Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaatteko kulkea Ikeassa?

Vierailija
21.10.2014 |

Siis eksymättä. Olen kolme kertaa käynyt ja ahdistava paikka on. En millään löydä etsimääni, ja kun myyjiltä kysyy, niin vastaus on että tää on niin iso talo. Miten te ootte onnistuneet löytämään sieltä mitään?

Tukholman Ikeassa kävin vuonna 1987. Sieltä ostin purkinavaajan. On muuten vieläkin käytössä.

Jospa ne jotenkin helpottais meidän yli viiskymppisten asiointia, niin siellä voisi käydäkin.

Tänään kävin ja ihan hätäännyin kun en osannut pois, vaikka neuvoivat. Neuvo oli vaan väärään suuntaan, joten kysyin uudestaan ja taaskaan en ymmärtänyt minne pitäisi mennä...

t. Tyhmä

Kommentit (110)

Vierailija
41/110 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 22:41"]

Osaan. Näen sen tilan päässäni ihan selkeästi ja muistan missä reitin varrella on mitäkin. En kuitenkaan ole aktiivinen Ikean-kävijä, mutta kaipa vain hahmotan vaivattomasti sen logiikan. vm 1970

[/quote]

Toi vuosimalli voisikin sen selittää. Oon itse 50 - luvun lapsi. Siksipä tuo jonkun kommentti ottaa lapsi mukaan sinne oli hyvä vinkki. Niitä mulla piisaa.

Vierailija
42/110 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 22:41"]

2 kertaa käyny treen ikeassa ja enään en mee, mielummin maksan enemmän ja meen vaikka kruunukalusteeseen missä ei vaadita sisäistä navigaatio laitetta ja henk.kohtasta gps satellittia taivaalla :D Saakelin ikea on ku joku laboratorio koe rotille missä ne menee siä pikku labyrintissa ;)

[/quote]

Sama täällä Iskun ja Kruunukalusteen tavarat on meilläkin olleet vuosikymmeniä. Tuolla vaan olis niin tosi kivan näköistä tavaraa, että tekis mieli hankkia. En sitten tiedä, tulisiko sitä koti nuorekkaammaksi vai itse vain hölmömmäksi jos niitä ostelis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/110 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täällä jossain valaisinosastolla, en pääse täältä pois. Kuljen jatkuvasti ympyrää, keittiöosaston kautta kaappeihin ja takaisin valaisimiin.

Vierailija
44/110 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 22:49"]

Asun lähellä ikeaa ja oon käyny siellä niin monta kertaa että osaan varmaan ulkoa koko paikan. Mulla ei kauan nokka tuhise kun kipitän sinne mitä oon milläkin kertaa etsimässä. Muutamassa kohdassa voi kätevästi oikea. Joskus oikaisen kassojen kautta jos haluttu tavara on loppupäässä kauppaa. Ennätys on kun haettiin miehen kans kamppeet komeroa varten vartissa. Kotona jo katottiin että kaikkea on olemassa kaupassa, kipinkapin varastolle, koneelta tavaroiden paikat, tavarat kärryyn, itsepalvelukassalla maksu ja kotiin. Vähän ennen sulkemisaikaa niin ei ollu jonoakaan.

[/quote]

Näin mekin aina tehdään, ainakin jos on isompaa ostettavaa. Kotona valmiiksi lista hyllypaikkoineen, kassoista väärään suuntaan läpi, tavarat kärryyn , maksamaan ja ulos. Eri kerrat sitten kun katsellaan, mutta silloin ei yleensä osteta mitään.

Vierailija
45/110 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilla ainakin ylakerrassa on huonekaluja ja kaikki tipehoori alakerrassa. Ylhaalta ei oikein saakaan mitaan poimittua mukaan. Hissilla alas ja siella on ostoskarryt. t.usalainen

[/quote]

Olisipa täälläkin merkitty, missä on hissi, niin olisin paennut suin päin karkuun.

ap

Vierailija
46/110 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ymmärrän miksi jotkut on niin eksyneen ja riutuneen näköisiä ikeassa. Onneksi siellä on halpoja lihapullia yms niin voi syödä välillä kun etsi reittiä ulos. Kannattaa suunnistaa tuoksun perusteella niin ehkä löytää ravintolan. Ja sitten voi seurata jotain toista asiakasta, lopulta varmasti menee pois kaupasta. Samalla voi olla katselevinaan tavaroita niin ei vaikuta stalkkerilta. :D

Vierailija
47/110 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mä harhailen täällä jo kolmatta vuotta.

Vierailija
48/110 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi ymmärtää mikä Ikeassa liikkumisessa on niin vaikeaa. No, toisaalta asun 3km päässä Tampereen Ikeasta ja käyn siellä ehkä pari kertaa kuussa, joten kokemustakin on jonkun verran kertynyt. Mutta mielestäni looginen eikä kaupan hahmottamisessa pitäisi olla mitään hankaluuksia. Osaisin kulkea siellä vaikka silmät sidottuina ja silti löytäisin haluamani ja uloskin vielä :D

Vierailija
49/110 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kolmikymppinen ja minustakin tuo reittisysteemi on tosi tyhmä. Pidän enemmän liikkeistä, jotka on yhtä isoa tilaa osastoineen, jossa voi poukkoilla edestakaisin, ja suuret kaikkialle näkyvät kyltit mitä missäkin on. Ikeassa ärsyttää eniten lähteä kävelemään vastavirtaa, kun muistaa että pitikin ostaa jotain jostain mikä meni aikaa sitten ohi. Muissa kaupoissa ei joudu kävelemään vastavirtaa, ku kaikki kulkee miten sattuu

Vierailija
50/110 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 22:57"]

Olen täällä jossain valaisinosastolla, en pääse täältä pois. Kuljen jatkuvasti ympyrää, keittiöosaston kautta kaappeihin ja takaisin valaisimiin.

