Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asuntomme myyntiremontti epäonnistui

Vierailija
11.09.2021 |

Remontoimme keväällä asunnostamme pois 90-luvun pintoja myyntiä ajatellen ja olemme saaneet siitä asuntonäytöissä paljon huonoa palautetta. Moni ostajaehdokas on ollut sitä mieltä että asunto on edelleen remontoitavassa kunnossa eikä tarjouksia ole tullut. Mitä siis tehdä? jos hintaa lasketaan niin remonttikulut otetaan persnettoa..

Keittiön kaapit saatiin edullisesti ja ne ovat korkeakiiltovalkoiset, kuulemma eivät enää kelpaa ostajille. Lattia on mahonginruskeaa laminaattia joka on kuulemma liian punainen. Nämä suurimmat valituksen aiheet, seinien uudet maalisävytkään ei kuulemma miellytä, mutta en missään nimessä halunnut pelkkiä valkoisia seiniä maalauttaa. Harmittaa..

Kommentit (106)

Vierailija
1/106 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten se on vain otettava persnetto.

Vierailija
2/106 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Myyntiremontti harvoin kannattaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/106 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nyt ihan varma onko tämä provo vai ei.

En ostaisi itsekään ruskeaa laminaattia. Hyi hitto.

Ja seinät tosiaankin valkoiseksi.

Vierailija
4/106 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joko laskette hintaa tai sitten odotatte ja toivotte että joku tykkäisi sinun sisustus maustasi.

Siihen voi olla syynsä miksi saa tietynlaiset kaapistot tosi halvalla (kukaan ei halua ostaa sellaista ja jäänyt varastoon siksi).

Vierailija
5/106 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvalla tehty remontti on halvannäköinen. Pääasiassa hintaan vaikuttaa sijainti. Hyvältä paikalta menee röttelelökun kaupaksi. Jossain peräkorvessa saa olla Luxus kämppä ja kysyntää ei juuri ole.

Vierailija
6/106 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan höpö puhetta että myyntiremontti harvoin kannattaa, hyvin mietittynä ja tehtynä se usein kannattaa.

Vierailija
7/106 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole nyt ihan varma onko tämä provo vai ei.

En ostaisi itsekään ruskeaa laminaattia. Hyi hitto.

Ja seinät tosiaankin valkoiseksi.

Tämä on suomalaisen tylsyyden julistusta.

Vierailija
8/106 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvalla saa halvan näköistä

Vierailija
9/106 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyntiä varten remontoidessa täytyy ratsastaa trendien aallonharjalla juurikin lattioiden yms. värin suhteen.

Vierailija
10/106 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa tehdä myyntirempan niin lopputuloksen pitää olla laadukas ja neutraali. Niin että sopii mahdollisimman monelle potentiaaliselle ostajalle. Ne jotka haluaa persoonallisen osa ,tekevät sen mieluummin itse. Kukaan ostajaei halua sinun remppaasi maksaa.

Vierailija
11/106 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan höpö puhetta että myyntiremontti harvoin kannattaa, hyvin mietittynä ja tehtynä se usein kannattaa.

Kasvukeskuksista kysyntää löytyy olipa rempattu tai ei. Eli sijainti ratkaisee.

Vierailija
12/106 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla vein provo.

Mutta itse olen jo useamman kuukauden katellut oman alueeni asuntotarjontaa. Seinät saa kyllä maalattua mieleisekdiin vähällä vaivalla. Mutta sitten tosiaan ne lattiat ja keittiö kaapit onkin ihan eri asia. Kyllä halpa on halpaa, ja sen myös näkee. Olen myös käynyt katsomassa asuntoa, jossa oli tehty halvalla pintaremontti. Olisin voinut jopa tehdä tarjouksenkin, mutta kun juuri ne lattiat ja keittiön kaapit oli niin kamalat. Näki, että halvinta mahdollista oli valittu. Kuka sellaisessa haluaisi asua? Tai jos olisin sen ostanut, niin mun olisi pitänyt itse remontoida ne taas uusiksi, ja siinä nyt ei olisi mitään järkeä...

Vierailija
13/106 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on liian korkea hinta. Haluamaanne hintaan ostajat haluaisivat valmiiksi täydellisen asunnon. Halvemmalla hinnalla osaavat ottaa huomioon mahdolliset remonttikulut eikä väärät kaapit yms niin haittaa.

Vierailija
14/106 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä taida olla korkeakiiltoiset kaapinovet kovin muodissa enää.  Miksi remppasitte asunnon omaa makua vastaavaksi, kun olisi pitänyt ajatella isomman yleisön makumieltymyksiä.

Vierailija
15/106 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan juurikin ysärikuntoisia, niissä kun saattaa olla valmiiksi parkettilattia, eikä tarvitse poistella mitään edellisen asukkaan valitsemia laminaatteja, jos joutuukin uuden lattian asentamaan.

Korkeakiiltovalkoista keittiötä en myöskään huolisi koskaan.

Vierailija
16/106 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nyt laminaattia enää edes laiteta ja lattioiden toivotaan olevan vaaleita. Seinien sävykin mielellään neutraali. Ja tosiaan kiiltävät kaapinovetkin ovat muuttuneet mattapintaisiksi. Työnjälkikin on se, mihin itse kiinnitän huomiota. Toivottavasti tappio ei ole kohtuuton, tai sitten joudutte harkitsemaan vuokrausta.

Vierailija
17/106 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remontoitavaa kämpää ei kannata yrittää rempata kun se ei ole ikinä sen ostkakan tyyliä

Vierailija
18/106 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vaihdotte parketin laminaattiin? Uusi ostaja olisi sen kuitenkin voinut hioa tai vaihtaa

Vierailija
19/106 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä taida olla korkeakiiltoiset kaapinovet kovin muodissa enää.  Miksi remppasitte asunnon omaa makua vastaavaksi, kun olisi pitänyt ajatella isomman yleisön makumieltymyksiä.

Mitä!? Tottakai sen remontin tekee oman maun mukaisesti. On aika vaikeeta ottaa huomioon "isomman yleisön makumieltymyksiä" kun jokaisella on eri maku. Ei siinä kaikkia voi miellyttää kuitenkaan. Mekin teimme pintaremontin ennen talomme myyntiä, niillä materiaaleilla joista itse tykkäsimme, talo meni aika nopeasti kaupaksi. Sitä en tiedä että kuinka paljon uudet asukkaat remppasivat uudestaan.

Vierailija
20/106 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin kesällä asunnon vantaalta.

Oli vähän nuhjuinen.

Bauhausista valkoista remonttimaalia, kaikki seinät ja katot maalasin ja uusin jalkalistat halvimmalla mahdollisella mdf listalla.

Rahaa meni tarvikkeisiin yhteensä noin 400€.

Välitysliikkeeksi LKV, jonka nimessä on kaksi kirjainta ja ensimmäinen niistä on aakkosten toinen kirjain ja toinen alkaa samalla kirjaimella kuin orgasmi.

Kämppä myytiin ensinäytöllä, 8% yli pyyntihinnan.

Toteutunut kauppahinta oli neliöhinnaltaan vastaavien asuntojen alueen ennätys.

Siinä oli mielestäni ROI luku kohdallaan.