Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katsoin eilen Vertigon, ja minusta

Vierailija
12.09.2021 |

siinä oli omituinen loppu. Miksi hän raahasi sen naisen sinne kellotorniin vaikka se oli juuri se sama nainen johon hän oli rakastunut?
Sitä oikeaa Madeleinea hän ei koskaan edes tavannut, vaan se oli juuri tämä nainen jota hän rakasti. Ja oli jo saanut hänet omakseen ja stailannut haluamansa laiseksi.

Miksi hän sitten raivoissaan aiheutti naisen kuoleman?

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka on teidän mielestänne upein Hitchcokin naisista?

Mun mielestä Marion Psykosta.

Kyllä Novak oli ainakin kaunein, muuta upeutta en osaa nyt arvostella.

Grace Kelly

Vierailija
82/86 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Novak oli ainakin kaunein, muuta upeutta en osaa nyt arvostella.

Grace Kelly

Ja vielä Vertigosta, hieno, unenomainen tunnelma, on eräs suosikkielokuvistani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se on Tippi Hedren. Näytteli elokuvissa Linnut sekä Marnie, joka on mielestäni aivan liian aliarvostettu Hitchcock-elokuva.

Vierailija
84/86 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin vasta nyt leffan eka kertaa ja vaikka siinä oli muutamia hienovaraisia upeita juttuja, niin oli kyllä kökköjäkin! Jo ne alkutekstien umpikökö, silmästä tulevat dojojojojoinggg-hypnoosirinkulat olivat niin noloja, että nauroin ääneen. Samoin kivan osoittelevaa, kun hitskokki kuvaa ensin rautalangasta vääntämällä taidemaalauksen naisen hiuskiuhkoroita ja sen jälkeen superlähikuvaa taulua tuijottavatn mystisen tytsykän vastaavasta nutturakiehkurasta. voi armoa, voiko enempää osoitella nuolella että hei, huomaa tää. koko leffa täynnä samanlaisia. Ihan oikeasti, elokuvataide on todellakin kehittynyt tässä vuosikymmenien myötä :D

Vierailija
85/86 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas jäin miettimään, että tuliko se murhaajamies murhaamaan tämänkin naisen, joka oli paljastanut alkuperäisen murhaajan. Nunna vain sattui samaan paikkaan yhtä aikaa. Ja oliko nunna sittenkin se murhaajaukko...

Vierailija
86/86 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitchcockin elokuvat on minusta siitä kummallisia, että unohdan niiden lopun helposti. Olen nähnyt useimmat elokuvat monta kertaa, mutta kun katsomisväliä on useampia vuosia, en koskaan muista tarkalleen miten elokuva loppuu. Esimerkiksi suosikkini Takaikkuna, näin sen muutama kk sitten, enkä taaskaan muista oliko se vastapäisen talon mies murhaaja vai ei. 

Mun mielestä taas Takaikkuna on todella ennalta arvattava leffa ja se oli jo pitkän aikaa selvillä että vastapäätä asuva mies on murhaaja. Takaikkuna on toki loistava leffa ja visuaalinen ilmekin on kohdallaan, mutta mitään yllätyksiä se leffa ei silti tarjoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi