miksi ihmiset juo alkoholia kun siiitä tulee aina krapula?
mitä järkee hetken tekoilo ja aamulla hirvee olo, kyllä ihminen on tyhmä
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole koskaan tullut. Juon koska pidän sen mausta ja joisin enemmänkin jos keksisivät alkoholin josta ei tule humalaan, toistaiseksi alkoholittomista juomista puuttuu se oikea maku.
Surkeampaa tekosyytä juomiselle en kyllä ole koskaan kuullut. Vai tykkäät alkoholin mausta :D
Voin uskoakin, jos täsmentäisit sitä makumieltymystä, oluen, viskin, ginin vai minkä mausta.
No tykkään kyllä oluen, vodkan, viskin, konjakin, ginin ja joidenkin liköörien mausta, myös sherryn ja portviinin mutta muista viineistä en välitä. Useimmat ystävänikin tykkäävät mausta, ei se mikään tekosyy ole.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholia voi juoda myös sen verran vähän, ettei tule krapulaa.
Heroiiniakin voi piikittää vain sen verran vähän että ei tule vieroitusoireita.
Ennen raitistumistani olin parikymmentä vuotta käytännöllisesti katsoen joko kännissä tai krapulassa. Muutama kuukausi raitistumiseni jälkeen alkoi tuntua, että tekee mieli viskiä, en kuitenkaan halunnut enää humaltua vaan olisin juonut alkoholitonta viskiä maun vuoksi. Nyt senkin maun muisto alkaa olla mennyttä elämää.
No, kaikille ei tule krapulaa. Elimistö ei reagoi samalla tavalla, vaikka onkin alkoholimyrkytyksen jälkeinen tila.
Tämä on hyvin ikävää, koska alkoholistitesteissä aina painotetaan sitä, että joudutko koskaan ottamaan lieventäviä seuraavana päivänä. Tällaiset ihmiset (joille ei tule krapulaa) sitten leveilevät sillä, että en ole alkoholisti, testikin sanoo niin - ja juovat sitten kolme kertaa enemmän kuin normijuopot.
Toisilla alkoholin sietokyky kasvaa juomamäärien kasvaessa, ja krapulakin tulee vasta niillä suurilla määrillä.
Ei pidä juoda niin paljoa, että tulee krapula. Valitettavasti uni häiriintyy, mutta siitä selviää nukkumalla pidempään.
Olen täsmälleen samanlainen. Ei nousuhumalaa, vain krapula miltei heti. Jos otan enemmän kuin 2-3, oksennan koko seuraavan päivän. Ei auta mitkään vesilasit, syöminen tms, viinapääni on vain niin surkea. Kyse ei ole harjoittelun puutteesta, nuorena join paljon ja usein, tosin silloinkin tuli krapula aina. Mutta nyt nelikymppisenä en pysty juomaan enää ollenkaan. Alkoholin sietokyky on mulla olematon.