Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rintaliivien kupin reuna törröttää aina niin että näkyy rumasti läpi paksummistakin paidoista

Vierailija
12.09.2021 |

Mistä se johtuu?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian suuri kuppikoko. Tämä tulee ekana mieleen.

Minulla on 20-30 liivit, en pese koneessa, kaikki erikoisliikkeistä ostettuja, tiedän kokoni ja kas yksikään liivi ei löpsötä tai illotta mistään.

Vierailija
42/55 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lindexin t-paitaliivit tekevät justiinsa tuota.En ole keksinyt muuta syytä kuin että halpa hinta korreloi laadun kanssa. Ei ole liivien koosta tai istuvuudesta johtuvaa vaan huonosta laadusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla miestä?

Mun mies vetää rintsikat alas kupeista kun haluaa päästä tisseihin kiinni eikä malta avata hakasia niin rintsikat alkaa rullautumaan noin.

Vierailija
44/55 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos reuna törröttää jo ostaessa, malli ja koko eivät ole hyvät. Jos menee parissa pesussa rullalle, laatu ei ole hyvä.

Rinnat ovat eri malliset eri ihmisillä. Tiedän tietyistä merkeistä jo valmiiksi, että kuppi on minulle väärän mallinen.

Minulla on vain muutamat topatut liivit, mutta ne ovat pysyneet hyvänä useamman vuoden. Ovat hyvälaatuiset eivätkä halvat. Minulla on vähän vaikea koko, ja vaikka kertaostos tulee pakosta kalliimmaksi, ilmeisesti laadun takia säästyn monilta ongelmilta. Ja toki liivit kestävät myös pitkään.

Vierailija
45/55 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti ongelma johtuu siitä, kuten joku jo yllä sanoikin, että käytät liian suurta ympärystä ja liian pientä kuppia. Tällöin kaarituki jää väärään kohtaan rinnan päälle ja kuppi työntyy niin että yläosaan jää tyhjää.

Jos liiveissäsi on toppausta, myös silloin usein käy tuo ilmiö että yläosaan jää tyhjää, koska rinta ns. pakotetaan asentoon jossa se ei luonnollisesti olisi. Tää riippuu todella paljon liivin mallista ja itse rinnoista.

Kuulostaa myös ehkä siltä, että kannattaa suosia pisaramallia (heart shape), koska siinä kuppi on muotoiltu mukailemaan rinnan yläosaa. Toki vaikea sanoa näkemättä.

Myös toki huonolaatuiset liivit alkavat rullaantua kupin yläosasta varsinkin jos pesee liian kuumassa.

T. Liivimyyjä

Vierailija
46/55 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenttini ei ehkä suoraan kuulu aloittajan aiheeseen, mutta jatkan tähän oman juttuni liittyen rintaliiveihin.

Merkkien ja erilaisten liivimallien välillä on luonnollisesti eroja kuppikoossa, kun valitsen niitä istuvuudesta tinkimättä.

Ostan usein liivit minun mielestä yhdestä parhaimmasta kaupasta, lumingerie.fi.

Siellä tuovat hyvin esiin, kuinka liivit tulee pukea, valita oikea koko ja tarkastaa niiden oikea ja kaunis istuvuus jne.

He esittelevät uusia liivejä heidän omien mallien toimesta, erittäin havainnollista.

Minua kuitenkin vähän ihmetyttää heidän tyylinsä valita kuppikoko niin isoksi, että liivin kuppi alkaa suunnilleen olkapäältä. Jotenkin ne niin kauniit liivit eivät ole edustavimmat näin....toisaalta, heidän juttunsa on isot kuppikoot.

Vierailija
47/55 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärä koko tai malli tai molemmat. Oletko mitannut itsesi?

Ei liity väärään kokoon tai malliin, vaan huonoon laatuun. Menevät tuollaisiksi, kun on riittävästi käytetty.

Vierailija
48/55 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti ongelma johtuu siitä, kuten joku jo yllä sanoikin, että käytät liian suurta ympärystä ja liian pientä kuppia. Tällöin kaarituki jää väärään kohtaan rinnan päälle ja kuppi työntyy niin että yläosaan jää tyhjää.

Jos liiveissäsi on toppausta, myös silloin usein käy tuo ilmiö että yläosaan jää tyhjää, koska rinta ns. pakotetaan asentoon jossa se ei luonnollisesti olisi. Tää riippuu todella paljon liivin mallista ja itse rinnoista.

Kuulostaa myös ehkä siltä, että kannattaa suosia pisaramallia (heart shape), koska siinä kuppi on muotoiltu mukailemaan rinnan yläosaa. Toki vaikea sanoa näkemättä.

Myös toki huonolaatuiset liivit alkavat rullaantua kupin yläosasta varsinkin jos pesee liian kuumassa.

T. Liivimyyjä

Pisaramalli? Koskaan kuullutkaan?

Vierailija
49/55 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommenttini ei ehkä suoraan kuulu aloittajan aiheeseen, mutta jatkan tähän oman juttuni liittyen rintaliiveihin.

Merkkien ja erilaisten liivimallien välillä on luonnollisesti eroja kuppikoossa, kun valitsen niitä istuvuudesta tinkimättä.

Ostan usein liivit minun mielestä yhdestä parhaimmasta kaupasta, lumingerie.fi.

