erotatteko oikean ja vasemman helposti?
Minä en, onko muita?
Kommentit (97)
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 08:32"]
Nuorempana mulla oli vaikeuksia muistaa kumpi on oikea ja kumpi vasen. Autokoulussakin käännyin välillä vasemmalle vaikka opettaja käski oikealle. Mut sitten kun olin kortin saanut ja ajellut jonkin aikaa itsekseni, niin palaset vaan loksahti kohdalleen ja nykyään se tulee ihan selkärangasta. Olisikin siis mielenkiintoista tietää, että onko teillä ajokorttia? (varsinkin te, jotka ette muista kumpi on kumpi)
[/quote]
On, ajan työkseni =P
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 23:26"]
Myös mulla menee vasen ja oikea sekaisin. Tai joudun siis erikseen miettimään kumpi on kumpi. Matematiikka ei tosiaankaan ole vahvinta alaani ja avaruudellinen hahmotuskyky on lähes olematon. Mielenkiintoista onkin, että moni täällä on matemaattisesti lahjakaskin, kun itse oon aina ajatellut tuon johtuvan siitä, että mulla on joku hahmotushäiriö, joka estää mua ymmärtämästä matematiikkaa ja vasenta ja oikeaa.
Tuli vielä mieleen, että autokoulussa mulle oli ihan ylivoimaista peruuttaa autoa ja kääntää sitä samanaikaisesti tiettyyn suuntaan. Osaan kyllä peruuttaa pois parkista, mutta jos piti peruuttaa ja kääntää auton nokka samalla oikealle, niin en yhtään tajunnut mihin sitä rattia olisi muka pitänyt kääntää. Mutta älkää huolehtiko, en ole ajanut autoa vuosiin..
[/quote]
Miksi sitten kävit autokoulun, jos et edes aja?
Vain ajamalla oppii ajamaan. Et ajanut riittävästi.
En, pitää miettiä kummassa kädessä on sormus, jos joku äkkiä kysyy että kummalla kädellä kirjoitan, niin en osaa sanoa, sormus tai jos se ei ole kädessä, sen jättämä painauma on hyvä merkki..
Kai muistat oletko oikea- vai vasenkätinen? Oikea on samalla puolella kuin kirjoituskätesi. Tai toisin päin. Mikä siinä on niin vaikeaa?
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 02:06"]En ja volvoa joudun aina ajattelemaan.
[/quote]
ja minä volkkaria, perhana.
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 02:08"]Kai muistat oletko oikea- vai vasenkätinen? Oikea on samalla puolella kuin kirjoituskätesi. Tai toisin päin. Mikä siinä on niin vaikeaa?
[/quote] en muista automaattisesti, itsekin käytän tuota volvoa muistisääntönä. En tiedä mistä tällainen vika johtuu, mutta luulin lapsena etteivät muutkaan erota näitä toisistaan. En voi ymmärtää niitä jotka erottavat. Ap
Erotan suunnilleen yhtä helposti kuin suunnat ylös ja alas, suht automaattisesti tulee.
Mitä ihmettä? Miten niin joku ei erota oikeaa vasemmasta? Minulta nuo tulevat automaattisesti ja hetkeäkään miettimättä. Oletteko te sellaisia molempikätisiä vai mistä on kysymys? Kysyy: eräs täysin pöllämystynyt nainen. P.S: Luulin aina, että se on jotenkin pelkkä sanonta, jolla tarkoitetaan jonkun äärimmäistä tyhmyyttä, mutta nyt sainkin tietää että sellaisia on oikeasti? Jos ette siis juksaa?
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 02:24"]
Mitä ihmettä? Miten niin joku ei erota oikeaa vasemmasta? Minulta nuo tulevat automaattisesti ja hetkeäkään miettimättä. Oletteko te sellaisia molempikätisiä vai mistä on kysymys? Kysyy: eräs täysin pöllämystynyt nainen. P.S: Luulin aina, että se on jotenkin pelkkä sanonta, jolla tarkoitetaan jonkun äärimmäistä tyhmyyttä, mutta nyt sainkin tietää että sellaisia on oikeasti? Jos ette siis juksaa?
[/quote]
Minäkin hämmästyin. Googlailemalla selvisi, että kyseessä on vähän lukihäiriön tapainen ongelma. Ei liity älykkyyteen mitenkään.
Aina täytyy pari kertaa ajatella kumpi on missäkin. Yleensä laitan vasemman jalan varpaat "ryttyyn" kun pitää tajuta missä on vasen ja missä oikea. En tiedä mistä tulee. Ja olen "molempikätinen". Vasemmalla kirjoitan ja syön, mutta oikealla käytän esim saksia. Osaan meikata molemmilla käsillä ihan yhtä hyvin, jotain mailapelejä pelatessa sain aina opettajalta noottia koska vaihdan mailakättä koko ajan siihen käteen kummalla on parempi lyödä. Kahvikuppia en osaa pitää vasemmassa kädessä enkä myöskään napsuttaa sormia vasemmalla yhtä hyvin kuin oikealla. On se ihminen outo juttu...
Täällä kans yksi. Outoa on se kun asuin Englannissa, palaset ikäänkuin loksahti kohdalleen kulkeissa. En siis ajanut, mutta kyydissä olin ja raideliikenne. Että näinhän tän kuuluisi ollakin.
Yhtä automaatio kuin ylös ja alas. Hassua, että jotkut kaverit autolla ajaessaan saattavat kääntyä väärään suuntaan kun ei kerkeä ajatella kumpi nyt olikaan vaikka vasen. On se vähän tollon olosta, mutta sille ei ilmeisesti voi mitään niin mitäpä siihen sanomaan :)
minua hämää oikeassa ja vasemmassa se, että ne eivät aina ole samat..... käytänkin purjehdustermejä: tyyrpuuri ja paapuuri. :D