[/quote]

Toi sun ironias oli kyllä mulle ihan todellisuutta. Hyvin kirjoitettu!

ap

Vierailija
51/110 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta ikeassa on ruuhkat. Itse kun asun lähellä, voin käydä hiljaisena aikana ja kulkea nopeasti läpikaupan. Suosituimpana aikana mua ei sais sinne kirveelläkään. Mutta tavaraa siellä on niin paljon että en usko että muunlainen systeemikään toimis. Aika selkeästi tuotteet on aiheittain ja kun seuraa laittassa olevia nuolia niin pääsee joskus poiskin.

Vierailija
52/110 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin osaan. Asioin suht säännöllisesti Espoon ja Vantaan Ikeoissa, samoin Tampereella. Ei mitään vaikeuksia, ei ole ikinä ollutkaan. En kyllä eksyile missään muuallakaan.

Ja Iskuun mua ei saa kirveelläkään, Kruunukalustetta voin ehkä harkita...

Ja siis jos tosi nopeasti pitää hakea jotain, mäkin katson hyllypaikan valmiiksi, kassojen läpi varastoon ja taas kassan kautta ulos. Mä en ihan oikeasti voi ymmärtää mikä siellä on niin vaikeaa...

Vierailija
53/110 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikeassa on tosi vaikea käydä nopeasti, vaikka ois selvä lista muutamasta jutusta mitä hakee, niin niitä ei helposti löydä, ja kestää ikuisuus kiertää se koko kierros turhaan. Jostain muusta kaupasta hakee minuutissa ne muutamat jutut, Ikeassa mahdotonta.

Vierailija
54/110 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 22:59"]

Meilla ainakin ylakerrassa on huonekaluja ja kaikki tipehoori alakerrassa. Ylhaalta ei oikein saakaan mitaan poimittua mukaan. Hissilla alas ja siella on ostoskarryt. t.usalainen

[/quote]

Olisipa täälläkin merkitty, missä on hissi, niin olisin paennut suin päin karkuun.

ap

[/quote] Hissi on tietaakseni aina ravintolan edessa ylhaalla ja alhaalla liukuportaiden vasemmalla puolella. Good Luck!

Vierailija
55/110 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään ikean systeemistä. Mukavaa kun voi jo kotona katsoa että onko tuotetta. Kaikki on selkeästi esillä tai löytyy helposti varastosta. Ja löytöpisteestä on löynyt vaikka mitä käyttökelpoista puoli-ilmaiseksi. itsepalvelukassat on myös tosi mahtava juttu. Ja halpa pehmis.

Vierailija
56/110 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun lähellä ikeaa ja oon käyny siellä niin monta kertaa että osaan varmaan ulkoa koko paikan. Mulla ei kauan nokka tuhise kun kipitän sinne mitä oon milläkin kertaa etsimässä. Muutamassa kohdassa voi kätevästi oikea. Joskus oikaisen kassojen kautta jos haluttu tavara on loppupäässä kauppaa. Ennätys on kun haettiin miehen kans kamppeet komeroa varten vartissa. Kotona jo katottiin että kaikkea on olemassa kaupassa, kipinkapin varastolle, koneelta tavaroiden paikat, tavarat kärryyn, itsepalvelukassalla maksu ja kotiin. Vähän ennen sulkemisaikaa niin ei ollu jonoakaan.

[/quote]

Näin mekin aina tehdään, ainakin jos on isompaa ostettavaa. Kotona valmiiksi lista hyllypaikkoineen, kassoista väärään suuntaan läpi, tavarat kärryyn , maksamaan ja ulos. Eri kerrat sitten kun katsellaan, mutta silloin ei yleensä osteta mitään.

[/quote]

Kiitos vinkistä. Siis kassojen ohi ja eikun lastaamaan! Nyt tajusin, ei tartte eksyä enää. Toi itsepalvelukassoilla on siellä tosi hyvä, sitä olen käyttänyt. Ei tarvitse odotella ja aina on apu lähellä, jos ei viivakoodit toimi. 

Turhaan oon siellä ylhäällä siis käynyt. 

Yks kans Ikean labyrinttiin eksynyt.

Vierailija
57/110 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 23:07"]

[/quote]

ap

[/quote] Hissi on tietaakseni aina ravintolan edessa ylhaalla ja alhaalla liukuportaiden vasemmalla puolella. Good Luck!

[/quote]

Mistä se ap löytää ravintolan, jos on eksynyt? Itsekin aluksi ihmeissäni koko laitoksesta.

Vierailija
58/110 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
59/110 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä kävin mieheni kanssa. Jouduttiin kysymään apua myyjiltä päästäksemme alakertaan. Löysimme kaksi myyjää. Toinen sujuvasti sanoi, että tuosta vasemmalle ja sitten alas portaita. Toinen siihen lisäsi, että teidän täytyy kyllä kulkea vielä pitkä matka, kun käännytti sinne vasemmalle.

No. Eipä ole mieheni paljon Ikeasta innostunut. Mua kyllä nauratti suunnattomasti noi ohjeet.

Vierailija
60/110 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Laittakaa tieto ceeveehen ja tulevaisuutenne on loistokas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi