Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä väärinkäsityksiä tai kuvitelmia sinulla oli lapsena jostain ammatista?

Vierailija
11.09.2021 |

Minä kuvittelin, että vaatekaupan myyjä myös ompelee ne vaatteet itse :)
Asuin pikku paikkakunnalla, jossa oli vain yksi pieni vaatekauppa.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena sairaanhoitaja oli unelma-ammattini. Ajattelin, ettei heillä ole paljoa töitä, kun istuvat niin paljon kansliassa. No nyt en enää luule niin.

Vierailija
22/48 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän paikkakunnalla oli pieni kirjasto jossa oli töissä kaksi kirjastonhoitajaa. Olivat jo vähän vanhempia naisia ja kumpikin tietysti kirjastossa puhuivat hiljaisella äänellä. Muistan usein kuvitelleeni, että nuo naiset ovat aina ja kaikkialla samanlaisia kuin ollessaan töissä kirjastossa - kotonakin kulkevat harmaassa villatakissa ja tossuissa, kommunikoivat ainoastaan kuiskaamalla ja kaiken vapaa-aikansa tietysti lukevat kirjastosta lainaamiaan kirjoja. Ken tietää oliko noin ;D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin, että diplomi-insinöörit tekee töitä duplo-palikoiden kanssa ja kokoaa niistä kaikenlaista. 

näkis sen dippa-inssin joka duploja osaa koota

Vierailija
24/48 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsena sairaanhoitaja oli unelma-ammattini. Ajattelin, ettei heillä ole paljoa töitä, kun istuvat niin paljon kansliassa. No nyt en enää luule niin.

Minä taas luulin, että sairaanhoitaja vain laittaa välillä laastarin potilaalle, vähän juttelee sen kanssa eikä tee mitään muuta. 

Vierailija
25/48 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kuvittelin että esim. sirkuseläinten kouluttaja, salapoliisi ja tutkimusmatkailija olivat ihan yleisiä ja tavallisia ammatteja.

Niin minäkin! Kuvittelin myös samaa kuin eräs kirjoittaja, että prinsessa on oikea ammatti.

Poliisin työn ajattelin olevan lähinnä autolla kaahausta rosvojen perässä ja pahisten dramaattisia kiinniottoja Lain nimessä -henkeen. Lisäksi luulin, että kun poliisi saa rosvon tai murhaajan kiinni, vie tämä kiinniotetun suoraan vankilaan suorittamaan tuomiotaan ilman mitään oikeudenkäyntejä :D

Vähän vanhempana eli teini-ikäisenä kuvittelin eri alojen taiteilijoista, että he kaikki rakastavat työtään ja ovat poikkeuksellisen avaramielisiä ja hyväksyviä ihmisiä. Sittemmin sain huomata, etteivät nämä luulot pitäneet oikein paikkaansa. Osalle taide on vain keino pönkittää omaa egoa mutta ei todellakaan mikään sydämen asia itsessään. Mitä tuohon avaramielisyyteen ym. tulee: en ole koskaan kohdannut niin sairasta kiusaamista missään muualla kuin taiteilijapiireissä.

Vierailija
26/48 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että pappi on aina kirkossa ja lukee Raamattua silloin kun ei ole pitämässä jumalanpalvelusta tai hautajaisia. Järkytyin , kun kotipitäjän pappi ajoi autolla kaupan pihaan, jäi juttelemaan tuttujensa kanssa, ja mikä kauheinta- poltti tupakkaa.

Vierailija
27/48 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin että on sellainen ammatti kuin haudankaivaja, joka käyttää pitkää mustaa takkia ja kaivaa kaikki haudat käsin lapiolla. Tuskin enää 90-luvulla oli oikeasti tällaista :)

Vierailija
28/48 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luulin että on sellainen ammatti kuin haudankaivaja, joka käyttää pitkää mustaa takkia ja kaivaa kaikki haudat käsin lapiolla. Tuskin enää 90-luvulla oli oikeasti tällaista :)

Ja siis kuvittelin myös että ne kaivettavat haudat on tyyliin jotain kymmenen metriä syviä kuiluja. -sama

Vierailija
29/48 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että lääkärit hoitavat potilaita sairaalan vuodeosastoilla. Olin kyllä kuullut myös sairaanhoitajista, mutta kuvittelin että heidän tarkoitus on lähinnä toimia lääkärin avustajana ojentaen tarjottimella erilaisia työvälineitä yms :D

Vierailija
30/48 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin jostain syystä, että bussikuski omistaa bussin jota ajaa ja että hänellä ei ole muuta autoa.

Vierailija
31/48 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, näitä on paljon

- Kirurgi leikkaa ihmisen saksilla auki

- Hammaslääkäri poraa hammasta sellaisella veivattavalla käsiporalla

- Veturinkuljettajan työ on heittää halkoja suureen kattilaan, ilmeisesti vanhoista elokuvista olin saanut tämän mielikuvan

- Jonkun ammattina on istua vartiointikopissa ja vaihtaa liikennevaloja punaisesta vihreään ja availla parkkihallien puomeja

Vierailija
32/48 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin jostain syystä, että bussikuski omistaa bussin jota ajaa ja että hänellä ei ole muuta autoa.

