Osaatteko kulkea Ikeassa?
Siis eksymättä. Olen kolme kertaa käynyt ja ahdistava paikka on. En millään löydä etsimääni, ja kun myyjiltä kysyy, niin vastaus on että tää on niin iso talo. Miten te ootte onnistuneet löytämään sieltä mitään?
Tukholman Ikeassa kävin vuonna 1987. Sieltä ostin purkinavaajan. On muuten vieläkin käytössä.
Jospa ne jotenkin helpottais meidän yli viiskymppisten asiointia, niin siellä voisi käydäkin.
Tänään kävin ja ihan hätäännyin kun en osannut pois, vaikka neuvoivat. Neuvo oli vaan väärään suuntaan, joten kysyin uudestaan ja taaskaan en ymmärtänyt minne pitäisi mennä...
t. Tyhmä
Kommentit (110)
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 22:41"]
2 kertaa käyny treen ikeassa ja enään en mee, mielummin maksan enemmän ja meen vaikka kruunukalusteeseen missä ei vaadita sisäistä navigaatio laitetta ja henk.kohtasta gps satellittia taivaalla :D Saakelin ikea on ku joku laboratorio koe rotille missä ne menee siä pikku labyrintissa ;)
[/quote]
Tunsin kyllä itseni just laboratoriorotaksi, nyt naurattaa. Niin tuskanhiki kuitenkin tuli että mietin uskallanko enää mennä sinne.
Tänään siellä eksynyt
Itse en käy huonekaluosastolla juuri koskaan, muualla osaan "surffata" tosi hyvin. Tosi selkeää, en eksy. (Tre)
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 22:42"]
Niin moni on kadonnut Ikeaan, heistä ei ole kuultu sen koommin.
[/quote]
Tässä on syy miksi ikeassa myydään ruokaa niin ylä- ja alakerrassa. :)
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 23:16"]
Olen 55v ikäinen ja minusta Ikea on hyvin looginen kauppa. Miten sinne voi eksyä? Sehän on vain laatikko, jossa on tavaroita vierekkäin. Kun muistaa ilmansuunnat ja erottaa oikean ja vasemman, niin eksymisen vaaraa ei ole. Pehmeät materiaalit on aina huonekalun pohjoispuolella.
[/quote]
Onko oma kompassi, vai mistä niitä saa lainata sieltä?
Osaan kyllä kulkea johdonmukaisesti johonkin suuntaan, jossa haluamani tulee sitten lopulta vastaan, mutta en osaa oikoreittejä ja sen tietyn etsimäni esineen löytämiseen voi toki mennä aikaa.
Onhan siellä joku keräilypalvelu. Olisiko siitä apua?
Minä voisin alkaa käydä ikeassa ihmisten puolesta, pientä korvausta vastaan.
Tuntuu hurjalta jos myyjätkään eivät osaa opastaa. Entäs jos tulee joku evakuointijuttu?
Pelaa kotona harjoitukseksi Afrikan tähteä. Siten tulkkaat paperikartat ja kassa on aina rosvosektori.
Ainakin meidän lähi-ikeassa on hätäuloskäyntejä vähän väliä. kyllä sieltä pois pääsee. =)
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 23:05"]
Pahinta ikeassa on ruuhkat. Itse kun asun lähellä, voin käydä hiljaisena aikana ja kulkea nopeasti läpikaupan. Suosituimpana aikana mua ei sais sinne kirveelläkään. Mutta tavaraa siellä on niin paljon että en usko että muunlainen systeemikään toimis. Aika selkeästi tuotteet on aiheittain ja kun seuraa laittassa olevia nuolia niin pääsee joskus poiskin.
[/quote]
Siinähän se onkin että pääsee joskus pois. Mutta kun haluaa heti, eikä kukaan neuvo. Varauloskäyntejä siellä on merkattuna, mutta saako niitä käyttää?
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 23:07"]
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 22:59"]
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 22:49"]
Meilla ainakin ylakerrassa on huonekaluja ja kaikki tipehoori alakerrassa. Ylhaalta ei oikein saakaan mitaan poimittua mukaan. Hissilla alas ja siella on ostoskarryt. t.usalainen
[/quote]
Olisipa täälläkin merkitty, missä on hissi, niin olisin paennut suin päin karkuun.
ap
[/quote] Hissi on tietaakseni aina ravintolan edessa ylhaalla ja alhaalla liukuportaiden vasemmalla puolella. Good Luck!
[/quote]
Hassua vaan, kun en löytänyt ravintoloita enkä liukuportaita. Nuolet vaan veivät ympyrää.
Onko siellä oikeesti kaksi ravintolaa?
Hesan Stocka on sentään simppeli kauppa!
Olen 55v ikäinen ja minusta Ikea on hyvin looginen kauppa. Miten sinne voi eksyä? Sehän on vain laatikko, jossa on tavaroita vierekkäin. Kun muistaa ilmansuunnat ja erottaa oikean ja vasemman, niin eksymisen vaaraa ei ole. Pehmeät materiaalit on aina huonekalun pohjoispuolella.
[/quote]
Siis onko siellä katossa kompassi, se onkin hyvä juttu, täytyy seuraavalla kerralla katsella sinne kattoon.
Oikea ja vasen on hallinnassa.
t. Saman ikäinen olen
Ei voi olla niin vaikeeta. Onhan siellä niitä karttoja joka paikassa ja paperisenkin saa mukaan. Nuolia seuraamalla pääsee aina ulos. Ainut ärsyttävä asia on se ruuhkassa vastavirtaan kulkeminen, mutta eipä sinne pakko ole ruuhka-aikaan tunkea. Just olin tänään, kiersin molemmat kerrokset, sain kaiken tarvitsemani ja aikaa meni 1,5 tuntia.
[/quote]
Siis häh? En ymmärrä.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 23:39"]
Ei voi olla niin vaikeeta. Onhan siellä niitä karttoja joka paikassa ja paperisenkin saa mukaan. Nuolia seuraamalla pääsee aina ulos. Ainut ärsyttävä asia on se ruuhkassa vastavirtaan kulkeminen, mutta eipä sinne pakko ole ruuhka-aikaan tunkea. Just olin tänään, kiersin molemmat kerrokset, sain kaiken tarvitsemani ja aikaa meni 1,5 tuntia.
[/quote]
No en kyllä puoltatoista tuntia haluaisi minäkään kaupassa olla. Onko se oikeesti niin iso laitos?
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 23:39"]
[/quote]
Oon kokeillut tuota nuolien seuraamista. Ympyrää kiertävät.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 23:10"]
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 23:07"]
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 22:59"]
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 22:49"]
Meilla ainakin ylakerrassa on huonekaluja ja kaikki tipehoori alakerrassa. Ylhaalta ei oikein saakaan mitaan poimittua mukaan. Hissilla alas ja siella on ostoskarryt. t.usalainen
[/quote]
Olisipa täälläkin merkitty, missä on hissi, niin olisin paennut suin päin karkuun.
ap
[/quote] Hissi on tietaakseni aina ravintolan edessa ylhaalla ja alhaalla liukuportaiden vasemmalla puolella. Good Luck!
[/quote]
Mistä se ap löytää ravintolan, jos on eksynyt? Itsekin aluksi ihmeissäni koko laitoksesta.
[/quote]
Meillä 2 eri kerroksen liukuportaat vie suoraan ravintolan viereen, ei voi eksyä.
Sitten niitä shortcut kylttejä on siellä täällä.
USA