No millaisia ne työmatkoilla pettävät ihmiset tarkalleen ottaen ovat?
Aina puhutaan että työmatkoilla käyvät ihmiset pettävät. Mielestäni se on turhan yleistävää. Onko olemassa joku tietty ammattikunta joka pettää..? Itse olen aikanaan tehnyt työmatkoja kauneudenhoitoalalla, enkä
koskaan pettänyt. Itseasiassa ei käynyt mielessäkään. Olen sama ihminen, vaimo ja äiti kun en yövy kotona ja olen matkoilla. Persoonani ei vaihdu matkan varrella, ja koska en petä kotonakaan en petä muualla. Ilmeisesti on olemassa ihmisiä joilla on monta eri persoonaa, mutta väittäisin että se on nimenomaan persoonakohtaista eikä ammattikohtaista? Ei voida uskottavasti väittää että tietyn alan edustaja pettää, koska se riippuu siitä henkilöstä. Voi olla että jollekin alalle hakeutuu narsistisia ihmistyyppejä jotka pettävät helpommin, mutta tutkimusta tästä ei kovin tarkkaa ole (Suomessa).
Joten missä ja millaisia ne pettävät matkaajat ovat, koska itse en tunne yhtään eikä työporukassani koskaan ollut mitään sutinaa vaikka naisia ja miehiä oli yhtä lailla.
Tiedän yhden pettämistapauksen missä tyttöystävää petettiin porttikongissa matkalla kotiin. Siitä ei VOI jäädä kiinni, sillä mies pääsee baarista klo 4:30, tekstaa tulevansa kotiin, ajautuu kollegansa kanssa porttikongiin sekstaamaan, ja puolen tunnin päästä on kotona. Ei herätä epäilyksiä. Joten pettää voi missä vaan, kenen kanssa tahansa ja jos mieli tekee jäämättä kiinni, joten työmatkailu ei ole pettämisen syy.
Uskon että pettävä ihminen pettää missä tahansa.
Kommentit (168)
Minun mieheni käy työnsä takia usein ulkomailla isommalla (3-4 miestä) porukalla. Nuo matkakumppanit vaihtuvat silloin tällöin. Kaikenlaisia on sattunut matkan varrelle.
Esim. yksi, joka välttämättä halusi Saksassa tarjota kaikille illan. Matka vei baariin, jossa oli käynnissä "live show", jossa pari oli yhdynnässä lavalla ja seurue söi muutaman metrin päässä. Illan isäntä oli ison firman pomo, joten kaikki söivät kiltisti mutta lopussa kieltäytyivät isännän tarjoutuessa ostamaan kaikille yöseuraa. Tai ainakin näin minulle kerrottiin. :)
Eräs vanhempi herrasmies on aina matkalla mukana ollessaan saman tytön luona. Soittaa tytölle etukäteen ja tilaa hänet hotelliin valmiiksi.
Muut sitten vaan iskevät baarista seuraa tai tulevat isketyiksi. Omasta miehestäni en tiedä, mutta en ihmettelisi, jos tilaisuus tekisi varkaan.
Joskus mukana on tosin sellaisiakin, jotka eivät mene vieraisiin, mutta nuoremmat miehet eivät ehkä kehtaa kieltäytyä, jos heille sanotaan, että tämä kuuluu firman imagoon.
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 15:05"]
Minun mieheni käy työnsä takia usein ulkomailla isommalla (3-4 miestä) porukalla. Nuo matkakumppanit vaihtuvat silloin tällöin. Kaikenlaisia on sattunut matkan varrelle.
Esim. yksi, joka välttämättä halusi Saksassa tarjota kaikille illan. Matka vei baariin, jossa oli käynnissä "live show", jossa pari oli yhdynnässä lavalla ja seurue söi muutaman metrin päässä. Illan isäntä oli ison firman pomo, joten kaikki söivät kiltisti mutta lopussa kieltäytyivät isännän tarjoutuessa ostamaan kaikille yöseuraa. Tai ainakin näin minulle kerrottiin. :)
Eräs vanhempi herrasmies on aina matkalla mukana ollessaan saman tytön luona. Soittaa tytölle etukäteen ja tilaa hänet hotelliin valmiiksi.
Muut sitten vaan iskevät baarista seuraa tai tulevat isketyiksi. Omasta miehestäni en tiedä, mutta en ihmettelisi, jos tilaisuus tekisi varkaan.
