Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3000€ palkasta jää 300€ enemmän kuin pelkällä toimeentulotuella

Vierailija
11.09.2021 |

Laskin, että noin käy kun on maksanut vuokrat, vedet, lämmityksen, vakuutuksen ja sähköt. Sitten vielä pitää itse maksaa töihin kulkemisesta aiheutuvat matkakulut päälle. Jos olisi jokin perussairaus itsellä tai lapsilla, niin sitten ei ainakaan kannattaisi kun nekin pitäisi vähentää palkasta, ja toisaalta kela lisäisi summan toimeentulotukeen. Kannattaako tässä tapauksessa työssä käynti?

3000€ palkasta jää 300€ enemmän kuin pelkällä toimeentulotuella

Vaihtoehdot

Kommentit (188)

Vierailija
1/188 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa. Toimeentulotuella et saa omistaa mitään.

Vierailija
2/188 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko ilman tarkkoja summia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/188 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokralla asuminen ei kannata.

Vierailija
4/188 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli vuokralla. 

Vierailija
5/188 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö taas. Meinaatko, että Kela maksaa sulle aivan kaikki, mitä vaan kehtaat pyytää?

0/5

Vierailija
6/188 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskit väärin

Vierailija
7/188 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä työnteko kannata matalapalkka-aloilla ainakaan , mutta itse käyn silti töissä koska rakastan alaani sen surkeasta palkasta huolimatta ja se on tekemistä päivään. Työttömänä ollessani olen aina tylsistynyt, vaikka onkin aikaa harrastaa ja puuhailla.

Toisaalta ihmettelen, millaisia summia ttt:llä olevat saa?

1400e nettopalkasta mulla jää käteen asumisen ja auton kustannuksien jälkeen 450e. Kun olin ansiosidonnaisella viime talvena, en silti saanut as. tai tt-tukea, vaikka netto oli vain 1100e/kk. Miten ihmeessä jengi saa pari tonnia tukiloita? Kysyn siis ihan tosissani, en tiedä, itse en ole saanut koskaan mitään.

Vierailija
8/188 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa. Toimeentulotuella et saa omistaa mitään.

Suomessa ei kannata omistaa mitään vaikka rahaa olisi. Koskaan ei tiedä minkä veron tai maksun hallitus keksii.

Kaikki vuokraa tai liisaa, kaikki omaisuus yhtiöitettynä ulkomaille ja ottaa sen sieltä mitä tarvitsee.

Vierailija
9/188 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs puolison tulot ja jos ei ole puolisoa niin paljonko tulee elatusmaksuja ja lapsilisät yhteensä sillä toimeentulotuessa nekin lasketaan tuloiksi tietääkseni. 

Vierailija
10/188 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela:

Perusosa aikuinen 574,63€

Lapsi 352,84

Lapsi 327,64

Vuokra 960

Vesi, lämpö, sähkö, vakuutukset, saunamaksu 210

Yhteensä 2430

Palkka 3000, verojen ja muiden maksujen jälkeen 2279

Asumistuki 248,54

Lapsilisät 199,74

Yhteensä 2727

Vierailija
11/188 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on matalapalkka-alalla ja on useampi lapsi niin ei kannata töissä käydä rahan puolesta ainakaan. Näin se on.

Vierailija
12/188 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei täällä työnteko kannata matalapalkka-aloilla ainakaan , mutta itse käyn silti töissä koska rakastan alaani sen surkeasta palkasta huolimatta ja se on tekemistä päivään. Työttömänä ollessani olen aina tylsistynyt, vaikka onkin aikaa harrastaa ja puuhailla.

1400e nettopalkasta mulla jää käteen asumisen ja auton kustannuksien jälkeen 450e. Kun olin ansiosidonnaisella viime talvena, en silti saanut as. tai tt-tukea, vaikka netto oli vain 1100e/kk. Miten ihmeessä jengi saa pari tonnia tukiloita? Kysyn siis ihan tosissani, en tiedä, itse en ole saanut koskaan mitään.

Yksinasuvalla jää tt-tuesta vuokran, veden, sähkön ja kotivakuutuksen jälkeen reilu 500e.

Vierailija
13/188 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on matalapalkka-alalla ja on useampi lapsi niin ei kannata töissä käydä rahan puolesta ainakaan. Näin se on.

3000 on suomalaisten mediaanipalkka. Aika hullua jos sekään ei pysty kilpailemaan toimeentulotukeen kanssa.

Vierailija
14/188 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela:

Perusosa aikuinen 574,63€

Lapsi 352,84

Lapsi 327,64

Vuokra 960

Vesi, lämpö, sähkö, vakuutukset, saunamaksu 210

Yhteensä 2430

Palkka 3000, verojen ja muiden maksujen jälkeen 2279

Asumistuki 248,54

Lapsilisät 199,74

Yhteensä 2727

Ja lisäksi kela maksaa jos on lääke menoja, silmälasien hankintaa, hammaslääkäri tai lääkäri maksuja jne, eli helposti menee samaan...

Vierailija
15/188 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinasuvalla jää tt-tuesta vuokran, veden, sähkön ja kotivakuutuksen jälkeen reilu 500e.

Niin (?).

Mulla jää tosiaan palkasta 450e + maksan kaikki lääkkeet, silmälasit, lääkärit yms. itse palkastani. En saa tukia, koska bruttopalkka niin "paljon". Harkinnanvaraista hain silmälaseihin ja hammaslääkäriin kerran, en saanut. Mulla ei ole mitään ylimääräisiä tilauksia tai ostoksia, en veikkaa edes, autokin halpa vanha romu ja as.kustannukset alueen halvimmat.

Siksi vastasinkin, että työnteko ei varsinaisesti kannata, koska palkka vs. tuet ei kannusta tarttumaan matalapalkka-alaisiin töihin. Mielestäni ongelma ei kuitenkaan ole tuen määrä, vaan huono palkka. En minä ainakaan voi perhettä perustaa koskaan tällä palkalla, saati säästää omaan asuntoon.

Vierailija
16/188 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkäaikaistyötön ja yksinasuva vastaa: Työmarkkinatuki, asumistuki ja toimeentulotuki yhteensä n.870e.

Vierailija
17/188 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutonaurua aiheuttaa nämä kokkareiden keksimät jutut.

Vierailija
18/188 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkäaikaistyötön ja yksinasuva vastaa: Työmarkkinatuki, asumistuki ja toimeentulotuki yhteensä n.870e.

Toimeentulotukea ja työmarkkinatukea ei saa samaan aikaan.

Ei ainakaan Lahdessa.

Vierailija
19/188 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

11000€ kuukausipalkasta ei jää käteen senttiäkään kun pistää kaikki haisemaan.

Vierailija
20/188 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan kannattaa oppia käyttämään rahaa.

Veikkaan että kaikkea turhaa suoratoistoa ja muuta kulutusta löytyy jos tarkastellaan menoja rehellisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä