Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini syö tolkuttomasti!

Vierailija
12.09.2021 |

Aloitti päivän parilla kinkku/juusto/kurkku/salaattivoileivällä ja kananmunalla. Sitten olikin kohta jo nälkä ja veti puolikkaan kuivakakun. Ruuaksi spaghettia ja 10 itsetehtyä lihapullaa kermakastikkeessa. Jääteetä kyytipojaksi. Puolikas suklaalevy hupeni ja sipsipussista puolet. Nyt valittaa nälkää ja teen kaurapuuroa. Miten voi koko ajan olla nälkä?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko spagetin ja lihapullien kanssa riittävästi juureksia ja kasviksia? Ja miksi muuten pastaa, joka on vehnäjauhohöttöä. Mieluummin perunoita, joissa tähän aikaan vuodesta on vielä kaikki vitamiinit tallella.

Vierailija
22/50 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koita pitää tarjolla hyviä proteiinin lähteitä kuten banaaneja ym. ettei menisi niin paljon roskaruokaa. Minulla lapsi tykkää onneksi syödä kananmunia melkein joka aamu. Meinaa kyllä herkuillekin jäädä tilaa, vaikka syö paljon ruokaa. 1

:D:D:D Banaanin proteiinipitoisuus 1,1%. Eli kokolailla olematon. 

On banaanissa 4x enemmän proteiinia kuin esimerkiksi omenassa. Ja sen sisältämä proteiini on osin tryptofaania, joka tasoittaa mielialaa. Omppu on siitä taas hyvä, että sitä pitää pureskella paljon ja siinä on vettä mukana. Silti jos nopeasti pitää nälkään jotain saada, on banaani mielestäni toimiva. Tietty kunnon proteiinin lähteet ovat kananmunaa, lihaa jne.

Kyllä kyllä. Banaani on erittäin hyvä välipala. Mutta ei proteiininlähde. Yhdessä banaanissa on proteiinia noin kilon painoisen ihmisen tarpeen verran. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai nyt on nälkä kun ei syö kunnon ruokaa, vaan jotain kakkuja ja sipejä ja muuta höttöä. 

Nuo leivät ja lihapullat kuulosti kyllä kananmunineen ihan kelpo ruualta.

Joo, mutta PUOLIKAS kuivakakku jne. Ei sellainen pidä nälkää, vaan ennemminkin lisää sitä, kun sokeripiikki ensin nostaa sokerit pilviin ja sitten romauttaa pikaisesti alas. 

Luulisi että jokainen teini itsekin tajuaa, ettei joku puoli kuivakakkua kerralla ole ihan hyvä juttu. Moni teini kapinoi ja ottaa kontrollia ruokavalionsa suhteen, vaikka se hallinta omaan kehoon tarkoittaisi sitten sitä, että syö vanhemman mielestä huonoja juttuja liikaa. ihan tavallista että vääntöä tulee siitä, kunteini käyttää omat rahansa energiajuomiin ja suklaapatukoihin. Voi olla, että noita herkkuja on kotona esillä ja oletetaan että jokainen niitä syö järkevästi, mutta teini käykin hävittämässä suurimman osan, vaikka tietää että se ei ole perheen ruokatapojen mukaista.

Vierailija
24/50 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko spagetin ja lihapullien kanssa riittävästi juureksia ja kasviksia? Ja miksi muuten pastaa, joka on vehnäjauhohöttöä. Mieluummin perunoita, joissa tähän aikaan vuodesta on vielä kaikki vitamiinit tallella.

Ei välttämättä ole. Pasta voi olla vaikka kikhernepastaa tai linssipastaa. Nykyisin on tarjolla runsaasti muutakin pastaa kuin 100% vehnäjauhoista tehtyä. Eikä senkään syöminen haitaksi ole. Ihminen kun tarvitsee myös hiilihydraatteja. Siihen on syynsä, miksi esim. urheilijoilla pasta on yleinen kisapäivän ruoka. 

Vierailija
25/50 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koita pitää tarjolla hyviä proteiinin lähteitä kuten banaaneja ym. ettei menisi niin paljon roskaruokaa. Minulla lapsi tykkää onneksi syödä kananmunia melkein joka aamu. Meinaa kyllä herkuillekin jäädä tilaa, vaikka syö paljon ruokaa. 1

On banaanissa 4x enemmän proteiinia kuin esimerkiksi omenassa. Ja sen sisältämä proteiini on osin tryptofaania, joka tasoittaa mielialaa. Omppu on siitä taas hyvä, että sitä pitää pureskella paljon ja siinä on vettä mukana. Silti jos nopeasti pitää nälkään jotain saada, on banaani mielestäni toimiva. Tietty kunnon proteiinin lähteet ovat kananmunaa, lihaa jne.

Kyllä kyllä. Banaani on erittäin hyvä välipala. Mutta ei proteiininlähde. Yhdessä banaanissa on proteiinia noin kilon painoisen ihmisen tarpeen verran. 

Jep, olin sitten vähän väärässä siitä. Muistelin että se sisältäisi enemmän proteiinia, mutta tuntuu sitten täyttävältä ilmeisesti muista syistä.

Vierailija
26/50 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset laitetaan meillä yleensä ulkoruokintaan. Saavat pärjäillä siellä omin nokkineen.

