Kipeä patti selkärangassa
Huomasin viime viikonloppuna, että mulla oli selässä joku tosi kosketusarka kohta ja aattelin, että oon varmaa jostai saanu ison mustelman sinne, mutta kun katoi peilistä nii mitään siellä ei kuitenkaa näkyny. Sitä ku nyt on jatkunu tässä jo muutaman päivän nii aloin tutkii vähä tarkemmi tota selkää ja huomasin että siinä selkärangan kohalla on joku patti johon koskee aina jos sitä vähänkii koskettaa tai painaa. Muuten kaikki istuminen, kävely, makaamine yms on iha ok. Paitsi viime yönä alko kylellää maatessa tuntua pientä painetta siinä kohtaa ja vähä muuallakin alaselässä.
Mulla on muutenki paljo ongelmia ollu selän kanssa ja aluks mietin et toi vois olla taas joku nikamalukko, mut se tuntuu kuitenki aika paljo erilaiselta nii en sit tiiä.. Kokeilin semmosen rullan päällä pyöriä millä normaalisti auon kaikkia lukkoja selästä mut en mä kärsiny ollenkaa laittaa painoo sille kohalle ku alko koskee nii paljo.
Oisko kellää ideoita? Oon ravannu nii paljo lääkäreillä viimeaikoina, etten nyt viittis tän takia lähtee jos se on joku iha pikku juttu.. :)
Kommentit (3)
Kuulostaa ihan vaan paiseelta/finniltä. Mutta en mä voi tietää ku en sitä pattia nää.
Se on rasvapatti eli aterooma, joka on tulehtunut. Ne on tosi kipeitä! Älä puristele, asettuu viikon parin sisään ja todennäköisesti jää siihen liikkuvaksi patiksi. Jos nyt menet lääkäriin, saat (turhan) antibioottikuurin ja käskyn tulla kun se on parantunut. Lääkäri voi leikata niitä, mutta jos sinne jää yksikin solu siitä patista, se kasvaa takaisin.
Terveisin eräs jolla vauvan nyrkin kokoinen aterooma selkärangan kohdalla, leikattu ja kasvaa aina takaisin - välillä tulehtuu.
-