Läpi yön nukkuva vauva, mitä se tarkoittaa?
Olen kuullut, että koko yön nukkuva vauva tarkoittaa suunnilleen sitä, että se nukkuu 5-6 tuntia putkeen. Eihän se silloin ole lähimainkaan koko yön, jos nukahtaa vaikkapa klo 21, silloinhan se heräisi klo 02-03 aikaan syömään.
Mitä sinulle tarkoittaa läpi yön nukkuva vauva? Minä ajattelen, että se nukkuisi vaikka 22-07, se olisi koko yö.
Kommentit (8)
Riippuu vauvan iästä mitä "koko yö" tarkoittaa.
Mulle läpi yön nukkuva vauva oli sellaiset 6 tuntia putkeen nukkuva vaavi, yksi meidän kolmesta oli sellainen pienenä. Eli sain nukuttua itse sen oman tarvitsemani kuuden tunnin pätkän. Yleensä se kai ajoittui välille 24 - 06.
Meillä läpiyön nukkuva vauva nukahti illalla klo 20.00, mutta heräsi syömään, kun työnsin rintaa suuhun tullessani itse nukkumaan noin klo 00.00 ja seuraavan kerran vauva äänteli noin klo 06-00-06.30, jolloin taas käännyin antamaan rintaa ja jatkoin uniani. Parin kuukauden ikäinen löysi itse juotavansa, eikä kaivannut enää ohjausta, hyvä kun ymmärsin, että imi, kun nukuin. Vauva siis nukkui vieressäni. Yleensä herätys tuli klo 09 jälkeen, kun kakka vaipassa alkoi lemuta tarpeeksi.
Meillä nukkunut n 2kk ikäisestä asti 12h unia, joten tämä. Ikää nyt 11kk.
Varmaan se vahitelee. Mulle läpi yön nukkuminen tarkoitti sitä, että herätykset ei kestäneet enää yli tuntia eikä niiden desibelit nousseeet yli 85. Mut mulla olikin koliikkivauva eikä tarpeeksi rintamaitoa.
Minulle se tarkoitti sitä että vauva ei enää syönyt yöllä eikä herättänyt minua vaan nukuimme koko perhe aamuun asti.
Tyttö alkoi nukkua täydet yöt 3kk eli 22-09.
Ja poika alkoi nukkua täydet yöt 8kk eli 22-07.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 11:33"]
Meillä nukkunut n 2kk ikäisestä asti 12h unia, joten tämä. Ikää nyt 11kk.
[/quote]
Oijoi miten onnekas oletkaan!
Koko yö on sama asia kuin minun yöuneni. Erittäin harvoin nukun 22-07, yleensä 23-06 ja saman ajan nukkuu tuo meidän vauvakin (3kk).