Vierailija
27/50 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä teinit runnnkaa kilpaa! Tulimme suomi 2015 kaikki olla hyva me olla osaaja ja voimat varat

Vierailija
28/50 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämän palstan mammoilla on niin loputon kiinnostus toisten syömisiin? Etenkin miesten ja teinien. Aivan käsittämätöntä kyttäystä.

Vierailija
29/50 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tämän palstan mammoilla on niin loputon kiinnostus toisten syömisiin? Etenkin miesten ja teinien. Aivan käsittämätöntä kyttäystä.

Aiheuttaa suurta kateutta, kun poika voi syödä muuttumatta av-valaaksi.

Vierailija
30/50 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että teini syö paljon, koska minusta tuntuu, että meidän 5v poika syö enemmän kuin minä! Ja on vielä hoikka poika! Isosiskonsa on paljon pieniruokaisempi. Mutta kasvava mies tarvitsee ruokaa. Joten pöperöä ääntä kohti vaan!

Vierailija
31/50 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se mitään kyttäämistä ole, jos joku kertoo teininsä syömistä ja muut kommentoivat :D Ihan jo neuvolasta lähtien keskustellaan lapsen ruokailuista. Normaali osa vanhemmuutta huolehtia siitäkin osuudesta lapsen elämää. 

Vierailija
32/50 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten on mahdollista, että äiti-ihminen ei tiedä teineillä olevan valtava ruokahalu? Jopa minä, lapseton, joka ei koskaan aio hankkia lapsia, tiedän sen. 

Tämä. Olen myös lapseton ja todella tiedän että monella teinillä on pohjaton ruokahalu. Kesällä tuli mökillemme kylään miehen kaveri kahden pojan, 13 ja 15 vee kanssa. Onneksi oli varautunut. Molempiin poikiin upposi neljä isoa hampparia, pellillinen ranskiksia ja parit jätskituutit jälkkäriksi. Illemmalla vielä pizzat molemmille. Hoikkia ja pitkiä ovat.

Vierailija
33/50 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, olin sitten vähän väärässä siitä. Muistelin että se sisältäisi enemmän proteiinia, mutta tuntuu sitten täyttävältä ilmeisesti muista syistä.

Eli et osannut lukea. Nimittäin lainaamassasi kommentissa kerrottiin se proteiinin osuus selkokielellä. 

Vierailija
34/50 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni mamma vääntää ne ruuat ja kantaa kaupasta kotiin. Ei voi olla huomaamatta jos eilen paistetut 22 rintafilettä on poissa ja pitää keksiä jotain muuta proteiinilisää huomiseen evässalaattiin töihin.

Kyllä sitä alkaa kiinnostamaan että mihin ne kolme kiloa kanaa, kokonainen lohi ja 100 lihapullaa katosivat 24 tunnissa. Ei tarvitse kytätä.

Vierailija
35/50 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

3/5

Porvoolaiseks ihan kohtuullinen!

Vierailija
36/50 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaispoika alkoi teini-ikään tullessaan ilmoittamaan noin tunnin välein "nyt on nälkä, tekisittekö ruokaa". Nyt hän on pitkä ja hoikka nuori mies. Kannattaa hankkia sitä ruokaa, ettei pituuskasvu ja muu kehitys kärsi.

Joku jo mainitsi kanankoipien olevan halpaa proteiinia. Pitsa ei pidä nälkää pitkään.

Vierailija
37/50 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli et osannut lukea. Nimittäin lainaamassasi kommentissa kerrottiin se proteiinin osuus selkokielellä. 

Johan sanoin että olin väärässä. Voiko asia siten olla loppuun käsitelty s...an banaanin osalta? Tästä ketjusta on tähän mennessä opittu että

- banaani ei todellakaan ole hyvä proteiinin lähde ja sen sanoja on typerys

- ap on typerys koska yllättyi teinin ruokahalusta ja jättänyt kakkua ja suklaata teinin ulottuville

Olin jo unohtanut millainen roskakasa tämä palsta on, huhhuh. Olette säälittäviä.

Vierailija
38/50 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johan sanoin että olin väärässä. Voiko asia siten olla loppuun käsitelty s...an banaanin osalta? Tästä ketjusta on tähän mennessä opittu että

- banaani ei todellakaan ole hyvä proteiinin lähde ja sen sanoja on typerys

- ap on typerys koska yllättyi teinin ruokahalusta ja jättänyt kakkua ja suklaata teinin ulottuville

Olin jo unohtanut millainen roskakasa tämä palsta on, huhhuh. Olette säälittäviä.

Kiva, että kuitenkin halusit käyttää näinkin paljon aikaasi roskasäiliössä oleiluun :) 

Vierailija
39/50 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulaispoika alkoi teini-ikään tullessaan ilmoittamaan noin tunnin välein "nyt on nälkä, tekisittekö ruokaa". Nyt hän on pitkä ja hoikka nuori mies. Kannattaa hankkia sitä ruokaa, ettei pituuskasvu ja muu kehitys kärsi.

Joku jo mainitsi kanankoipien olevan halpaa proteiinia. Pitsa ei pidä nälkää pitkään.

Miksei opetettu itse laittamaan? Jos mulla olisi teinipoika, joka tunnin välein ilmoittaisi noin, nayeahtaisin, kaivaisin pannun esille ja kehottaisin itse laittamaan.

Vierailija
40/50 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kana koivet ovat aika huono, koska iso osa painosta on luuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi