Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini syö tolkuttomasti!

Vierailija
12.09.2021 |

Aloitti päivän parilla kinkku/juusto/kurkku/salaattivoileivällä ja kananmunalla. Sitten olikin kohta jo nälkä ja veti puolikkaan kuivakakun. Ruuaksi spaghettia ja 10 itsetehtyä lihapullaa kermakastikkeessa. Jääteetä kyytipojaksi. Puolikas suklaalevy hupeni ja sipsipussista puolet. Nyt valittaa nälkää ja teen kaurapuuroa. Miten voi koko ajan olla nälkä?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kasvupyrähdyksessä ruokahalu on aivan valtava. Huomannut saman. Kuinka vanha lapsi on? Minulla ei vielä edes 13 täyttänyt, mutta kesän aikana venähti monta senttiä ja polttoainetta on ruvennut kulumaan.

Vierailija
2/50 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt on nälkä kun ei syö kunnon ruokaa, vaan jotain kakkuja ja sipejä ja muuta höttöä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on teini. Anna kunnon ruokaa äläkä mitään puuroja.

Esim. kanankoipipaketti on aika halpa.

Vierailija
4/50 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on mahdollista, että äiti-ihminen ei tiedä teineillä olevan valtava ruokahalu? Jopa minä, lapseton, joka ei koskaan aio hankkia lapsia, tiedän sen. 

Vierailija
5/50 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita pitää tarjolla hyviä proteiinin lähteitä kuten banaaneja ym. ettei menisi niin paljon roskaruokaa. Minulla lapsi tykkää onneksi syödä kananmunia melkein joka aamu. Meinaa kyllä herkuillekin jäädä tilaa, vaikka syö paljon ruokaa. 1

Vierailija
6/50 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koita pitää tarjolla hyviä proteiinin lähteitä kuten banaaneja ym. ettei menisi niin paljon roskaruokaa. Minulla lapsi tykkää onneksi syödä kananmunia melkein joka aamu. Meinaa kyllä herkuillekin jäädä tilaa, vaikka syö paljon ruokaa. 1

:D:D:D Banaanin proteiinipitoisuus 1,1%. Eli kokolailla olematon. 

Vierailija
7/50 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai nyt on nälkä kun ei syö kunnon ruokaa, vaan jotain kakkuja ja sipejä ja muuta höttöä. 

Nuo leivät ja lihapullat kuulosti kyllä kananmunineen ihan kelpo ruualta.

Vierailija
8/50 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkiä hiilareita noissa ap:n esimerkeissä. Alapas tekemään jotain kaloripitoista niin eiköhän "halut" nopeasti häviä. Ei tuollaista ylensyöntiä mikään kasvupyrähdys selitä.

Vierailija
9/50 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten on mahdollista, että äiti-ihminen ei tiedä teineillä olevan valtava ruokahalu? Jopa minä, lapseton, joka ei koskaan aio hankkia lapsia, tiedän sen. 

Lapsi voi olla ollut pieniruokainen ja teini-iässä muuttua paljon syöväksi. Voi se yllättää jos muutos on nopea.

Vierailija
10/50 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Banaani on ihan hyvä ruoka, mutta ei se mikään proteiinin lähde ole.

Vierailija
11/50 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi voi olla ollut pieniruokainen ja teini-iässä muuttua paljon syöväksi. Voi se yllättää jos muutos on nopea.

Kyllä jokaisen edes joskus elämässään teinin nähneen pitäisi silti tietää, että teini-iässä ruokahalu kasvaa. Aika pusikossa on saanut elää, jos se tulee yllätyksenä. 

Vierailija
12/50 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko oikeasti nälkä vai syökö huvikseen, kun ei muutkaan tekenistä. Patista nyt ulkona käymään. Ei mitään kaurapuuuroja, jos nälkä. Pois tuollainen höttöruoka.

Vierailija
13/50 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kans 17 v salilla kävijä, jonka ruokahalu on pohjaton.

Aiemmin 5 päiväksi riittäneet ruuat loppuvat nyt 2 päivässä.

Oikeasti ihan järkyt ruokamenot. Vähän hassua kun lapsilisä loppuu 16 vuotiaana, jolloin kulut ovat suurimmillaan.

Vierailija
14/50 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo leivät ja lihapullat kuulosti kyllä kananmunineen ihan kelpo ruualta.

Joo, mutta PUOLIKAS kuivakakku jne. Ei sellainen pidä nälkää, vaan ennemminkin lisää sitä, kun sokeripiikki ensin nostaa sokerit pilviin ja sitten romauttaa pikaisesti alas. 

Vierailija
15/50 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun minä olin teini niin minulla oli loputon kuilu vatsanpohjassa. Ruoka maittoi niin hyvin ja nykyään ei uppoa enää samallalailla ruoka, kuin niihin aikoihin. Kasvavat nuoret tarvitsevat sitä ruokaa.

M28

Vierailija
16/50 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa liian VÄHÄRAVINTEISTA ruokaa niin elimistö piiskaa nälällä.

Kakut ja sipsit eivät ole ruokaa. Käytä sekin raha KUNNON ravintoon. Teini tarvitsee ravitsevaa ruokaa jo pelkästään aivojen kehitykseen.

Ja sitä paitsi teinit syö PALJON vaikka olisi kuinka ravinnerikasta ruokaa.

Se kuuluu ikään, kasvuun.

Eikä tuo ole edes paljon.

Eihän tuossa ollut kun 2 kunnon ruokaa vasta:

1. parilla kinkku/juusto/kurkku/salaattivoileivällä ja kananmunalla

2. spaghettia ja 10 itsetehtyä lihapullaa kermakastikkeessa. Jääteetä kyytipojaksi

3. näiden lisäksi vaaditaan vielä

A) toinen KUNNOLLINEN lämmin ateria +

B) välipala +

C) iltapala

Miten ihmiset ovat näin pihalla, kuten AP.

Vierailija
17/50 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On banaanissa 4x enemmän proteiinia kuin esimerkiksi omenassa. Ja sen sisältämä proteiini on osin tryptofaania, joka tasoittaa mielialaa. Omppu on siitä taas hyvä, että sitä pitää pureskella paljon ja siinä on vettä mukana. Silti jos nopeasti pitää nälkään jotain saada, on banaani mielestäni toimiva. Tietty kunnon proteiinin lähteet ovat kananmunaa, lihaa jne.

Vierailija
18/50 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä teini syö kolme lämmintä ateriaa päivässä plus aamupalan ja 1-2 välipalaa. Urheillessa energiaa kuluu paljon ja kasvuikä vain lisää energian tarvetta. Herkkuja ei vetele kuin silloin tällöin kohtuudella. 

Vierailija
19/50 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On banaanissa 4x enemmän proteiinia kuin esimerkiksi omenassa. Ja sen sisältämä proteiini on osin tryptofaania, joka tasoittaa mielialaa. Omppu on siitä taas hyvä, että sitä pitää pureskella paljon ja siinä on vettä mukana. Silti jos nopeasti pitää nälkään jotain saada, on banaani mielestäni toimiva. Tietty kunnon proteiinin lähteet ovat kananmunaa, lihaa jne.

Se että jossain muussa elintarvikkeessa on vielä vähemmän proteiinia ei tee banaanista proteiinin lähdettä.

Vierailija
20/50 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se syö kuin herkkuja. Anna ruokaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan