Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaatteko kulkea Ikeassa?

Vierailija
21.10.2014 |

Siis eksymättä. Olen kolme kertaa käynyt ja ahdistava paikka on. En millään löydä etsimääni, ja kun myyjiltä kysyy, niin vastaus on että tää on niin iso talo. Miten te ootte onnistuneet löytämään sieltä mitään?

Tukholman Ikeassa kävin vuonna 1987. Sieltä ostin purkinavaajan. On muuten vieläkin käytössä.

Jospa ne jotenkin helpottais meidän yli viiskymppisten asiointia, niin siellä voisi käydäkin.

Tänään kävin ja ihan hätäännyin kun en osannut pois, vaikka neuvoivat. Neuvo oli vaan väärään suuntaan, joten kysyin uudestaan ja taaskaan en ymmärtänyt minne pitäisi mennä...

t. Tyhmä

Kommentit (110)

Vierailija
81/110 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassu ketju, kun kukaan ei hauku eikä kiroile. Taitaa siellä sentään käydä sivistynyttä porukkaa.

Vierailija
82/110 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen, että itse kuljen aina väärään suuntaan ja sitten havahdun siihen, että nuolet osottaa toiseen suuntaan ja vastaan tulee vihaisesti mulkoilevia ihmisiä koska " täällä saa kulkea vain miten nuolet näyttää" no kuljen silti varmastikim jatkossa tähän väärään suuntaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/110 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 22:57"]

Olen täällä jossain valaisinosastolla, en pääse täältä pois. Kuljen jatkuvasti ympyrää, keittiöosaston kautta kaappeihin ja takaisin valaisimiin.

[/quote]ymmäärrän, ettet pääse pois: paikka on jo suljettu. Aamulla sitten...

Vierailija
84/110 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään Tampereen Ikeassa. Koen sen itse hirveen vaikeaksi paikaksi, mutta kirjoitan nyt siitä syystä, että tänään lapset ruokailivat ilmaiseksi, ja  siellä tosiaan oli lapsiperheitä, mutta tosi rauhallista ja sivistyneesti söivät. 

Ei ollut itkupotkuraivareita! Hyvä Manse!

Vierailija
85/110 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 23:47"]

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 23:39"]

Ei voi olla niin vaikeeta. Onhan siellä niitä karttoja joka paikassa ja paperisenkin saa mukaan. Nuolia seuraamalla pääsee aina ulos. Ainut ärsyttävä asia on se ruuhkassa vastavirtaan kulkeminen, mutta eipä sinne pakko ole ruuhka-aikaan tunkea. Just olin tänään, kiersin molemmat kerrokset, sain kaiken tarvitsemani ja aikaa meni 1,5 tuntia.

[/quote]

No en kyllä puoltatoista tuntia haluaisi minäkään kaupassa olla. Onko se oikeesti niin iso laitos?

[/quote]

Ei, mutta tykkään katsella näkyykö kivoja uutuuksia. Jos olisin vain hakemassa jotain, niin en menisi yläkertaan ollenkaan.

Vierailija
86/110 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen sitä työväenopiston kurssia, jolla opetetaan Ikeassa navigointi. Ainakin meillä päin se on muistaakseni nimellä Lähtisinkö käymään Ikeassa.

Vierailija
87/110 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 23:49"]

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 23:39"]

Ei voi olla niin vaikeeta. Onhan siellä niitä karttoja joka paikassa ja paperisenkin saa mukaan. Nuolia seuraamalla pääsee aina ulos. Ainut ärsyttävä asia on se ruuhkassa vastavirtaan kulkeminen, mutta eipä sinne pakko ole ruuhka-aikaan tunkea. Just olin tänään, kiersin molemmat kerrokset, sain kaiken tarvitsemani ja aikaa meni 1,5 tuntia.

[/quote]

Oon kokeillut tuota nuolien seuraamista. Ympyrää kiertävät.

[/quote]

No periaatteessa joo, mutta lastenosaston jälkeen tulee aina ravintola ja hissi/portaat alakertaan. Ei voi missata, jos ei silmät kiinni kulje. Ja sittenkin putois portaita alas.

Vierailija
88/110 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tää ketju tarjosi päivän (yön) naurut! Minulla oli suunnitteilla Ikean reissu loppuviikolle ja nyt en voi olla ajattelematta kaikkia niitä lattianuolista harhautuneita kadotettuja sieluja.

Vierailija
89/110 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme. Siksi siellä ei meitä näy. Kivoja tavaroita varmaankin, mutta myyjätkään eivät osaa kuin oman alansa tuotteista kertoa. Kun kysyin, miten täältä pääsee pois, sain ihme pyöreitä vastauksia. 