Joskus mukana on tosin sellaisiakin, jotka eivät mene vieraisiin, mutta nuoremmat miehet eivät ehkä kehtaa kieltäytyä, jos heille sanotaan, että tämä kuuluu firman imagoon.
[/quote]
Minkä alan ihmisiä nämä miehet ovat?
Pahempia kuin työmatkat ovat kaikenlaiset tyky- ja seminaarikeikat laivoille ja tunturihotelleihin. Siellä pettäjän tunnistaa helposti: hän on joko mies tai nainen, humalassa.
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 15:05"]Minun mieheni käy työnsä takia usein ulkomailla isommalla (3-4 miestä) porukalla. Nuo matkakumppanit vaihtuvat silloin tällöin. Kaikenlaisia on sattunut matkan varrelle.
[/quote]
Onpas erikoinen firma, mutta kyllähän ne ovat käyneet ressuillaan kuksimassa kun maksetaankin se.
Olen matkatyötä tekevä nainen. Yövyn tiettyjen hotelliketjujen hotelleissa ja sanotaanko että tässä neljän viimeisen vuoden aikana on suurin osa Suomessa matkatöitä tekevistä ihmisistä tulleet tutuiksi.
Suurin osa on miehiä.
Aluksi kävin usein iltaisin hotellien aulabaareissa ihan vaan katselemassa jos löytyisi juttuseuraa. Mitä vielä, ne samat puku ukkelit koittivat kerta toisensa jälkeen iskeä!
Nykyisin käyn hotellin salilla jos semmoinen löytyy, kävelyllä ja syömässä. Aulabaareihin ei huvita mennä notkumaan.
Kaveri on ay-alalla ja paneskeli työkaverin kanssa työmatkoillaan, kun asuivat samassa hotellissa. Suhde kyllä päättyi samalla, kun yhteiset matkatkin. Itse asiassa tiedän toisenkin, identtisen tapauksen, mutta sen päättymisestä en tiedä.
Olin takavuosina isossa it-yrityksessä töissä ja noita systeemejä oli aina silloin, kun miesporukkaa oli enemmän reissussa kerralla. Enemmän ne suuntautui maksullisiin jossain Kiinassa tai Thaimaassa kuin Tukholmassa aulabaarista löydettyyn. Siis ihan tavisinssejä, joilla ei varmaan kauheasti flaksi edes käy muuten. Vaimo ja lapset kotona. Ehkä hämmentävin oli koulutusreissu Bangkokiin, jossa oli minä ja viisi miestä. Ne yritti jotenkin kohteliaasti ulostaa mut aina illanvietosta, koska ostivat seuraa porukalla jokainen ilta siellä. Ei ikinä olisi uskonut niistä nörteistä, jotka kulki huonoryhtisenä pikkuisen ylipainoisen naisen ja parin pikkumuksun kanssa marketissa arkena. Kaikkea hassua tapahtui, josta sitten avautuivat. Yksi osti vahingossa yhtenä iltana sellaisen transun (transut on meidän silmiin siellä yleensä kauniimpia kuin naiset, pidempiä, hiukan terävämmät kasvonpiirteet jne.) ja muutaman drinksun jälkeen ei kuulemma yhtään haitannut, kuka imi...:(
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 15:08"]
[/quote]
[/quote]
Ap kysyy myös samaa, että mikä ala. Kysyin nimenomaan tarkennusta siihen että kun väitetään että työmatkaajat pettävät, niin on pakko olla olemassa ammattikunta joka keskimääräisesti pettää enemmän. Ja onko se todellista? Me elämme suht pienissä kuvioissa, ja aivan varmasti internetissä palstailee ihmisiä joilla on pienet piirit.
Jos otetaan vaikka Maija 34v joka on kolmen lapsen kanssa ollut kotona 7 vuotta, ja hänen miehensä työmatkailee. Maijan mies sanoo että osa duunikavereista käy bordellissa työreissuilla. Maija kirjoittaa nettiin että "työmatkaavat miehet pettävät". Sen lukee monta ihmistä jotka omaksuvat tuon asenteen. Todellisuudessa työmatkalla ei ole mitään tekemistä pettämisen kanssa, ja Maijan miehen kollegat ovat vain kusipäitä.
