Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mikä nimesi on? minkä niminen tahtoisit olla?

Vierailija
22.10.2014 |

itse olen Titta-Mari, mutta haluaisin olla Mira. nimiin liittyvien mielikuvien takia: Titta-Mari kuulostaa seurakuntanuorelta tai rintavalta kotitalousopettajalta, Mira taas taiteelliselta ja hurjalta tytöltä!

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 10:54"]

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 19:50"]

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 19:45"]

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 19:38"]

itse olen Titta-Mari, mutta haluaisin olla Mira. nimiin liittyvien mielikuvien takia: Titta-Mari kuulostaa seurakuntanuorelta tai rintavalta kotitalousopettajalta, Mira taas taiteelliselta ja hurjalta tytöltä!

[/quote]

Mikä estää nimen vaihdon? Se on yksi tietokoneen näppäys henkikirjoittajalla, ja sen jälkeen uusit  henkkarit. Helppoa. 

[/quote]Niin, taitaa maksaa kolmisen kymppiä vaihto, ja sitten henkkarit, ajokortit ja pankkikortit.

Itse vaihdoin jonkin aikaa sitten.

[/quote]

Mistä uusi nimesi tuli? On aika vaikea valita vanhan huonon tilalle joku toinen, jos ei ole mitään vakiintunutta lempinimeä tms.

[/quote]No minä vetäisin ihan hatusta uudet nimet, ehkä tarkempaankin olisin voinut miettiä, ja mietin myös että olisin voinut aivan hyvin ottaa jonkun huumorinimenkin, kun minun ei tarvitse olla mitenkään vakavasti otettavakaan. Yksi nimistä oli esimerkiksi sellainen mitä lapselle olin miettinyt mutta isä ei suostunut jne., yksi nimi on itse asiassa sama kuin lapsella.

Lopullisen päätöksen tein aika kiireellä kun paperit oli saatava nopeasti.

Minulla olisi myös ollut vaihtoehtona esim. se nimi jonka äitini olisi halunnut minulle antaa, muttei saanut, mutta jotenkin sitten koin etten halua muistutusta kaikesta mistä se nimi muistuttaa.

Vierailija
2/20 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tosi harvinainen nimi ja pienenä häpesin sitä; sitä väänneltiin jo tarhassa ja sain varsinkin ennen jatkuvasti kuulla vitsejä ja vastailla kysymyksiin olenko ulkomaalainen. Yleensä ihmiset tarkoitti kyllä hyvää ja vaan yritti olla hauskoja mutta se loukkasi silti. Olisin halunnut olla Marianne tai Susanna tai joku muu. Nyt aikuisena oma nimi on ihana ja rakas; persoonallinen, erilainen ja vahva, enkä enää vaihtaisi sitä mihinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen My, pidän nimestäni. Tottakai kuulen Pikku Myytä jokapaikassa, mutta ei se haittaa. Mulla on punertava tukka ja olen tosi lyhyt (152cm). Jos pitäisi vaihtaa, haluaisin jonkun tosi tavanomaisen nimen johon ei kiinnitettäisi huomiotam kuten Anna tai Lisa. 

Vierailija
4/20 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin olet Titta-Mari, teitä on vain noin tusinan verran.

Vierailija
5/20 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 19:50"]

[/quote]

Mikä estää nimen vaihdon? Se on yksi tietokoneen näppäys henkikirjoittajalla, ja sen jälkeen uusit  henkkarit. Helppoa. 

[/quote]Niin, taitaa maksaa kolmisen kymppiä vaihto, ja sitten henkkarit, ajokortit ja pankkikortit.

[/quote]

Mistä uusi nimesi tuli? On aika vaikea valita vanhan huonon tilalle joku toinen, jos ei ole mitään vakiintunutta lempinimeä tms.

Vierailija
6/20 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 10:51"]

Tuskin olet Titta-Mari, teitä on vain noin tusinan verran.

[/quote]

Niin, eli on noin tusinan verran. Miksi yksi heistä ei voisi olla täällä kirjoittamassa? Anteeksi nyt vaan, muta Titta-Mari ei ole kyllä sellainen nimi joksi kukaan varmaan haluaisi tekeytyä?

Vierailija
7/20 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Marja. Ei suosikkinimeni. Ja joo, kaikki variksenmarjavitsit on kuultu.

Haluaisin olla Maria Emilia Aleksandra! Johan olis komee ja joka kielellä ymmärrettävä. Jotenkin kuninkaallinen.

Marja on kuin mikä tahansa substantiivi, miksei sitten vaikka Kirja tai Mekko.

Vierailija
8/20 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Ilpo, haluaisin olla Jonne.

Vierailija
9/20 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimeni on Marja, mutta oikeasti haluaisin olla Markku. 

Vierailija
10/20 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juha ja haluaisin olla Heinrich

Vierailija
11/20 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
12/20 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maarit tässä moi. Olen tyytyväinen nimeeni. Anteeksi, mutta repesin nauramaan tuolle "rintava kotitalousopettaja" vertaukselle:). Mun entinen työkaveri (kokki) on Titta nimeltään, ja todellakin isokokoinen ja rintava nainen.

Vierailija
13/20 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
14/20 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taina ja rakastan nimeäni. En haluaisi olla mikään muu. Sitä ei saa pahemmin väänneltyä, ei ole liian harvinainen, ei ole liian yleinenkään, eikä ole tullut vastaan ketään, kenen se olisi hankala lausua, kun kerran sanoo miten se sanotaan. 

Vierailija
15/20 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimeni on Pirjo, enkä pidä siitä, mutta en ole keksinyt mitään muutakaan nimeä jonka haluaisin. Joskus mietin erilaisia nimiä, mutta mikään ei tunnu omalta, eivät edes ne muut nimet joita vanhempani minulle harkitsivat.

Vierailija
16/20 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös Maarit. Lapsena halusin olla Susanna, ja nyt voisin olla vaikka Titta. Siitä saa sellaisen tärmäkän täti-ihmisen kuvan

Vierailija
17/20 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimeni on Pia ja nuorena en pitänyt tuosta nimestä, mutta vanhempana olen hyväksynyt sen ja nyt on mielestäni kiva nimi joka myös sopii minulle ja luonteelleni.

Vierailija
18/20 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Maria ja olen ollut aina tosi tyytyväinen nimeeni.

Vierailija
19/20 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Melissa, ja rakastan nimeäni :) en vaihtaisi sitä mihinkään

Vierailija
20/20 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimeni Joonas, mutta mieluummin olisin Adolf tai Heinz