Milloin olet viimeksi käyttänyt korkokenkiä?
Määritellään korkokenkä: yli 4 cm korko.
Mikä tilanne se oli?
Monet korkkarit omistat ja kuinka usein tulee pidettyä niitä?
Kommentit (69)
Sisko opetti minut kävelemään korkkareilla kun olin 14 ja siitä lähtien olen osannut. Käytän korkokenkiä lähes päivittäin töissä.
Vuosia sitten. Minulla on parit kiilakorot, yhdet saappaat ja sitten yhdet korkkarit joista olen aikonut luopua kokonaan. Tennarit ja lenkkarit, sandaalit ja muut ovat vaan niin kivoja, kun voi pinkaista miten haluaa eikä tarvitse olla jotenkin "kahlittu". Kiilakorot ovat kivoja, koska niissä askel on tukeva, mutta enää en halua mitään huippukorkeita korkoja.
Ehkä tämä on vanhuuden tuloa, kun alkaa ajatella, että neiti Marple on oikeastaan aika tyylikäs.
Ennen koronaa pari vuotta sitten. Cosplay oli kyseessä yhdes conis. M26
Heinäkuussa sukulaislapsen rippijuhlissa.
Jos et pysty muka käyttämään korkkareita niin sitten sulla on väärät korkkarit. Ihan jokaiselle löytyy kyllä sopivat joilla on sitten tosi mukava kävellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omistan useat korkkarit, mutta olen viimeksi käyttänyt niitä noin 3 v sitten yksissä juhlissa. Parin tunnin kuluttua piti vaihtaa ne balleriinoihin, jotka olin ottanut mukaan aavistellen, että jalat ovat varmaan tulessa sen illan aikana, ja olin oikeassa.
Hirveän harvoin käytän ja pikkuhiljaa en ollenkaan.Sun korkkarit ei taida olla oikeaa kokoa, tai jalan malli on eri kuin korkkariin tarkoitettu. Harvempi korkkari sopii esim leveälestiseen jalkaan kunnolla.
Onkohan kenenkään jalan malli korkkariin tarkoitettu?
Itsellä on matala jalkaholvi niin pitkittäin kuin poikittainkin, ja päkiä on korkkareita käytettäessä lujilla. Oon kyllä kuullut myös ”tervejalkaisten” valittavan samaa.
Olen kapeajalkainen ja kyllä mullakin jalka kapinoi korkkareita vastaan. Lisäksi jos jalka on pieni niin se määrittele koron maksimirajan alemmaksi kuin isojalkaisemmalla siskolla. Jäykkä jalka ei myöskään taivu kuten rintava ja taipuisa "ballerinajalka". Itse koon 37 kapealla vauvajalalla sain jalkapohjaani suonenvedon joka kerta kokeillessani n. 7 sentin korkkareita ja päättelin ettei mitään järkeä.
En tosin jaksa muutenkaan korkkareita enää käyttää, olen mukavuudenhaluinen. Rakastan nykymuodin lenkkareita ja muita matalia kenkiä. Loaferit on nyt huippumuotia ja sellaiset himottaisi.
Pari viikkoa sitten, oltiin riennoissa. Mulla on kaappi täynnä kenkiä, myös korkkareita, jotain 30 vuoden ajalta. Pidän kengät hyvin ja hoidan niitä. Harvoinhan niitä tulee pidettyä kun duunimatkat menee lenkkareissa ja duunipäivät sandaaleissa. Mutta eipä tarvii juuri uusia ostella, kun kaapista löytyy montaa tyyliä.
Lopetin 35-vuotiaana, 7 v sitten. Pidän edelleen mekkoja ja hameita, varmastikin lopun ikääni, mutta korkkareihin ei enää mukavuudenhalu (eivätkä jalat) anna periksi.
En määrittelisi korkokengäksi neljän sentin korkoa. Saappaissa, nilkkureissa ja työsandaaleissakin on korkoa tuon verran, mutta kenkä ei tunnu korkokengältä. Varsinaiset korkkarit jalassa viimeksi kolme vuotta sitten. Olen 180 cm pitkä, enkä ainakaan lisäsenttien toivossa valitse korkoa.
Vierailija kirjoitti:
Jos et pysty muka käyttämään korkkareita niin sitten sulla on väärät korkkarit. Ihan jokaiselle löytyy kyllä sopivat joilla on sitten tosi mukava kävellä.
Höpö höpö. Tämä ei pidä paikkaansa.
Joskus 70-luvun puolivälin paikkeilla, silloinhan meidän miestenkin kengissä kuului olla seitsemän sentin korot. Tosin olin silloin hontelo teini, mutta jo kovasti aikamiestä esitin.
Vuonna -91 vanhojen tansseissa. En omista yhtiäkään korkokenkiä. Ei mulla ole myöskään mitään jalkaongelmia, kuten liikavarpaita tai vaivaisenluita.
Juhliin voi vallan mainiosti mennä korottomissa kengissä.
Viimeksi omissa 60-v. juhlissani elokuun puolivälissä oli korkkarit osana juhla-asua. Eipä korkkareita enää juuri muuten tule käytettyä kuin juhlissa. Tosin miellän korkkareiksi korkeammat korot kuin 4 cm. Sen verran minulla on lähestulkoon kaikissa kengissäni lenkkareita lukuunottamatta, koska selkäni on aikanaan korkoihin tottunut.
Tilasin kahdet samanlaiset eri värisinä Zalandolta,, vai oliko se Bootz, koska lesti oli loistava jaloilleni. Ja taidanpa tilata vielä ainakin punaiset.
En ole koskaan käyttänyt enkä käytä toista kertaa.
t. heteromies 65 v.
Aloittajalla korkokenkäfetissi. Hommaa apua.
Minun kaapistani löytyy viidet korkokengät 10-13 sentin koroilla.
Sekä neljät korkosandaalit 10 senttisellä korolla. Myöskin korkonilkkurit liki kymenen sentin koroilla.
Käytän päivittäin joitakin niistä.
Lisbeth S
Viikko sitten lauantaina 30.10. oli korkkarit Helsingin kirjamessuilla ja sen jälkeisessä illanvietossa keskustan baareissa. Tuolloin jalassa oli mustat avokkaat 9 cm korolla.
Omistan myös kauniit remmikorkkarit 9 cm korolla ja hieman matalammat nilkkurit, joissa niissäkin korkoa 6 cm.
Kolmet korkokengiksi laskettavat minulla siis on. Arkena hiihtelen kyllä usein ihan tennareissa ja töissä crocseissa.
Avokkaat muistaakseni vuonna 2015 kun lapsi pääsi ripille.
On nuo yhdet korolliset. En oikein osaa kävellä semmoisilla eikä ole tilaisuuksiakaan missä pitäisi.
Vuosina 1977 - 1979, sen jälkeen päätin että matalalta näkee paremmin
Omistan tasan yhdet korkokengät, jotka isoäitini jätti minulle perinnöksi. Ne ovat todella kauniit, mutta kävely niillä on tosiaan minulle mahdotonta. Olen kuitenkin säilyttänyt ne muistona hänestä.