Minä luulin, että bussinkuljettajat eivät saa ajaa mitään muuta kuin linja-autoa ja että heillä on ajokortti vain bussin ajamiseen. Hämmästys oli suuri, kun naapurissa asunut linja-autonkuljettaja lähti kerran Honda Civicillään jonnekin :D

Vierailija
33/48 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että eläinlääkärit lähinnä istuu puhtaana hohtavissa klinikoissaan, ihmeparantaa kaikki ovesta sisäänastuvat söpöt kissat ja koirat, ja silittelee sitten kiitolliset toipilaspotilaansa hyvälle mielelle. Työnkuvana siis lähinnä eläinten silittelyä, ehkä joku pipin tassun sitominen ja rokotteet. Ei käynyt pienessä mielessäkään että ne samat eläinlääkärit hoitaa myös eläinten lopetukset, hätäleikkaukset, huonokuntoiset tai onnettomuuksissa olleet eläimet, ja jotkut myös pieneläinten lisäksi myös tuotantoeläimet. Ja että opiskeluvaiheessa pääsevät ihan olkapäätä myöten lehmien/hevosten syvyyksiin eli eläintenkäsittely ei loppunutkaan koirien ja kissojen silittelyyn.

Minusta ei tullut eläinlääkäriä.

Vierailija
34/48 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli myös tuo haudankaivaja, joka kaivaa lapiolla haudat, kuvittelin hänet vampyyrin näköiseksi mieheksi joka ei näyttäydy päivänvalossa : D

Vierailija
35/48 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin sen ikäinen että olin jo oppinut ettei joulupukkia olekaan, ajattelin että sillä Joulupukin kuuman linjan pukilla on kyllä helppo työ, kun tarvitsee käydä töissä vain kerran vuodessa. En osannut kuvitella että hän voisi tehdä muuta työtä, kuin esiintyä pukkina!

Vierailija
36/48 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti ihailemani täti oli psykologi. Kavereille selostin, että psykologin tehtävänä on näyttää ihmisille musteläiskien kuvia ja vastauksien perusteella tietää kuka on hullu. Ja että ne hullut sitten viedään sairaalaan jossa niiden päässä pidetään lampunvarjostimia kunnes ne eivät enää ole hulluja.

Tämä oli myös yksi suosikkileikkejämme. Teimme taloyhtiön pyöräkellarista mielisairaalan ja olimme vuoron perään hulluja ja psykologeja. Välillä joku yritti karatakin.

Aikuisena vietin sitten oikeasti pienen pätkän osastolla, ja siellä olikin aika rauhallista verrattuna tuohon pyöräkellarisairaalaamme :)

Vierailija
37/48 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin aika vanhaksi asti, että metsänhoitaja käy tyyliin ruokkimassa oravia ja pikkulintuja ja auttamassa loukkaantuneita eläimiä metsässä. Järkytyin kun kuulin, että metsänhoito tarkoittikin puiden kaatamista!

Vierailija
38/48 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tunnustaa, että aikuiseksi asti luulin että nokikolari hyppää savupiipusta sisään ja putsaa sen piipun sitten jollain harjalla. Itse asiassa jotenkin näinhän se on historiallisesti ollutkin, pieniä orpolapsia on käytetty piipun puhdistajina 😧 Mutta en tiedä miten kuvittelin aikuisen miehen mahtuvan nykyaikaiseen savupiippuun sisälle ja miksi ihmeessä työ tehtäisiin niin hankalasti. 😂

Vierailija
39/48 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alle kouluikäisenä luulin, että maisterit ovat sellaisia jotka aina maistelevat kaikkea.

Myöhemmin avioiduin maisterin (FM) kanssa eikä hän maistele sen enempää kuin muutkaan.

😂😂

Vierailija
40/48 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin, että poliisien työtä on juosta rosvojen perässä päivät pitkät ja sitten kuljettaa heidät suoraan vankilaan. En käsittänyt että työhön kuuluu aika paljon muutakin ja että putka ja vankila eivät ole sama asia.

Ei taida oikeasti poliiseilla olla ihan hirveästi sellaisia juostaan peräkanaa taloa ympäri -tilanteita niin kuin Peppi Pitkätossussa.

Peppi Pitkätossussa sentään vain priorisoitiin poliisin tehtäviä urbaanista reaalimaailmasta poikkeavalla tavalla. Valtiovallan kolmijako-opin ja oikeuslaitoksen täydellisestä sivuuttamisesta tulee sen sijaan mieleen "Kasper, Jesper ja Joonatan. Kolme iloista rosvoa", missä poliisipäällikkö suoraan päätti ja ilmoitti kiinniotetulle kolmikolle keikkasarjasta tulevan vankeusrangaistuksen pituuden (muistaakseni 28 päivää).