Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taidan huomenna hakeutua mielisairaalaan

Vierailija
22.10.2014 |

En saa nukuttua. Viikko mennyt jo näin. Vauva nukkuu minä en ja alan seota.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kanssa esikoisen kanssa ettei lääkäri välittänyt asiasta mitään. En nukkunut vaikka vauva nukkui. Mieheni teki työpäivän päälle taloamme, olin aika yksin. Perhetyöntekijä kävi noin puolisen vuotta, helpotti siinä mielessä, että sai kotitöitä tehtyä. Vauvat on niin erilaisia, jos ne heräilee paljon niin voi jäädä oma unettomuus päälle. Voimia.

Vierailija
2/26 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite en oo nukkunu juurikaan kymmeneen vuoteen. Unettomuus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi varata päivystysajankin. Ystäväni soitti muutama viikko sitten ambulanssin kun ei saanut nukuttua. Oli mielisairaalassa viikon ilman unta. Sitten selvisi että elimistö ei tuottanut enää melatoniinia ja kun sitä sai niin nukkui (viikon olivat turhaan siis pumpanneet vahvoja unilääkkeitä). Oli jo tosi sekaisin.

Vierailija
4/26 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista ap nyt päiväsaikaan puuhailla kaikenlaista mikä väsyttää normaalisti, äläkä mieti seuraavaa yötä. Käykää ulkoilemassa ja tee kotihommia, jumppaa vaikka vauvan kanssa. Syö terveellisesti. Hae seuraa jos vaan mahdollista. Soita edes jollekin ja juttele. Kuuntele rauhallista musiikkia. Tee kaikki mahdollinen ettet ajattele nukkumisongelmaa. Tämä on aivan varmasti vai väliaikainen ongelma.

Vierailija
5/26 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voin vaikka tulla vahtimaan lastasi siksi aikaa, mene terveyskeskukseen kertomaan uniongelmista, tai hae apteekista reseptivapaata melatoniinia auttamaan nukahtamisessa. Tsemppiä sulle!

Vierailija
6/26 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä. Tuleeko vauvakin mielisairaalaan?

Vierailija
7/26 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko yksin vauvan kanssa? Miten sun vanhemmat, voitko pyytää heiltä apua?

Vierailija
8/26 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ketään. En tiedä mitä teen. Itkettää ja ahdistaa. Rakastan vauvaa yli kaiken ja hän on ihana. En vaan saa nukuttua enää.

Vierailija
9/26 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätös hakea apua on ensimmäinen askel parempaan! Tsemppiä!

Vierailija
10/26 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla neuvolaan tai terveyskeskukseen. Haet apua, sitä löytyy kyllä.

Vierailija
11/26 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kamala olo. Näin yöllä kaikki tuntuu paremmalta ja yksinäisyys on kuin joku repisi sisuskaluja kurkusta ulos. Miten voi olla näin yksin.

Vierailija
12/26 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sanon neuvolassa? Olen jo kerran yrittäny. Keräsin tunnin rohkeutta ja sieltä sanottiin että "sellaista se on..." hävetti vain vielä enemmän. Muut äidit pärjää.

Vierailija
13/26 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mä olin mielisairaalassa siellä oli kerran tyyppi joka kertoi tulevansa sinne välillä nukkumaan. Kun unet katosivat muutaman vuorokauden ajaksi niin tiesi jo hakeutua, koska kuulemma kohta iskee psykoosi unenpuutteesta. Antoivat kai sille suorilta lääkkeet. Lieneeköhän näin, mutta onhan se aika mahdollista että unenpuutteessa voi seota nopsaankin.

Vierailija
14/26 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua mistä tietää että tulee psykoosi. Olen yksin ka pelkään että vauvalle käy jotain esim se kuolee nälkään jos sekoan.
Ajatelkaa tätä ja yksinäisyyteni määrää. Vauva on tärkeintä maailmassa ja rakkaus siihen on niin suurta etten osaa selittää. Joskus kuiskailen hänelle öisin kaikkea kun nukkuu kainalossani

Vierailija
15/26 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisit jonkun kanssasi, joka huolehtii vauvasta kun nukut. Unilääkkeen/melatoniinin avulla voisit saada unta? Muista tarkistaa imetys lääkityksen kanssa!

Vierailija
16/26 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaat huomenna ajan lääkärille. Mä olen pahoillani, että olet noin yksin. :(

Vierailija
17/26 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille. Menen takaisin vauvan viereen nyt. Luen aamulla viestit onko tullut lisää vastauksia.

Vierailija
18/26 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole yksin tässä asiassa ap! Minullakin välillä tuollaista..

Vierailija
19/26 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan lääkärille varaisin ajan. Tarvitset ehkä vähäksi aikaa nukahtamislääkkeen. Mutta älä jää yksin. Katso mitä seurakuntasi tarjoaa, kerhoja yms.

Vierailija
20/26 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukahtamislääkkeet tai lievät rauhoittavat vois auttaa. Yhtien kunnollisten unien jälkeen mieli voi olla paljon parempi :) Voimia ♡

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän