Mitä väärinkäsityksiä tai kuvitelmia sinulla oli lapsena jostain ammatista?
Minä kuvittelin, että vaatekaupan myyjä myös ompelee ne vaatteet itse :)
Asuin pikku paikkakunnalla, jossa oli vain yksi pieni vaatekauppa.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Luulin aika vanhaksi asti, että metsänhoitaja käy tyyliin ruokkimassa oravia ja pikkulintuja ja auttamassa loukkaantuneita eläimiä metsässä. Järkytyin kun kuulin, että metsänhoito tarkoittikin puiden kaatamista!
Niin ja puiden istuttamista, lannoittamista jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin aika vanhaksi asti, että metsänhoitaja käy tyyliin ruokkimassa oravia ja pikkulintuja ja auttamassa loukkaantuneita eläimiä metsässä. Järkytyin kun kuulin, että metsänhoito tarkoittikin puiden kaatamista!
Niin ja puiden istuttamista, lannoittamista jne.
Joo, mutta se ei lieventänyt järkytystäni. Lapsen näkökulmasta metsän takaisin kasvamisessa menisi ikuisuus.
Vierailija kirjoitti:
Alle kouluikäisenä luulin, että maisterit ovat sellaisia jotka aina maistelevat kaikkea.
Myöhemmin avioiduin maisterin (FM) kanssa eikä hän maistele sen enempää kuin muutkaan.
Minun maisterille tuntuu maistuvan
Luulin että palomiehet, poliisit ja ambulanssikuskit ovat samassa paikassa töissä ja ajelevat vuoron perään niillä eri autoilla.
Luulin että sairaanhoitajat mittaa potilailta kuumetta kuumemittarilla koko ajan ja laittaa potilaiden käsiin käärettä.
Leipuri: nousee aikaisin ja tekee yhden leivän. Siinä päivän työ tehty.
Presidentti. On vaan siellä linnassa, joskus telkkarissa.
Minä pidin toimistotyötä hyvin hienona. Isäni teki minulle isoon vaatekaappiin oman toimiston, laatikosta pöydän, pikkujakkaran ja lampun. Olin jostakin saanut sellaisen aika paksun kirjakaupan kirjaluettelon ja siihen tein merkintöjä lyijykynällä, olin 3-4 v, opin lukemaan 5 v, enkä tuolloin osannut niitä luettelon tekstejä lukea, sen muistan. Olen syntynyt 1955, joten ymmärtänette, ettei kaikkea tuolloin ollu niin kuin nyt.
Tein 43 vuoden ”uran” toimistosihteerinä, nyt olen eläkkeellä.
Menihän tuo!
😂