Kuinkahan he osaavat mennä töihin? Siihen varmaankin on jokin harjoitusjakso.

Ulkomailla oon käynyt syömässä ruotsalaisia lihapullia, mutta on ollut paikallinen oppaana.

Vierailija
90/110 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Ikea on kyllä tehty niin helpoksi kulkea, ettei aivoja tarvitse lainkaan. Reitti kiertää ympyrää ja jos ei tieten tahtoen oikaise kapeista oikaisureiteistä niin ei voi eksyä eikä kiertää toista kierrosta!

Helpottaa muuten kaikkien asiakkaiden kulkemista ja tavaroiden katselemista, kun kaikki pääsääntöisesti kulkee samaan suuntaan. Erittäin viisaasti suunniteltu kauppa.

Karttoja kannattaa vilasta etukäteen.

t. tänään Ikeassa keittiötä ostamassa ollut

Vierailija
91/110 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen yläkerran pohjapiirros: http://ikea.virtuaalikuvat.com/maps/huonekalunayttely.jpg Voi mennä myös myötäpäivään kaupasta riippuen.

Tyypillinen alakerran pohjapiirros: http://ikea.virtuaalikuvat.com/maps/erikoismyymalat.jpg

Ja vaikeata oli mikä?

Vierailija
92/110 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos täällä on Ikealaisia paikalla, niin laittakaa ihmeessä viestiä eteenpäin, että vanhemmat ihmiset sotkeutuvat siellä sukkiinsa. Heillä sitä ostovoimaa kuitenkin riittää. Jotain apua tähän niille jotka siellä harvoin käyvät. 

Jos kerran myyjätkään eivät hallitse kokonaisuutta, miten sitä voi meiltä asiakkailta vaatia? 

Jos joku osaa linkittää tän ketjun Ikeaan palautteena, olisin hyvilläni. Itse en osaa, kun ei oo läppäriä.

Vierailija
93/110 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 00:19"]

Tyypillinen yläkerran pohjapiirros: http://ikea.virtuaalikuvat.com/maps/huonekalunayttely.jpg Voi mennä myös myötäpäivään kaupasta riippuen.

Tyypillinen alakerran pohjapiirros: http://ikea.virtuaalikuvat.com/maps/erikoismyymalat.jpg

Ja vaikeata oli mikä?

[/quote]

Vaikeeta on se, että myyjät eivät osaa neuvoa minne pitäisi mennä. Luo turvattomuuden/välinpitämättömyyden tunteen.

Vierailija
94/110 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 00:30"]

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 00:19"]

Ja vaikeata oli mikä?

[/quote]

Vaikeeta on se, että myyjät eivät osaa neuvoa minne pitäisi mennä. Luo turvattomuuden/välinpitämättömyyden tunteen.

[/quote]

Jos aikuinen ihminen ei osaa karttaa lukea tai nuolia seurata, niin on varmaan turvaton olo joka paikassa. Onneksi suurin osa ihmisistä ei kaipaa henkilökohtaista opasta ja päänsilittelijää kauppareissunsa ajaksi. Ikean suosio on siitä todisteena. Eivät he ala muuttamaan toimivaa konseptia muutaman uunon takia. Sori vaan, mut opettele lukemaan karttaa.

Vierailija
95/110 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis ole Ikea tarkoitettu yli kolmekymppisille. Selvä. En yritä enää neljättä kertaa sinne mennä tuskailemaan.

55v

Vierailija
96/110 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa. 

Vierailija
97/110 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen siellä aina vastavirtaan.

Vierailija
98/110 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Voisko ne joskus tehdä sinne opastettuja käyntejä. Nyt kun menen sinne, tulee tunne että mitä jos tapahtuu jotain, enkä osaa pois. Noi hitsin nuolet vaan pistää pyörimään ympyrää. Tunnen itseni siellä tosi toopeksi.

viimeksi katselin varauloskäyntejä, ja yhden sellaisen näinkin. Tuskin niitä kuitenkaan on tarkoitettu normaaliin poistumiseen.

Vierailija
99/110 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 00:39"]

Ei siis ole Ikea tarkoitettu yli kolmekymppisille. Selvä. En yritä enää neljättä kertaa sinne mennä tuskailemaan.

55v

[/quote] Minä ja mieheni olemme 70 -kymppisiä ja hyvin selvitään, koskaan ei ole eksytty.

Vierailija
100/110 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinne pääse eksymään. Vartija viimeistään kierroksellaan bongaa sut sieltä. Siihen itsekin luotan. On se hirveen epäselvä tavaratalo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi