Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa vuorotyön plussat..

Vierailija
21.10.2014 |

työvuorot sijoittuu klo 8.00-20.00 viikon ympäriinsä.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runsaat vapaat, enemmän lomapäiviä joillakin aloilla, isompi palkka ja isompi eläke, sopivasti ylityövapaita ja kertymävvapaita sijoittelemalla saa helposti 2 viikon loman vaikka vuosilomaoikeus olis jo käytetty.

Vierailija
2/18 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 15:16"][quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 15:05"]

Riippuu vähän paikastakin ja mille aikavälille vuorot sijoittuu. Oon ollut paikassa, jossa oli 9-17 vuoroja ja 13-21 vuoroja. 13-21 vuoro ei ollut yhtään kiva, koska siihen meni koko päivä. Oon myös ollut töissä paikassa, joka on 24/7 auki, jolloin vuorot saattoi olla mitä vaan. Lisäksi kaikki vuorot ei olleet saman pituisia. Tykkäsin varsinkin tehdä pitkiä ilta/yövuoroja, esim. 18-03 tai 21-07. Sai hyvin rahaa ja kuitenkin päivällä oli hyvin aikaa tehdä kaikkea muuta. Ja usein oli vain 4 vuoroa viikossa, koska vuorot oli pidempiä.

[/quote]

" päivällä oli hyvin aikaa tehdä kaikkea muuta" - puhut varmaan nukkumisesta, koska useimmat ihmiset nukkuvat yövuoron jälkeen.

Minulla oli yhdessä vaiheessa aina perjantaisin iltavuoro ja lauantaisin aamuvuoro. Vuorojen välissä ei ehtinyt koskaan nukkua, ainakaan tarpeeksi ja koko lauantai meni aivan horroksessa - ei puhettakaan että olisi johonkin voinut lähteä töiden jälkeen. Hyviä puolia se että ei tarvinnut kauheasti istua ruuhkassa.

Olenkohan ymmärtänyt oikein, että noista työaikalisistä menee enemmän veroa kuin perustunneista?
[/quote]ei mene lisistä yhtään enempää veroa kuin perustuneistakaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta vapaata peräkkäin, vaihtelu, ei tarvitse käydä shoppailemassa ruuhka-aikoina, saa nukkua useammin pitkään. En haluaisi tehdä töitä 8-16.

Vierailija
4/18 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun lapset oli päiväkodissa, heidän ei tarvinnut olla joka päivä siellä ja muutenkin usein lyhyempiä päiviä, koska mulla vuorotyö ja miehellä päivätyö. Nyt on ihanaa, kun saa omaa aikaa, kun mies töissä ja lapset koulussa. Tietenkin vuorolisät on plussaa. Ja se asioiden hoito... en kyllä enää menisi päivätyöhön, jos ei olisi pakko. Kiva käydä ihan vaan ruokakaupassa keskellä päivää, ilman ruuhkia.

Vierailija
5/18 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi käydä keskustassa lounaalla arkisin (=edulliset lounashinnat). Työpaikkani sijaitsee kaukana keskustasta ja ruokapaikoista joten siellä on syötävä työpaikkaruokalan pahaa ruokaa tai omia eväitä. Lisäksi työpaikallani (kauppa) on iltaisin ja viikonloppuisin kiirettä ja ruuhkaa jolloin aika kuluu nopeammin kuin arkisin aamuvuorossa.

Vierailija
6/18 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 16:36"]

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 15:16"][quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 15:05"] Riippuu vähän paikastakin ja mille aikavälille vuorot sijoittuu. Oon ollut paikassa, jossa oli 9-17 vuoroja ja 13-21 vuoroja. 13-21 vuoro ei ollut yhtään kiva, koska siihen meni koko päivä. Oon myös ollut töissä paikassa, joka on 24/7 auki, jolloin vuorot saattoi olla mitä vaan. Lisäksi kaikki vuorot ei olleet saman pituisia. Tykkäsin varsinkin tehdä pitkiä ilta/yövuoroja, esim. 18-03 tai 21-07. Sai hyvin rahaa ja kuitenkin päivällä oli hyvin aikaa tehdä kaikkea muuta. Ja usein oli vain 4 vuoroa viikossa, koska vuorot oli pidempiä. [/quote]   " päivällä oli hyvin aikaa tehdä kaikkea muuta" - puhut varmaan nukkumisesta, koska useimmat ihmiset nukkuvat yövuoron jälkeen. Minulla oli yhdessä vaiheessa aina perjantaisin iltavuoro ja lauantaisin aamuvuoro. Vuorojen välissä ei ehtinyt koskaan nukkua, ainakaan tarpeeksi ja koko lauantai meni aivan horroksessa - ei puhettakaan että olisi johonkin voinut lähteä töiden jälkeen. Hyviä puolia se että ei tarvinnut kauheasti istua ruuhkassa. Olenkohan ymmärtänyt oikein, että noista työaikalisistä menee enemmän veroa kuin perustunneista? [/quote]ei mene lisistä yhtään enempää veroa kuin perustuneistakaan

[/quote]

Ok. Yksi tyyppi minulle kerran selitti, että ottaa lisät vapaina kun ei niistä oikeastaan hyödy mitään. Ehkä tarkoitti jotain muuta.

Vierailija
7/18 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkivapaat

Vierailija
8/18 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivärytmi ei ole koko ajan sama. Välillä voi vuorojen välillä olla melkein kokonainen vuorokausi (aamuvuorossa iltavuoroon). Mua ainakin ahdistaa 9-17 työt, kun joka päivä toistetaan samaa kaavaa.

Vierailija
9/18 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidemmän päälle vain raha. 25 vuotta tehty.

Vierailija
10/18 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisät, varsinkin sunnuntai ja pyhä!

Vierailija
11/18 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelu, jos tekee erilaisia vuoroja. Toki tulee kyllästyminen vastaan siinäkin mutta hitaammin kuin 8-16 työssä.

Vierailija
12/18 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sijoittu vuorot entisessä duunissa ajalle 4.30-22.00. Ainoa plussa oli raha. Nimittäin lisät. Mitään muuta hyvää ei ollu.

Vierailija
13/18 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkivapaat, kun saa rauhassa hoitaa juoksevia asioita. En ikinä rynni viikonloppuruuhkissa, koska ei ole pakko.

Vierailija
14/18 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

vapaa-aikaa silloin kun suurin osa on töissä. välttää ruuhkat harrastuksissa ja jaupoiss jne.

Vierailija
15/18 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän paikastakin ja mille aikavälille vuorot sijoittuu. Oon ollut paikassa, jossa oli 9-17 vuoroja ja 13-21 vuoroja. 13-21 vuoro ei ollut yhtään kiva, koska siihen meni koko päivä.
Oon myös ollut töissä paikassa, joka on 24/7 auki, jolloin vuorot saattoi olla mitä vaan. Lisäksi kaikki vuorot ei olleet saman pituisia. Tykkäsin varsinkin tehdä pitkiä ilta/yövuoroja, esim. 18-03 tai 21-07. Sai hyvin rahaa ja kuitenkin päivällä oli hyvin aikaa tehdä kaikkea muuta. Ja usein oli vain 4 vuoroa viikossa, koska vuorot oli pidempiä.

Vierailija
16/18 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa niin paljon enemmän aikaan arkisin. Itseäni ei aamuvuoron jälkeen kauheasti huvita kuin laittaa ruokaa ja maata sohvalla, mutta ennen iltavuoroa pystyy laittaa pyykkejä, siivota, tehdä vaikka ruokia valmiiksi tai mitä vaan. Arkivapaat myös hyvä juttu ja ilta- ja vklp-lisät. Jos ei tykkää rutiinista niin sitten hyvä, itse en pitänyt päivätyöstä.

miinukset: sos. elämä voi kärsiä jos kaverit yms on päivätöissä ja vklp vapaalla ja ite et. Jos on tottunut päivätyöhön, voi olla vaikeaa totutella että pääsee vasta illalla kotiin ja melkein heti nukkumaan. Ja jos on sellainen, että helposti tulee vklp valvottua ja nukuttua pitkään, niin voi tehdä mieli tehdä samaa ennen iltavuoroa, jolloin ei jää aikaa mihinkään.

Vierailija
17/18 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 15:05"]

Riippuu vähän paikastakin ja mille aikavälille vuorot sijoittuu. Oon ollut paikassa, jossa oli 9-17 vuoroja ja 13-21 vuoroja. 13-21 vuoro ei ollut yhtään kiva, koska siihen meni koko päivä. Oon myös ollut töissä paikassa, joka on 24/7 auki, jolloin vuorot saattoi olla mitä vaan. Lisäksi kaikki vuorot ei olleet saman pituisia. Tykkäsin varsinkin tehdä pitkiä ilta/yövuoroja, esim. 18-03 tai 21-07. Sai hyvin rahaa ja kuitenkin päivällä oli hyvin aikaa tehdä kaikkea muuta. Ja usein oli vain 4 vuoroa viikossa, koska vuorot oli pidempiä.

[/quote]

" päivällä oli hyvin aikaa tehdä kaikkea muuta" - puhut varmaan nukkumisesta, koska useimmat ihmiset nukkuvat yövuoron jälkeen.

Minulla oli yhdessä vaiheessa aina perjantaisin iltavuoro ja lauantaisin aamuvuoro. Vuorojen välissä ei ehtinyt koskaan nukkua, ainakaan tarpeeksi ja koko lauantai meni aivan horroksessa - ei puhettakaan että olisi johonkin voinut lähteä töiden jälkeen. Hyviä puolia se että ei tarvinnut kauheasti istua ruuhkassa.

Olenkohan ymmärtänyt oikein, että noista työaikalisistä menee enemmän veroa kuin perustunneista?

Vierailija
18/18 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse aiemmin vuorotyötä tehneenä (työvuoroja kello 5.30-02.00 välillä viikon ympäri) en itse hirveästi hyviä puolia keksi. Onneksi nyt päivätyö.

No, arkivapailla oli helpompi järjestää lasten neuvolakäynnit ja vanhempainvartit yms. tarvittaessa vuoroja vaihtamalla. Muuten oli tylsää, kun joskus joutui jättämään esim joulujuhlia väliin (on usein samaan aikaan monilla kouluilla), miestä tai lapsia ei nähnyt tarpeeksi ja omia harrastuksia oli hankala ylläpitää, kamala univelka koko ajan. Onneksi joillekin vuorotyö sopii ja tykkäävät siitä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi