Miten voit pihdata ja väittää rakastavasi puolisoasi?
Luulisi, että rakkaudessa tekisi asioita, jotka eivät ihan aina ole itselle mieluisia, mutta joita toinen arvostaa. Luulisi, että toisen hyvä mieli toisi myös itselle hyvää mieltä. Se, että rakastaa toista niin paljon, että on välillä valmis tekemään asioita, joita ei välttämättä juuri silloin haluaisi.
Onko se silloin enää rakkautta, jos ajatus tällaisesta suututtaa?
Kommentit (45)
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 13:42"]Niinpä. Ja vielä se puhumattomuus ja kaikki fyysisen yhteyden katoaminwn ja vahtiminen ja vinoilu ja syyttely.... tulee väkisin mieleen, että onko oikeesti tällasta nöyryyttämistä tämä elämä. En jaksa.
[/quote]
Kkoetko tosissasi, että välillänne olisi rakkautta? Kysymyshän oli siitä, että rakkaussuhteessa tulee voida tehdä kompromisseja rakkaudestq. Jos rakkautta ei ole, asia on eri. Silloin parisuhteesta on tullut jotain muuta, AP
18 jatkaa vielä, yhteisiä avioliittovuosia takana siis 16 ja 3 lasta siunaantunut.
Hmm... mitenhän se mies voi olla ilkeä ja jatkuvasti naputtaa jos rakastaa? Mitenhän se voi olla huolehtimatta minusta taloudellisesti, kuinka se voi katsoa vain kun olen nälissään, jos kerran rakastaa. Miksei se halua hemmotella jollain ruoalla ja juomalla jos rakastaa? Miksei se koskaan laita ruokaa jos se rakastaa? Miksei se tee kaikkia asioita mitä haluan, jos kerran rakastaa?
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 14:05"]
Tämä sama hiekkapillufemakkohullu joka syytää tätä paskaansa tänne,tässä on sulle totuus jota kukaan ei ole vielä sanonut sulle ääneen : Jos parisuhteessa on kaikki hyvin niin nainen haluaa seksiä miehensä kanssa, itsekin viettelen omani monta kertaa viikossa. Mutta mies ei olekaan mikään kaltaisesi itsekäs kolme työntöä ja tuijotus tyyppi vaan : osallistuu omalta osaltaan kotitöihin, lastenhoitoon, ja mikä tärkeintä, joka ikinen päivä kertoo rakastavansa minua, pitävänsä minua upean näköisenä ja muistaa merkkipäivät. Sellaisen miehen kanssa seksielämä ei kuole, nainen ei rupsahda edes lasten jälkeen ja nainen palvoo miestään.
[/quote]
Siis kostut vain siksi, että sinulla on kotiorja ja lompakko. Ok. Miesvihatutkani meni epäkuntoon liikakuormituksesta viestiäsi lukiessani.
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 12:34"]
En ole koskaan kieltäytynyt seksistä ja rakastan miestäni ihan hulluna. Yhdessä toistakymmentä vuotta.
[/quote]
Tätä aina jään ihmettelemään. Miten voi olla niin, ettei koskaan kieltäydy vuosia kestävässä suhteessa seksistä? Mieheni ainakin haluaisi minua joka päivä ja useamminkin. Jos vain näkee minut riisumassa tai pukemassa, suihkussa tai melkein missä vain, haluaisi aina seksiä. On aika rasittavaakin toisaalta kun joutuu vähän miettimään viitsiikö tässä alkaa nyt riisumaan kun toinen on tuossa ja haluaisi sitten seksiä. Itse kieltäydyn viikottain seksistä ihan vain jo käytännön syistä (en halua taas istuttaa lapsia lastenohjelmien ääressä, ruokaakin pitäisi tehdä jne.). Omat halut ei myöskään kohtaa miehen kanssa aina enkä silloin halua harrastaa seksiä. Joskus yritän, mutta en vain syty. Ja niin, mieheni ei ole seksiriippuvainen, hän voi olla pitkäänkin ilman seksiä jos en halua tai olen väsynyt tai raskaana ollessa en pysty.
Aika moni nainen ei ole miehen kanssa suhteessa. Sen sijaan hän on etsinyt uuden lapsuudenkodin, aidon oikean lapsuudenkodin tilalle ja elää siellä äitiä ja isää symboloivan henkilön kanssa, joka jostain syystä kutsuu itseään aviomieheksi. Ei isän eikä äidin kanssa harrasteta seksiä, tietenkään. Jo ajatus tuntuu oksettavalta. Äitin ja isän kanssa ollaan kotona, syödään yhdessä ja möngitään sohvalla. Kaikkein hauskinta on, kun saa leikkiä omalla vauvanukella ja isi ja äiti katsovat vierestä. Ja antavat karkkirahaa ja ihania vaatteita itselle ja vauvanukelle.
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 14:13"]
Hmm... mitenhän se mies voi olla ilkeä ja jatkuvasti naputtaa jos rakastaa? Mitenhän se voi olla huolehtimatta minusta taloudellisesti, kuinka se voi katsoa vain kun olen nälissään, jos kerran rakastaa. Miksei se halua hemmotella jollain ruoalla ja juomalla jos rakastaa? Miksei se koskaan laita ruokaa jos se rakastaa? Miksei se tee kaikkia asioita mitä haluan, jos kerran rakastaa?
[/quote]
Vastikkeesta seksiä harrastavalla naisella on myös nimitys. Mikä tulee mieleen?
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 14:16"]
Aika moni nainen ei ole miehen kanssa suhteessa. Sen sijaan hän on etsinyt uuden lapsuudenkodin, aidon oikean lapsuudenkodin tilalle ja elää siellä äitiä ja isää symboloivan henkilön kanssa, joka jostain syystä kutsuu itseään aviomieheksi. Ei isän eikä äidin kanssa harrasteta seksiä, tietenkään. Jo ajatus tuntuu oksettavalta. Äitin ja isän kanssa ollaan kotona, syödään yhdessä ja möngitään sohvalla. Kaikkein hauskinta on, kun saa leikkiä omalla vauvanukella ja isi ja äiti katsovat vierestä. Ja antavat karkkirahaa ja ihania vaatteita itselle ja vauvanukelle.
[/quote]
AMEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!! PALSTAN PARAS KOMMENTTI AIKOIHIN!!!!!!!!!! =D
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 14:16"]Aika moni nainen ei ole miehen kanssa suhteessa. Sen sijaan hän on etsinyt uuden lapsuudenkodin, aidon oikean lapsuudenkodin tilalle ja elää siellä äitiä ja isää symboloivan henkilön kanssa, joka jostain syystä kutsuu itseään aviomieheksi. Ei isän eikä äidin kanssa harrasteta seksiä, tietenkään. Jo ajatus tuntuu oksettavalta. Äitin ja isän kanssa ollaan kotona, syödään yhdessä ja möngitään sohvalla. Kaikkein hauskinta on, kun saa leikkiä omalla vauvanukella ja isi ja äiti katsovat vierestä. Ja antavat karkkirahaa ja ihania vaatteita itselle ja vauvanukelle.
[/quote]
Sulla on kyllä vääristynyt kuva naisista. Sinuna harkitsisin terapiaa.
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 14:18"]
[/quote]
[/quote]Mikä nimitys on miehelle joka vaatii/harrastaa seksiä vaikka toinen on haluton, vaikka kuinka myöntyisikin painostuksen edessä?
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 14:18"]
[/quote]
[/quote]Vain tyhmä antaa ilmaiseksi jollei itseä haluta, miehelle joka elää aivan eri elintasolla kuin kumppani joka näkee nälkää. Jos ei mies rakasta tarpeeksi huolehtiakseen, niin miksi naisen pitäisi rakastaa ja näyttää se seksillä vieläpä.
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 14:19"]
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 14:16"]Aika moni nainen ei ole miehen kanssa suhteessa. Sen sijaan hän on etsinyt uuden lapsuudenkodin, aidon oikean lapsuudenkodin tilalle ja elää siellä äitiä ja isää symboloivan henkilön kanssa, joka jostain syystä kutsuu itseään aviomieheksi. Ei isän eikä äidin kanssa harrasteta seksiä, tietenkään. Jo ajatus tuntuu oksettavalta. Äitin ja isän kanssa ollaan kotona, syödään yhdessä ja möngitään sohvalla. Kaikkein hauskinta on, kun saa leikkiä omalla vauvanukella ja isi ja äiti katsovat vierestä. Ja antavat karkkirahaa ja ihania vaatteita itselle ja vauvanukelle. [/quote] Sulla on kyllä vääristynyt kuva naisista. Sinuna harkitsisin terapiaa.
[/quote]
Kirjoitus oli täyttä asiaa. Sama kuin häät ovat vain jatke lapsuuden prinsessaleikeille.
Ottaako totuus noin lujille? Tässä pari seuraavaa korttia käytettäväksi keskustelussa, ihan ilmaiseksi =
-mt-ongelmainen
-lassukka
-et ole koskaan naista saanutkaan
Osalla vastaajista on mennyt näköjään pointti ohi. "Miksei puoliso sitten auta kotitöissä, jos se rakastaa?". Kysy mielummin itseltäsi "Miksen minä tee kompromisseja, jos rakastan puolisoani? Rakastanko miestä vai rakastanko vain parisuhdettani ajatuksena enkä niinkään puolisoani yksilönä". Jos suhde on siinä pisteessä, että puolisot eivät auta toisiaan ja tue toisiaan, ei suhteessa välttämättä ole rakkautta.
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 14:30"]
Osalla vastaajista on mennyt näköjään pointti ohi. "Miksei puoliso sitten auta kotitöissä, jos se rakastaa?". Kysy mielummin itseltäsi "Miksen minä tee kompromisseja, jos rakastan puolisoani? Rakastanko miestä vai rakastanko vain parisuhdettani ajatuksena enkä niinkään puolisoani yksilönä". Jos suhde on siinä pisteessä, että puolisot eivät auta toisiaan ja tue toisiaan, ei suhteessa välttämättä ole rakkautta.
[/quote]
Pillulla kiristäminen on mielestäsi rakkautta?
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 14:13"][quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 14:05"]
Tämä sama hiekkapillufemakkohullu joka syytää tätä paskaansa tänne,tässä on sulle totuus jota kukaan ei ole vielä sanonut sulle ääneen : Jos parisuhteessa on kaikki hyvin niin nainen haluaa seksiä miehensä kanssa, itsekin viettelen omani monta kertaa viikossa. Mutta mies ei olekaan mikään kaltaisesi itsekäs kolme työntöä ja tuijotus tyyppi vaan : osallistuu omalta osaltaan kotitöihin, lastenhoitoon, ja mikä tärkeintä, joka ikinen päivä kertoo rakastavansa minua, pitävänsä minua upean näköisenä ja muistaa merkkipäivät. Sellaisen miehen kanssa seksielämä ei kuole, nainen ei rupsahda edes lasten jälkeen ja nainen palvoo miestään.
[/quote]
Siis kostut vain siksi, että sinulla on kotiorja ja lompakko. Ok. Miesvihatutkani meni epäkuntoon liikakuormituksesta viestiäsi lukiessani.
[/quote]
Kotiorja ja lompakko hän olisi jos mä en tekisi omaa osaani ja maksaisi omaa osaani. Argumenttisi oli huono, vihaat naisia vaikka vika on itsessäsi. Ei jatkoon.
En siis tarkoita sitä, että naisen pitää vain antaa seksiä ja miehen ei tarvitse tehdä mitään vaan sitä, että jos kumpikaan ei enää tue toisiaan, olisi hyvä pysähtyä miettimään, mitä kohtaan sitä rakkautta tunnetaan, kuinka vahvasti ja mitä sen eteen kumpikin osapuoli on vaömis tekemään. Jos rakkautta tunnetaan vain sitä kohtaan, ettei tarvitse olla sinkku, ei luonnollisestikaan voi rakkaudesta tehdä muita kompromisseja kuin olla pettämättä säilyttääkseen tuon sinkuttoman tilan
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 14:32"][quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 14:30"]
[/quote]
Pillulla kiristäminen on mielestäsi rakkautta?
[/quote]
Jos tilanne on pillulla kiristämistä mielestäsi, kannattaa miettiä, onko suhteessa enää rakkautta.
Minäpä alleviivaan vielä tämän:
Jos olet parisuhteessa, jossa on rakkautta, mitä ilmeisimmin haluat pitää puoliaosi iloisena ja tulet hänen ilahduttamisesta itsekin iloiseksi. Siispä olet valmis tekemään välillä asioita, jotka ovat mukavuusalueesi ulkopuolella. Olipa se kotitöitä, hartiahierontaa, useita rakkaudentunnustuksia, renkaanvaihtoa tai seksiä. Samanlaisia huomionosoituksia saat puolisoltasi pyytämättä ja ilman epäilyksiä.
Jos taas parisuhteessa ei ole rakkautta, sinun ei tee mieli olla puolisollesi mukava vain vilpittömästi tehdäksesi hänet iloiseksi. Vaadit häneltä vastalahjaksi jotain, mutta koska häntäkään ei kiinnosta miellyttää sinua, vastalahjaa ei tule. Tämä taas johtaa tässäkin ketjussa nähtyyn katkeruuteen "Miksi minun pitäisi kun sekään ei tee VAIKKA rakastaa?" Kysymys kuuluukin, mistä sinä tiedät, että hän rakastaa? Mistä tiedät, että sinä itse edes rakastat?
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 14:27"][quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 14:19"]
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 14:16"]Aika moni nainen ei ole miehen kanssa suhteessa. Sen sijaan hän on etsinyt uuden lapsuudenkodin, aidon oikean lapsuudenkodin tilalle ja elää siellä äitiä ja isää symboloivan henkilön kanssa, joka jostain syystä kutsuu itseään aviomieheksi. Ei isän eikä äidin kanssa harrasteta seksiä, tietenkään. Jo ajatus tuntuu oksettavalta. Äitin ja isän kanssa ollaan kotona, syödään yhdessä ja möngitään sohvalla. Kaikkein hauskinta on, kun saa leikkiä omalla vauvanukella ja isi ja äiti katsovat vierestä. Ja antavat karkkirahaa ja ihania vaatteita itselle ja vauvanukelle. [/quote] Sulla on kyllä vääristynyt kuva naisista. Sinuna harkitsisin terapiaa.
[/quote]
Kirjoitus oli täyttä asiaa. Sama kuin häät ovat vain jatke lapsuuden prinsessaleikeille.
Ottaako totuus noin lujille? Tässä pari seuraavaa korttia käytettäväksi keskustelussa, ihan ilmaiseksi =
-mt-ongelmainen
-lassukka
-et ole koskaan naista saanutkaan
[/quote]
No eipä mun enää noita tarvitse sanoa, kun itse jo sanoit. :)