Miten tarkkaan valvotte lastenne koulunkäyntiä?
Eli ainakin opettajien ja sijaisten pätevyydet, kaikkien tilojen ja tarvikkeiden kunto ja tarkoituksenmukaisuus ja esimerkiksi kouluruokailu.
Kommentit (24)
Uusia kirjoja ei ole hankittu kahdeksaan vuoteen. Tekstiilityöluokassa suurin osa ompelukoneista on viallisia ja puutyösalissa oikeastaan mikään ei toimi. Oppitunteja käytetään siihen että oppilaat kopioi käsin oppimateriaalia.
Opehuoneen puhelin on aina sammutettu.
Kyllä valvon tarkkaan. Kysyn joka päivä mitä tuli läksyksi ja myöhemmin kysyn, että onko läksyt tehty. Pidän huolen, että lapsi muistaa tulevat kokeet. Koealueen kuulustelen ennen koetta. Ja käymme iltapäivisin yleisiä keskusteluja koulunkäynnistä, jolloin lapsi usein kertoo miten koulupäivä meni.
Ehkä tää on trolliketju, mutta vastaan kumminkin rehellisesti. Kysyn onko läksyt tehty ennen kuin päästän muksut pleikalle. Siinäpä se mun panostukseni.
Uskonnonopetus on tunnustuksellista vaikka näin ei pitäisi olla.
Vierailija kirjoitti: Uusia kirjoja ei ole hankittu kahdeksaan vuoteen. Tekstiilityöluokassa suurin osa ompelukoneista on viallisia ja puutyösalissa oikeastaan mikään ei toimi. Oppitunteja käytetään siihen että oppilaat kopioi käsin oppimateriaalia.
Miten puututte tämän tyyppisiin epäkohtiin. Laitatteko viestiä rehtorille? Kirjelmöittekö lehden yleisönosastolle? Vai hyväksyttekö epäkohdat ja tilanteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Uusia kirjoja ei ole hankittu kahdeksaan vuoteen. Tekstiilityöluokassa suurin osa ompelukoneista on viallisia ja puutyösalissa oikeastaan mikään ei toimi. Oppitunteja käytetään siihen että oppilaat kopioi käsin oppimateriaalia.Miten puututte tämän tyyppisiin epäkohtiin. Laitatteko viestiä rehtorille? Kirjelmöittekö lehden yleisönosastolle? Vai hyväksyttekö epäkohdat ja tilanteen?
Pitäisikö sinusta hyväksiä?
Vierailija kirjoitti: Opehuoneen puhelin on aina sammutettu.
Meillä opettajilla on henkilökohtaiset työpuhelimet. Eivät vastaa niihin eivätkä myöskään viesteihin. Usein puhelin ei ole edes päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Opehuoneen puhelin on aina sammutettu.Meillä opettajilla on henkilökohtaiset työpuhelimet. Eivät vastaa niihin eivätkä myöskään viesteihin. Usein puhelin ei ole edes päällä.
Hylkääkö ne siis kaikki puhelut?
Käytännössä en lainkaan. Ekalla luokalla opettaja toivoi, etteivät vanhemmat tekisi lapsen kanssa yhdessä läksyjä, eivätkä varsinkaan tarkastaisi niitä. Tämä oli itselleni selviö ja nauratti joidenkin vanhempien naamat, kun ne jo sormet syyhyten ajatteli että nyt päästään kunnolla mikromanageroimaan. Kyselen kavereista ja kuuntelen jos lapset juttelee koulupäivästään, siinä se.
Ostin ne kirjat, jotka olisi pitänyt olla, mutta säästösyistä ei ollut. Eli matikan kirjat ja kielten tehtäväkirjat.
Seurasin aikatauluja eli että isoille töille annettiin tarpeeksi aikaa ja että kokeita ei tungettu yhdelle viikolle liikaa.
Kokeisiin kuulustelin ja läksyjen kanssa autoimme, jos pyydettiin.
Esikoinen kävi koulun englanniksi ja hänelle tein alakoulussa tiivistelmiä ja suomennoksia reaaliaineissa.
Vierailija kirjoitti: Meillä ainakin ravitsemussuositukset ei toteudu ruokailussa. Suolaa ja sokeria on liikaa koska keskuskeittiö käyttää liikaa eineksiä.
Ei hitossa ole liikaa suolaa.
Muistutan koeaikatauluista, valmistautumisesta ajoissa. Myös kysyn, onko läksyt tehty. Seuraan Wilmaa päivittäin. Lapsi siis yläkoulussa, isompi jo lukion jälkeisissä jatko-opinnoissa. Kokeisiin luetaan usein yhdessä tai vähintään kyselen. Lisäksi kysyy itse neuvoa esim. matemaattisten aineiden hankalampiin kertaustehtäviin, kun treenaa kokeeseen. Ei ongelmaa. Pystyn auttamaan lukioikäistäkin, mutta peruskoulun oppimäärä nyt on ihan peruskauraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Meillä ainakin ravitsemussuositukset ei toteudu ruokailussa. Suolaa ja sokeria on liikaa koska keskuskeittiö käyttää liikaa eineksiä.Ei hitossa ole liikaa suolaa.
Aikuiselle se on se viisi grammaa/vrk. Lapsilla vähemmän. Tuo raja paukkuu jo koululounaasta.
Vierailija kirjoitti:
Ostin ne kirjat, jotka olisi pitänyt olla, mutta säästösyistä ei ollut. Eli matikan kirjat ja kielten tehtäväkirjat.
Seurasin aikatauluja eli että isoille töille annettiin tarpeeksi aikaa ja että kokeita ei tungettu yhdelle viikolle liikaa.
Kokeisiin kuulustelin ja läksyjen kanssa autoimme, jos pyydettiin.
Esikoinen kävi koulun englanniksi ja hänelle tein alakoulussa tiivistelmiä ja suomennoksia reaaliaineissa.
Ei tulisi mieleenkään ostaa koululaiselle mitään kirjoja.
Lentääkö teillä muka "aivan mitä tahansa" mitä koulussa tapahtuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin ne kirjat, jotka olisi pitänyt olla, mutta säästösyistä ei ollut. Eli matikan kirjat ja kielten tehtäväkirjat.
Seurasin aikatauluja eli että isoille töille annettiin tarpeeksi aikaa ja että kokeita ei tungettu yhdelle viikolle liikaa.
Kokeisiin kuulustelin ja läksyjen kanssa autoimme, jos pyydettiin.
Esikoinen kävi koulun englanniksi ja hänelle tein alakoulussa tiivistelmiä ja suomennoksia reaaliaineissa.
Ei tulisi mieleenkään ostaa koululaiselle mitään kirjoja.
No minulle tuli, koska en halunnut lasteni opintojen kärsivän siitä, että kaupunki säästi ja pihtaili kirjoissa.
Helppoa se teillä on. Kun minä olin lapsi, niin viisikymmentä kilsaa oli kouluun matkaa. Se taivallettiin pitkospuita pitkin karhua pakoon juosten. Ympäri vuoden oli kylmää sekä pimeää. Lisäksi koulumatka oli pelkkää ylämäkeä, kumpaankin suuntaan!
Meillä ainakin ravitsemussuositukset ei toteudu ruokailussa. Suolaa ja sokeria on liikaa koska keskuskeittiö käyttää liikaa eineksiä.