En jaksa uskoa että nainen jolla on oma elämä (muualla kuin kotona) jaksaa vaivata päätänsä sillä pettääkö joku jossain vaimoaan, saatika että pettääkö oma mies, ehkä. Mä en pelkää pettämistä lainkaan, mä olisin todella pettynyt jos mies pettäisi ja siitä tulisi sitten ero. Mutta mulla on ihana työ, ihania ystäviä ja elintaso on aina ollut menojen mukaan. Mun elämältä ei lähtisi pohja, mies menisi kyllä kiertoon.
Joten en aidosti käsitä että miksi pettämishysteriaa levitetään, mikä sen tarkoitus on? Tuntuu että oikeasti ei tiedetä yhtään mistään mitään, kunhan kirjoitellaan puuta heinää. Vai pystyykö joku nyt esittämään jonkun konkreettisen tutkimustuloksen siitä että työmatkaajat pettävät, aina. Koska tätä väitettä kuulee liian usein ja mielestäni se kertoo väitteen esittäjän yksinkertaisuudesta valitettavan paljon.
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 15:11"]
Olen matkatyötä tekevä nainen. Yövyn tiettyjen hotelliketjujen hotelleissa ja sanotaanko että tässä neljän viimeisen vuoden aikana on suurin osa Suomessa matkatöitä tekevistä ihmisistä tulleet tutuiksi.
Suurin osa on miehiä.
Aluksi kävin usein iltaisin hotellien aulabaareissa ihan vaan katselemassa jos löytyisi juttuseuraa. Mitä vielä, ne samat puku ukkelit koittivat kerta toisensa jälkeen iskeä!
Nykyisin käyn hotellin salilla jos semmoinen löytyy, kävelyllä ja syömässä. Aulabaareihin ei huvita mennä notkumaan.
[/quote]
Edelleenkin,mikä ala? Työmatkaaja ei valitettavasti ole vastaus. En myöskään niele väittämääsi että tunnet suuren osan Suomen työmatkaajista?
ap
Työskentelin rahoitusyhtiön markkinoinnissa.
Osastolla oli kahdeksan miestä. Heistä viisi petti säännöllisesti vaimojaan tai avovaimojaan. Yhdellä näistä miehistä oli risteilyn aikana suhde kolmeen eri naiseen. Todellinen sankari... Mukava ja ystävällinen mies, mutta ei minkäänlaista moraalia.
Esimies oli niin tympeä ja vastenmielinen, ettei kukaan huolinut häntä kumppanikseen. Todella iljettävä juoppo sika, joka yritti ahdistella kaikkia naisia.
Meitä naisia oli neljä. Kolme meistä petti puolisoitaan.
Minä olin sinkku, joka oli kasvanut kunnollisessa perheessä, joten en todellakaan ollut kiinnostunut parisuhteessa olevista miehistä tai koskenut heitä. Absolutismillanikin oli tietenkin merkitystä, koska viikonloppuun ajoittuvat matkat olivat täynnä alkoholia.
Mielestäni pettäjät ovat surkeista perheistä tulevaa yhteiskunnan pohjasakkaa, joka pitäisi kastroida kemiallisesti.
It-ala mainittu, samoin välittäjät. Joku tuntui tuntevan kaikki suomalaiset työmatkaajat, sanoisinko että oho.
Muita aloja?
Kertokaa myös mihin perustatte väittämänne, kiitos.
Jos mahdollista, niin mainitkaa vielä suurinpiirtein sijainti Suomen kartalla. Olisi kiva nähdä, saadaanko tästä jotain otantaa aikaiseksi. :) Esim. Kiinteistövälittäjä, Uusimaa.
Mielenkiintoista olisi kuulla, ja aika jännää jos joku ala nousee edelle muiden. Muusikkoja ei ole yhtään mainittu, ihme kyllä. :D
t. ap
Kolmetoista perustaa väittämänsä sille, että joutui sekä näkemään että kuulemaan seksisuhteita mökeissä asuttaessa. Joko jotkut läähättivät parven toisessa päässä tai sänkyjen kolina ja ujellus kuului naapurihuoneesta. Alasti olleet känniset työkaverit olivat menossa yhdessä suihkuun. Enpä arvannut, että pyyhkeet putoavat minun aikanani.
Yök, yök, yööööööööööööööök...
