Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako alkaa yrittää nyt, vaikka la tulisi olemaan syksyllä?

Vierailija
22.10.2014 |

Onko loppuvuodesta syntymisessä mitään hyvää? Mietinpä vain, kun niin moni tahtoo kevätlapsen. Miten esim. teidän syksylapsien koulunkäynti sujuu?

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin menee. Lapsi syntynyt lokakuussa. Minä ja mieheni marraskuussa. No problemo.

Vierailija
2/54 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu hei laskelmointi kannattaa aina. Kunnes huomaatkin ettei se raskautuminen välttämättä olekaan niin helppoa.

Terveisin joulukuun lapsi luokan parhain arvosanoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alotettiin yrittäminen vuosi sitten, vieläkin tuloksetta.
En ymmärrä miten joku voi laskelmoida lapsensa syntymäajankohdan, itse olisin kiitollinen siitä, että edes saisin lapsen.

Vierailija
4/54 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos nyt lasketaan ihan todennäköisyyksiä, niin luultavammin raskaudun lähikuukausien aikana, suurin osa naisista raskautuu. Tottakai silloin kannattaa myös miettiä ajoitusta. Jos en raskaudukaan heti, niin no sitten se menee niin. 

ap

Vierailija
5/54 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 kk tästä eteenpäin on kyllä heinäkuu.

Vierailija
6/54 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha laskelmoida. Me yritettiin vuosi ennen pysyvää raskautta, koska tuli 2 keskenmenoa. Eka olisi ollut joululapsi, toinen kevät lapsi ja kolmas joka sitten syntyikin on elokuun lapsi. Jokainen olisi kelvannut. Itse olen syntynyt keväällä ja mieheni vuoden lopulla. Ihan yhtä menestyneitä ollaan.

Vierailija
7/54 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 12:09"]

9 kk tästä eteenpäin on kyllä heinäkuu.

[/quote]

Jos yhdestä kierrosta raskautumisen todennäköisyys on siinä 25-30% luokkaa, niin luultavammin raskaus alkaa siinä 2-5. kierron aikana. Ilmeisesti joku 3-4kk on lähellä keskivertoyritysaikaa? Joku voi toki laskea paremmin ja selkeämmin. La olisi tällöin loka-marraskuussa. 

ap

Vierailija
8/54 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ihan heti tule mieleen, mitä erityistä haittaa olisi syntyä loppuvuodesta. Jos haluatte lapsen ja puitteet on muuten kunnossa, niin antakaa mennä vaan.

Vierailija
9/54 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu myös iästäsi, mutta veikkaisin nuoreksi. Silloin on varaa jahkaillakin kevätvauvaa.

Vierailija
10/54 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 12:20"]

Riippuu myös iästäsi, mutta veikkaisin nuoreksi. Silloin on varaa jahkaillakin kevätvauvaa.

[/quote]

Olen 26v., terve ja normaalipainossa. En tupakoi (ei miehenikään) ja kaikki kunnossa, gynekin todennut kaiken olevan ok. Kai minulla on hyvä syy olettaa, että tulen raskaaksi parissa kuukaudessa? 

ap

Vierailija
11/54 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huhhuh mitä murheita sulla. Voi olla ettet saa lasta koskaan tai saat vammaisen lapsen tai synnytys menee pieleen ja kuolette molemmat tms...sillä kaikki nuo surulliset asiatkin tapahtuvat aina jollekin. Mutta hei suurin murhe on tietenkin se jos lapsi syntyy syksyllä. Tässä tapauksessa ehkä murehtisin enemmän niitä lapsen tulevia geenejä...

Vierailija
12/54 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 12:24"]

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 12:20"]

[/quote]

Olen 26v., terve ja normaalipainossa. En tupakoi (ei miehenikään) ja kaikki kunnossa, gynekin todennut kaiken olevan ok. Kai minulla on hyvä syy olettaa, että tulen raskaaksi parissa kuukaudessa? 

ap

[/quote]

No silloin kannattaa harrastaa seksiä vain niinä kuukausina, joista 9 kk eteenpäin on hyväksyttävä kuukausi syntyä. Lopun vuodesta voikin olla selibaatissa. Voi jestas...

Vierailija
13/54 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 12:24"][quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 12:20"]

[/quote]

ap
[/quote]
Mä olin terve, normaalipainoinen, tupakoimaton ja alkoa käyttämätön 22-v kun alettiin yrittää, nyt 25, eikä vieläkään elävää lasta. Eli alottakaa heti kun haluatte, ei oo aina helppoa :)

Vierailija
14/54 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olisin halunnut syyslapsen seuraksi vaikkapa helmivauvan tai toukovauvan. Helmivauva meni kesken, vuosi yritettiin ja nyt la 1.1. Mitäpä veikkaat, kiinnostaako enää, syntyykö joulukuussa vai tammikuussa? ;) kunhan syntyy terveenä, tai siis että kaikki menisi hyvin. Onhan se juu tympeää lapselle olla aina nuorimpia luokaltaan, mutta 18 vuotta täytettyään ei enää tunnu missään. Ja taitaa se koulumenestys olla lähinnä geeneistä ja ympäristöstä kiinni, mun luokallani oli 1.1. Syntynyt 10 tyttö ja 30.12. Syntynyt 10 poika. Otsekin syksyn lapsena olin 10 oppilas, meitä oli yhteensä 4 täyden kympin oppilasta luokallani. Joten ei se yksistään vaikuta mihin vuodenaikaan on syntynyt.. :) ota lahja vastaan silloin kuin se sulle suodaan, älä mieti turhia :) niin ja ikää mulla 25v.

Vierailija
15/54 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 12:29"]

No huhhuh mitä murheita sulla. Voi olla ettet saa lasta koskaan tai saat vammaisen lapsen tai synnytys menee pieleen ja kuolette molemmat tms...sillä kaikki nuo surulliset asiatkin tapahtuvat aina jollekin. Mutta hei suurin murhe on tietenkin se jos lapsi syntyy syksyllä. Tässä tapauksessa ehkä murehtisin enemmän niitä lapsen tulevia geenejä...

[/quote]

Todella ikävästi kommentoitu. Tottakai tajuan, että mitä vaan voi tapahtua. Itseasiassa mitä vaan voi tapahtua koska vaan. Voin ajaa pyörälläni auton alle, mutta silti olen mieluummin optimisti ja ajattelen, että tuskin niin kuitenkaan käy. Ehkä olen jopa pikkumainen ja murehdin, että kastun sateessa matkallani. 

Jos en tule raskaaksi heti, niin maailmani ei siihen kaadu. Jos saan vammaisen lapsen, niin maailmani ei siihen kaadu. Jos lapseni kuolee, tulen aikaa myöten toipumaan. Jos itse kuolen, luotan että mieheni selviytyy. 

Haluan elää elämääni luottavaisena, en aina pahinta peläten. En halua ryhtyä tähän lapsentekojuttuun sillä asenteelle, että tärppää vuosien jälkeen jos tärppää. Olen mieluummin hyvällä asenteella ja annan itseni olettaa, että aika pian raskaudun. Hyi minua, kun näin teen. Haluan myös ottaa huomioon niin 'lapsellisia' asioita kuin syntymävuodenajan, koska haluan olla mahdollisimman valmistautunut. 

ap

Vierailija
16/54 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ai että koska maailmassa tapahtuu kaikenlaista kamalaa, ei kannata edes yrittää olla suunnitelmallinen, vaikka tiedostaisikin että suunnitelmat voivat muuttua?

Vierailija
17/54 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse saisin päättää, tekisin loppuvuoden vauvan :) mutta ikinä ei tiedä mitä tapahtuu, niin eipä sillä väliä ole milloin syntyisi.

Vierailija
18/54 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän ap selviytyy sitten, kun tulee vastoinkäymisiä elämässä eikä kaikki menekään suunnitelmien mukaan...

Vierailija
19/54 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 12:24"][quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 12:20"]

[/quote]

ap
[/quote]

Tervetuloa kerhoon. Niin minäkin. Aina vuosi yritystä ennen raskauden alkamista. Ja nyt oli keskenmeno. Nyt kuitenkin raskaana taas. Katsotaan.. Ei se nyt vaan oo yhtään varmaa että raskaaksi tulet heti. Pahoittelut. Kyllä mäkin aattelin että tuun heti mutta enpä tullu. Olin 22 v kun esikoista alettiin yrittää. Mitään vikaa mussa tai miehessä oo, tutkittu on.

Vierailija
20/54 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 12:58"]

[/quote]

Ai että koska maailmassa tapahtuu kaikenlaista kamalaa, ei kannata edes yrittää olla suunnitelmallinen, vaikka tiedostaisikin että suunnitelmat voivat muuttua?

[/quote]

Sanoppa muuta. Ärsyttää välillä palstalaisten yltiöpessimistinen asenne. Itse haluan suunnitella, vaikka varsin hyvin tiedän, ettei suunnitelmat aina toteudu. Jos menee mönkään, niin tehdään uusia suunnitelmia. Elämää ei voi hallita, mutta silti on kai järkevää luottaa tiettyihin todennäköisyyksiin ja hiukan pyrkiä ennustaa tulevaa. 

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän