankoipien olevan halpaa proteiinia. Pitsa ei pidä nälkää pitkään.

Miksei opetettu itse laittamaan? Jos mulla olisi teinipoika, joka tunnin välein ilmoittaisi noin, nayeahtaisin, kaivaisin pannun esille ja kehottaisin itse laittamaan.

Tämä. Teini voi kyllä itsekin laittaa osan ruuista itselleen ja myös muille vuorostaan.

Vierailija
46/50 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva, että kuitenkin halusit käyttää näinkin paljon aikaasi roskasäiliössä oleiluun :) 

Kiva, että passiivisaggressiivisen hymiön käyttö on joidenkin mielestä vieläkin ihan toimivaa ja muodikasta :)

Vai oikein passiivisaggressiivinen hymiö :D:D:D Onkohan sulla vähän tylsä elämä, kun viitsit hymiöillekin tehdä diagnooseja :D:D:D:D:D

Vierailija
47/50 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinien vanhemmille pitäisi antaa tuplasti lapsilisää sen sijaan lapsilisät katkaistaan vaikka kaikki kulut kasvaa.

Vierailija
48/50 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä pois kakut, suklaat ja sipsit. Tee tavallista perusruokaa, se ei ole kovinkaan kallista.

Vierailija
49/50 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kans 17 v salilla kävijä, jonka ruokahalu on pohjaton.

Aiemmin 5 päiväksi riittäneet ruuat loppuvat nyt 2 päivässä.

Oikeasti ihan järkyt ruokamenot. Vähän hassua kun lapsilisä loppuu 16 vuotiaana, jolloin kulut ovat suurimmillaan.

Meillä kans 2 treenaavaa teiniä. Söisivät jopa kolme kertaa päivässä. Jääkaappi täynnä ruokaa mutta nopeasti kaappi tyhjenee.

Aina on kova nälkä😂

Vierailija
50/50 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sille tolkuton juusto ja katso tajuaako vinkin. Jos ei tajua, niin on enemmän amisainesta kuin yliopistoon sopiva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän