Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi karkasi päiväkodista. APUA!

Vierailija
11.08.2008 |

ymmärrän kyllä, että toivovat vanhempien keskustelevan asiasta lapsen kanssa kotona mutta kyllä mielestäni päiväkodin tehtävä on pitää lapset aidan sisäpuolella ja valvoa, että niin tosiaan tapahtuu....

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsi karkaa ns. hyvästä tarhasta. Ja aina ei ole käynyt niin että pako on heti huomattu.

Vierailija
22/44 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastuulla se lapsi siellä päiväkodissa on ja antanut kyllä huutia! Enhän minä voi mitenkään olla siellä työpäivän aikana vahtimassa omaa lastani, kyllä se on HEIDÄN vastuullaan pitää huolta hänestä sen aikaa kun siellä hoidossa on. Tietysti kotona vastaan lapsen kasvatuksesta ja turvallisuudesta ja niin pois päin, mutta päivähoidossa lapsi on päiväkodin vastuulla. Huonosti näyttävät teidän päiväkodissa hommansa hoitavan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa. Kyllä se on päiväkodin(johtajan) vastuulla sitten se, mitä siellä päiväkodin pihalla hoitoaikana tapahtuu!

Vierailija
24/44 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olinkin varoittanut henkilökuntaa monen monta kertaa, että lapsi voi karata. sain vastaukseksi, ettei ole yrittänyt karata ja emme sellaista ole huomanneet.

siksi annoin tämän jutun iltalehteen. nyppi tosissaan.

lapseni ylitti vielä risteyksen ja olisi nyt haudassa, jos auto olisi tullut.

tapahtunutta en unohda koskaan.

ainakin erityisryhmissä katsotaan rajat lapsen kanssa. voisit mennä lapsen kanssa tarhan pihalle ja katsoa rajat joita ei saa ylittää.

Vierailija
25/44 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli jo ryöminyt aidan alla olleesta raosta, kun hoitaja onneksi huomasi tilanteen. Hölmöintä tilanteessa oli, että mieheni oli edellisellä viikolla huomauttanut henkilökunnalle, että aita on liian korkealla, lapset mahtuvat hyvinkin sen alta. Henkilökunta ei reagoinut mitenkään. Itse taas olin paria päivää aikaisemmin puhunut lapsen omahoitajalle siitä, että koska hoitopaikka on lapselle uusi ja lähellä kotia (=lapsi osasi reitin kotiin), voisi lapsi yrittää jotain tuon suuntaista. Siihen oli hoitajan reaktio vähän paheksuva tyyliin "ai onko tämä lapsi sellainen karkailija?.." Ja kun tuo karkaamisyritys sitten tapahtui, ei meille vanhemmille edes kukaan pahoitellut, ettei meitä otettu todesta. Aukon aidan alla sentään paikkasivat. Sanoisinpa, ettei tuon tapauksen jättämää luottamuspulaa ole vieläkään paikattu kokonaan, vaikka tapauksesta on jo pari vuotta.

Vierailija
26/44 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus oli juttu lehdessä helsinkiläisestä päiväkodista, jonka piha oli täysin aitaamaton. PK oli suosittu ja toteutti kai jotain erityistä kasvatusaatetta. Lapsiin kuulemma pitää voida luottaa eikä heitä voi aidata kuin karjaa..

(itse olen tyytyväinen siitä, että lasteni PK on aidattu)

Vierailija
27/44 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on siis tarkoitettu sille, joka kertoi lapsensa ryömineen aidan ali, kun mies oli edellisellä viikolla asiasta puhunut? Ettei vaan lapsi toteuttanut isän sanoja?

Ja minua kyllä oikeesti harmittaa ihmisten negatiivinen asenne päiväkotia kohtaan, parhaansa ne siellä tekevät ja koittakaapa kerrankin asettua jonkun toisen asemaan, etenkin te vanhemmat, joilla on se yksi tai kaksi lasta, eikä silti meinaa lähdöistä, oikeaan aikaan paikalla olosta saati perushoidollisista tilanteista tulla mitään, kuvittele jos niitä lapsia olisi vielä useita siinä ympärillä pyörimässä? toki ikäväkseni niitä huonoja, väsyneitä hoitajiakin joukkoon mahtuu, mutta niin niitä on jokaikisessä työpaikassa aina joskus, ikävä kyllä!

Mielestäni pk teki aivan oikein kun puhui tapahtuneesta lapsen vanhemmalle, vai miten se olisi pitänyt hoitaa? Paljon puhuttu kasvatuskumppanuus on mm. juuri sitä, että asioista puhutaan puolin ja toisin ja hoitajat ja vanhemmat kertovat lapsen asioista ja tukevat toistensa kasvatustyötä!

Vierailija
28/44 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarhasta.

Pikkasta julkisuuden hakemista.

Tapahtunutta en muista mutta liekö siinä haukuttu henkilökunta ja omaa lasta paijattu päähän vaikka itse karkasi.

Vierailija
29/44 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös ryhmiksiä ei kovin usein ole aidattu.

Vierailija
30/44 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin selvittämään sitä syytä.

Vierailija
31/44 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 3- ja 4-vuotiaat saattavat karata ihan ilman mitään syytä.

Vierailija
32/44 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse karkailin päiväkodista ja minulla ei ollut hyvä olla - olin rajaton lapsi.

Vierailija
33/44 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ethän ollut tosissasi sen sähköpaimenen kanssa, ethän!!????

Vierailija
34/44 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän päiväkodissa oli sama ongelma aitojen kanssa, vanhemmat valittivat meille ja me valitimme eteenpäin, mutta mitään ei tapahtunut ENNEN KUIN yksi äideistä otti ja soitti suoraan sinne tekniselle puolelle ja piti äijälle sellaisen palopuheen, että kas vain, seuraavana päivänä tuli miehet tilkitsemään raot aidan alta. Eli ihan väärä osoite haukkua päiväkodin henkilökuntaa siitä, ettei aita ole asianmukainen, sen korjaaminen ei todellakaan kuulu heidän tehtäviinsä.

Oli jo ryöminyt aidan alla olleesta raosta, kun hoitaja onneksi huomasi tilanteen. Hölmöintä tilanteessa oli, että mieheni oli edellisellä viikolla huomauttanut henkilökunnalle, että aita on liian korkealla, lapset mahtuvat hyvinkin sen alta. Henkilökunta ei reagoinut mitenkään. Itse taas olin paria päivää aikaisemmin puhunut lapsen omahoitajalle siitä, että koska hoitopaikka on lapselle uusi ja lähellä kotia (=lapsi osasi reitin kotiin), voisi lapsi yrittää jotain tuon suuntaista. Siihen oli hoitajan reaktio vähän paheksuva tyyliin "ai onko tämä lapsi sellainen karkailija?.." Ja kun tuo karkaamisyritys sitten tapahtui, ei meille vanhemmille edes kukaan pahoitellut, ettei meitä otettu todesta. Aukon aidan alla sentään paikkasivat. Sanoisinpa, ettei tuon tapauksen jättämää luottamuspulaa ole vieläkään paikattu kokonaan, vaikka tapauksesta on jo pari vuotta.

Vierailija
35/44 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pysymään rajojen sisäpuolella jos saisivat sähkäreitä.

Vierailija
36/44 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä johtajakin voi vaatia ja pitää palopuheita ja hänen tuleekin, jotta asiat omalla vastuualueella toimivat. Kyllä vanhempien pitää voida olla satavarmoja siitä, että penskat pysyvät päiväkodissa hoitopäivän ajan, eihän siinä muuten pysty mitenkään keskittymään omiin töihin jos ei voi luottaa siihen, että oma lapsi on turvassa eikä hengenvaarassa.

Lapsille voi puhua ja kieltää karkaaminen, mutta ei lapseen voi varmasti silti luottaa. Lapsi on lapsi ja hoitopaikan tulee olla turvallinen. Siihenhän koko päivähoito perustuu, se on se vähin mahdollinen, mikä edes yritetään turvata - hengissä säilyminen - kun kaikki hienot varhaiskasvatussuunnitelmat ja -pedagogiat eivät toteudu resurssipulan vuoksi.

Vierailija
37/44 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

annettiin asia iltalehteen, koska haluttiin, että asioihin puututaan ja turvallisuutta parannetaan.

tämä karkaaminen tapahtui tampereella.

mitä tämä sitten poiki? tampereella tehtiin kysely lasten karkaamis tapauksista ja muutamassa tarhassa korotettiin aitaa ja nyt on päätetty, että kaikkien tarhojen aidat korjataan.

me emme todellakaan hakeneet julkisuutta, vaan puuttumista asioihin. sitähän ei ilkeä suomalainen ymmärrä.

muuten iltalehden toimittaja kiitti minua rohkeasta teosta esiintyä omalla nimelläni.

tampereen lähikunnan tarhassa puututtiin turvallisuuteen tositoimin tämän lehtijutun takia.

jokaisessa tarhassa on lapsia joilla on erityistuen tarve ja etenkin heistä löytyy lapsia, jotka voivat karata.

lisäksi et selvästi ole perillä pienen lapsen kehityksestä. lapsi ei toimi, kuin aikuinen.

lapseni karkasi kolmen oven takaata ja oli yhdessä huoneessa ilman valvontaa.

kahta ovea ei edes lapsi voi saada auki, koska oven kahva on ylhäällä.

mielestäni tapaus oli kyllä aika törkeä. minä tiedän kyllä miksi lapseni yritti karkuun.

Vierailija
38/44 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) aitaa on korotettava jos se on liian matala.

2) asiasta pitää puhua kaikkien kanssa (vanhemmat lapset)

Nämä olisivat ne toimenpiteet jotka minä ajaisin läpi, maksoi mitä maksoi. Ip lehdille en lähtisi soittelemaan vaan HOITAISIN asian.

Helsingissä on joitakin suojeltuja rakennuksia päiväkoteina (vanhoja villoja) niissä saattaa olla vääntämistä jos halutaan puttua rakenteisiin. Väärinhän se on, mutta ei pööut oikein sekään kun Lastenklinikan sydänkirurgista osastoa ei voitu laajentaa/rakentaa museoviraston vastutustuksesta...

Vierailija
39/44 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei OLLUT oikein sekään..

Vierailija
40/44 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kukaan ei tiedä kuinka useasti lapset karkaavat perhepäivähoitajilta, elleivät lapset itse osaa kertoa. Tiedän pari tällaista tapausta (esimerkiksi toinen: isä meni hakemaan lasta tavallista aiemmin ja lapsi hortoili yksin pihan ulkopuolella) ja sitten on varmaan lukuisia sellaisia, jotka eivät ole tulleet kenenkään tietoon.