Enpä ole onneksi joutunut asioimaan myöhemmin tuollaisen roskasakin kanssa.
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 15:30"]
Kolmetoista perustaa väittämänsä sille, että joutui sekä näkemään että kuulemaan seksisuhteita mökeissä asuttaessa. Joko jotkut läähättivät parven toisessa päässä tai sänkyjen kolina ja ujellus kuului naapurihuoneesta. Alasti olleet känniset työkaverit olivat menossa yhdessä suihkuun. Enpä arvannut, että pyyhkeet putoavat minun aikanani.
Yök, yök, yööööööööööööööök...
Enpä ole onneksi joutunut asioimaan myöhemmin tuollaisen roskasakin kanssa.
[/quote]
Tämä kuulostaa siltä Tahdon asia-sarjan Mikon toilailuilta.
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 15:21"]
[/quote]
[/quote]
Ap kysyy myös samaa, että mikä ala. Kysyin nimenomaan tarkennusta siihen että kun väitetään että työmatkaajat pettävät, niin on pakko olla olemassa ammattikunta joka keskimääräisesti pettää enemmän. Ja onko se todellista? Me elämme suht pienissä kuvioissa, ja aivan varmasti internetissä palstailee ihmisiä joilla on pienet piirit.
Jos otetaan vaikka Maija 34v joka on kolmen lapsen kanssa ollut kotona 7 vuotta, ja hänen miehensä työmatkailee. Maijan mies sanoo että osa duunikavereista käy bordellissa työreissuilla. Maija kirjoittaa nettiin että "työmatkaavat miehet pettävät". Sen lukee monta ihmistä jotka omaksuvat tuon asenteen. Todellisuudessa työmatkalla ei ole mitään tekemistä pettämisen kanssa, ja Maijan miehen kollegat ovat vain kusipäitä.
En jaksa uskoa että nainen jolla on oma elämä (muualla kuin kotona) jaksaa vaivata päätänsä sillä pettääkö joku jossain vaimoaan, saatika että pettääkö oma mies, ehkä. Mä en pelkää pettämistä lainkaan, mä olisin todella pettynyt jos mies pettäisi ja siitä tulisi sitten ero. Mutta mulla on ihana työ, ihania ystäviä ja elintaso on aina ollut menojen mukaan. Mun elämältä ei lähtisi pohja, mies menisi kyllä kiertoon.
Joten en aidosti käsitä että miksi pettämishysteriaa levitetään, mikä sen tarkoitus on? Tuntuu että oikeasti ei tiedetä yhtään mistään mitään, kunhan kirjoitellaan puuta heinää. Vai pystyykö joku nyt esittämään jonkun konkreettisen tutkimustuloksen siitä että työmatkaajat pettävät, aina. Koska tätä väitettä kuulee liian usein ja mielestäni se kertoo väitteen esittäjän yksinkertaisuudesta valitettavan paljon.
[/quote]
Oman kokemukseni mukaan varsinaiset business-ihmiset painaa hommia iltamyöhään siellä huoneissaan, alasta riippumatta. Lukevat ja kirjoittavat raportteja, valmistautuvat seuraavan päivän neuvotteluihin jne. Työnantaja maksaa ruoan huonepalvelusta jne.
Noi tommoset aulabaareissa notkujat on jotain kaupparatsuja tms yrittäjiä, joille ei kukaan voi antaa kenkää aamun neuvotteluihin krapulaisena ilmestymisestä. Ison kv-firman nimissä kun menet viinanhajuisena ja silmät punaisena aamutapaamiseen, niin se on moro. Ajat sitten Neuvosto-kaupan on muuttuneet.
[/quote]
[/quote]
Koulutus useimmilla insinööri tai kaupalliset johtotehtävät, ala puunjalostusteollisuus (laajasti ilmaistuna). Ryhmässä matkustavat ihmiset ovat eri nimisistä sekä suomalaisista että ulkomaisista yhtiöistä. Henkilöiden kotipaikka ympäri Suomea, jotkut liittyvät seurueeseen muista Pohjoismaista.
Kohdalleni osunut on kolmekymppinen, hyvännäköinen ja hyvässä mediaseksikkäässä työssä. Hyvä keskustelija. Sellainen, joka saisi ja saakin naisia pelkällä olemassaolollaan. Naisystävän täytyy olla todella sinisilmäinen.
Samaa mieltä!