Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin olet viimeksi käyttänyt korkokenkiä?

Vierailija
12.09.2021 |

Määritellään korkokenkä: yli 4 cm korko.
Mikä tilanne se oli?
Monet korkkarit omistat ja kuinka usein tulee pidettyä niitä?

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parit kengät 4 cm:n koroilla on, käytän niitä tosi harvoin. En halua nyrjäyttää nilkkojani. Yksi vuoden kausi korkkareilla oli elämässä teininä joskus 9. luokalla . Silloin mulla oli pitkävartiset talvisaappaat 8 cm:n koroilla. Ja tiukat kiiltäväpintaiset puuvillasatiinifarkut. Ja kaikkea muuta, mitä en enää ikinä pukisi päälleni.  Toiset kengät oli bootsit melkein yhtä korkeilla koroilla. 

Vierailija
22/69 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omistan useat korkkarit, mutta olen viimeksi käyttänyt niitä noin 3 v sitten yksissä juhlissa. Parin tunnin kuluttua piti vaihtaa ne balleriinoihin, jotka olin ottanut mukaan aavistellen, että jalat ovat varmaan tulessa sen illan aikana, ja olin oikeassa.

Hirveän harvoin käytän ja pikkuhiljaa en ollenkaan.

Sun korkkarit ei taida olla oikeaa kokoa, tai jalan malli on eri kuin korkkariin tarkoitettu. Harvempi korkkari sopii esim leveälestiseen jalkaan kunnolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän aina kun talosta lähden ulos, paitsi töissä en voi käyttää.

Omissa korkokengissä korot on 11-15cm.

En ole laskenut paljonko noita on, mutta vaatehuoneen yksi seinusta on pelkkää kenkähyllyä.

Vierailija
24/69 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torstaina viimeksi, kun olimme miehen kanssa kaksistaan kotona. Lemmen puuhissa oli korkkarit jalassa.

Vierailija
25/69 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiilakorkosandaaleja käytin muutaman kerran kesässä. Enää en laittaisi korkkareita baariin tai minnekään missä kuljetaan pidempää matkaa. Esiintymislavalle voisin laittaa, mutta näitä tilanteita on todella harvakseltaan.

Vierailija
26/69 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustat korkonilkkurit ja punaiset . Vaalean punaiset korkkarit hopeinen korko ....ennen oli valkoiset korkokengät piikkarit ja myös punaiset . Lakerikorkkarit Italiasta . USAsta ostettu harmaat made by China puolikorkkarit. Siniset korkkarit varmaan 6-8 cm. Mustat matalakorkoiset mokkaa. Jäätelö kakut leivokset ei sovi yhtään jos aikoo kävellä korkkareilla. Ballerina on tietysti vaihtoehto .

Vierailija
27/69 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cityseurakunta Kerava varastetun tavaran kierrätys .

Vierailija
28/69 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime torstaina kun olin toimistolla pitkästä aikaa.

Omistan parinkymmenen korkkarit ja nyt Koronan aikana olen käyttänyt niitä ehkä viidesti, normaalioloissa aina arkisin toimistolla ja juhlissa.

Vierailija
29/69 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omistan useat korkkarit, mutta olen viimeksi käyttänyt niitä noin 3 v sitten yksissä juhlissa. Parin tunnin kuluttua piti vaihtaa ne balleriinoihin, jotka olin ottanut mukaan aavistellen, että jalat ovat varmaan tulessa sen illan aikana, ja olin oikeassa.

Hirveän harvoin käytän ja pikkuhiljaa en ollenkaan.

Sun korkkarit ei taida olla oikeaa kokoa, tai jalan malli on eri kuin korkkariin tarkoitettu. Harvempi korkkari sopii esim leveälestiseen jalkaan kunnolla.

Onkohan kenenkään jalan malli korkkariin tarkoitettu?

Itsellä on matala jalkaholvi niin pitkittäin kuin poikittainkin, ja päkiä on korkkareita käytettäessä lujilla. Oon kyllä kuullut myös ”tervejalkaisten” valittavan samaa.

Vierailija
30/69 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime syksynä piknik-risteilyllä. Korolliset nilkkurit. Aivan ihanat. Odotan että ilmat vielä vähän jäähtyy niin laitan heti jalkaan.

Vierailija
31/69 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän korkkareita joka päivä eli aina mennessäni "ihmisten ilmoille", vaikken menisi muualle kuin esimerkiksi ruokakauppaan. Ihan normaalit kengät mulle sekä juhlassa että arjessa, ei sen kummempaa. Korot 12-16,5 cm. Kunnon lesti ja sopiva malli jalalle, joten eivät väsytä eivätkä purista. 

Vierailija
32/69 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä omistanut korkokenkiä.

Jotku korolliset avokkaat on ollut rippijuhlissa ja häissä 5v sitten

N47

Vierailija
33/69 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen,n.6-senttiset.Olin muistotilaisuudessa,ikäni on 62

Vierailija
34/69 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän korkokenkiä aina ollessani toimistolla tai mennessäni ulos syömään.

Korkkareita on käytössä neljä paria, kaikissa 5-6 cm korko ja niin hyvät jalassa että voin niissä jopa juosta. Piikkikorollisia nilkkureita on kahdet ja saappaissa sekä sandaaleissa suosin kiilakorkoa joka saa olla 7-8 cm,

Vierailija
35/69 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä just ja just on voinut tuo 4 cm joskus ylittyä. Ei vuosikymmeniin sekään.

Vierailija
36/69 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaat kaksi vuotta sitten oli pikkujouluissa muutaman sentin korkuiset korkkarit. Nuorena tanssin ja kävelin korkokengissä tuntikausia, tuloksena muutamat nilkkojen nyrjähdykset ja hirveät kovettumat päkiöissä

Voin käyttää leveäkantaisia nilkkureita joissa on 4-sentin korko mutta korkkareiden käytön suon suosiolla nuoremmille, jotka vuorostaan saavat rikkoa nivelsiteensä.

Vierailija
37/69 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään. Kävin kaupassa. Korkkarit on mun juttu, käytän niitä "aina". Eikä tarkoita sitä, ettenkö osaisi valita jalkineita tilanteen mukaan. Lenkille ja mökillekin löytyy sopivat.

Vierailija
38/69 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-vuotiaana testasin äidin korkkareta. En pysty enää kävelemään niillä ollenkaan.

Vierailija
39/69 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukion opettaja ja töissä minulla on joka päivä korkokengät, ellen poikkeuksellisesti ole pukenut housuja mekon sijasta. Joskus joku opiskelijoista on maininnut kengistäni, ja tämä keskustelu auttoi näkemään, että ilmeisesti se sitten on niin harvinaista käyttää korkoja. Olen lyhyt joten nautin lisäsenteistä ja ryhdikkyydestä, joita korkojen avulla saan. Lisäksi näytän mekkojen käyttäjänä paremmalta koroissa kuin mataliin kenkiin pukeutuneena.

Ihmettelen, missä te käytte sovittelemassa kenkiä, ellette koskaan löydä sopivia tai mukavia. Minulla on paljon esim. Aran kenkiä, jotka ovat supermukavia vaimennettuine pohjineen.

Vierailija
40/69 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista tarkkaan, mutta on siitä ainakin 2-3v aikaa. Minä ja korkokengät emme vain tule toimeen keskenämme.