Siellä tuovat hyvin esiin, kuinka liivit tulee pukea, valita oikea koko ja tarkastaa niiden oikea ja kaunis istuvuus jne.

He esittelevät uusia liivejä heidän omien mallien toimesta, erittäin havainnollista.

Minua kuitenkin vähän ihmetyttää heidän tyylinsä valita kuppikoko niin isoksi, että liivin kuppi alkaa suunnilleen olkapäältä. Jotenkin ne niin kauniit liivit eivät ole edustavimmat näin....toisaalta, heidän juttunsa on isot kuppikoot.

Heillä on paljon malleja, joissa kuppi tulee ylös asti. Se on monelle isorintaiselle tärkeää. Ei kupin kokoa voi loputtomiin suurentaa, sinne jää kyllä tyhjää.

Käytän itsekin Lumingerieta Stockan ja liiviliikkeiden lisäksi, peittävien kuppien lisäksi heiltä löytää hyvin myös syvään uurrettuja malleja, mikä helpottaa pukeutumista.

Vierailija
50/55 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullakin on näitä rinraliivejä, jotka alkavat ikäänkuin rullaantua ulospäin rumasti reunasta. Pidän niitä pihatöissä ym hommissa.

Joo, just toi ilmiö ja joskus käy niinkin että kupin yläosa jotenkin työntyy esiin tosi näkyvästi vaikka ei sen reuna rullaudukaan. Ap

Liian iso kuppikoko!

Vierailija
51/55 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtuu siitä, että olet valinnut väärän malliset liivit. Osta sellaiset, jossa ei ole rumasti törröttävää reunaa. Kannattaa myös kokeilla eri kokoja. Ehkä joku muu koko sopii paremmin niin, että reuna ei näy rumasti.

Kokeile joskus hyvässä liivikaupassa vaikka kaikki mahdolliset mallit, mitä sieltä löytyy äläkä juutu siihen yhteen topattuun, jota tähän saakka olet käyttänyt. Aivan varmasti löydät sellaiset, jotka sekä tuntuvat että näyttävät hyviltä. Veikkaan, että kuppikokosi on aika kohtuullinen, jos olet topattuja käyttänyt.

Mittaaminen liivien koon valintaperusteena on aivan liikaa mainostettu, sillä ainoa keino löytää sopivat liivit on kokeilla niitä päälle. Mittaamalla saa vain osviittaa siitä, mistä koosta sovittaminen kannattaa aloittaa.

Kerran uskalsin mennä liivikauppaan ostamaan bikineitä ja toiste en mene. Ihan hirvee nuori tyttö myyjänä, joka mittasi kyllä, mutta kitään kuuta ei osanjut kuin tehdä olon tukalaksi, kun ei näemmä halunnut palvella kuin missivartaloisia ja -näköisiä.

Vierailija
52/55 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnistan ap:n ongelman ja kyse ei ole väärän kokoisesra liivistä. Kuppi saattaa muuten istua täydellisesti, mutta kupin reuna kääntyy ulospäin. Vähän sama ilmiö kuin joissain neuleissa helman rullaantuminen. Mä luulen myös, että on kyse tuisra eka sivulla mainitusta asiasta, eli päällikangas kutistuu, mutta toppaus ei.

Vierailija
53/55 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullakin on näitä rinraliivejä, jotka alkavat ikäänkuin rullaantua ulospäin rumasti reunasta. Pidän niitä pihatöissä ym hommissa.

Joo, just toi ilmiö ja joskus käy niinkin että kupin yläosa jotenkin työntyy esiin tosi näkyvästi vaikka ei sen reuna rullaudukaan. Ap

Liian iso kuppikoko!

Eli osta pienempikuppiset, ja sellaiset joissa toppausta on kupin alaosassa, ja yläosa ohuempi.

Vierailija
54/55 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo halpismerkkien kaarituelliset tekee mullakin tuota muutaman pesun jälkeen, koska olen laiska ja pesen liivit koneessa, en käsin. Tästäpä syystä siirryin toppimallisiin liivein, ja olen kyllä tosi tyytyväinen: eipä paina kaaret mutta tuki on silti riittävä, ainakin pienirintaiselle.

Vierailija
55/55 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi johtua liivit huonosta laadusta tai sitten kuppi väärän mallinen. Se, miten ylös asti rinta jatkuu vaihtelee paljon eri ihmisillä. Jos on niitä, joilla luiseva rintakehä vaihtuu nopeasti selkeärajaiseen rintaan, moni malli ei istu yläosistaan koska ne on tehty rinnalle jossa rasvakudos pehmittää rinnan ja rintakehän rajan. Kupin isontaminen ei auta koska kuppi on jo oikean kokoinen itse rinnalle. Täytyy löytää erilainen liivimalli.

Kannattaisi käydä ostamassa ainakin yhdet liivit kunnon erikoisliikkeestä (ei mikään Change, jossa usein myyjänä nuoria tyttöjä joilla vähän kokemusta) jossa myyjä osaa suositella sopivia liivejä. Joistain nettikaupoista kuten suomalainen Lumingerie saa myös henkilökohtaista palvelua kun laittaa sinne viestiä mikä on ongelma ja kysyy mitkä liivit kannattaisi ottaa kokeiluun.