Näyttäkö liikuntaa harrastava ihminen ikäistään nuoremmalta?
Mitä mieltä olette? Minusta riippuu iästä ja liikunnasta.
Kommentit (49)
Vanhana sillä ulkonäöllä ei tee yhtään mitään kun on vanha niin on vanha. Ketään tai hyvin harvoja ei enää kiinnosta vanha nainen vaikka olisi missä kuosissa tahansa.
Minulla ainakaan liikunta ei laihduta, liikunnan myötä ruokahalu kasvaa kolminkertaiseksi ja lihon helposti ellen ole tarkka mitä se ruoka on. Ilman liikuntaa ruokahalu on vähäinen ja voin syödä herkkujakin, kovaa nälkää ei ole koskaan ja nälättömiä ja vähäruokaisia päiviä tulee välillä monta peräkkäin. Liikuntaa harrastavana se ei ole mahdollista eikä järkevää. Tietysti lihakset on paremmat liikkuvana mutta liikkuvat = hoikat ei vaan pidä paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isäni oli nuoresta keski-ikäiseen bodaaja ja kisasi myös hyvällä menestyksellä. Nyt vanhana iho roikkuu kun lihakset on kuihtunut, treenaa edelleen mutta lihasta ei saa samaan malliin kuin keski-ikäisenä, tropit ei enää ehkä riitä. On käynyt leikkauttamassa mm. roikkuvat silmäluomet ja epäilen että muutakin. Naurettavaa ulkonäkökeskeisyyttä kasikymppisellä. Minulle vihjaa heti jos on tullut kilo tai kaksi, vastaan siihen etten ole kuitenkaan veitsen alle mennyt. Mielestäni näytän ikäisekseni ihan ok, en nuorelta tai vanhalta. Ikäiseltäni. Olen jäävi vastailemaan näihin, koska ulkonäkökysymykset perheessäni on epänormaaleja.
Ihana pappa sulla! Mäkin haluan olla kaksikymppisenä ulkonäöstäni tarkka fitness- mummu.
Ei pappa vaan isä. Olen viisikymppinen ja isäni kahdeksankymppinen. Ihanasta voidaan olla niin montaa mieltä.
Jos on vielä kahdeksankymppisenä hengissä niin ei ole roinannut kovin paljoa ainakaan, kenties ei yhtään.
En harrasta liikunta koska haluan näyttää nuorelta.
Vierailija kirjoitti:
Vanhana sillä ulkonäöllä ei tee yhtään mitään kun on vanha niin on vanha. Ketään tai hyvin harvoja ei enää kiinnosta vanha nainen vaikka olisi missä kuosissa tahansa.
MIKSI palstalla sitten jatkuvasti jankutetaan jokaisen naisen saavan seksiä komeilta miehiltä?
Muuten mielestäni nuorentaa mutta kestävyysurheiluharrastajat on naamasta kyllä ikävän näköisiä viimeistään 40v jälkeen. Ei kyllä nuorempanakaan heidän vartalonsa millään tapaa vastaa kauneusihanteitani. Se on vähän hassua, koska kestävyysurheilua harrastavat ystäväni ovat todella ulkonäkökeskeisiä ja laihuus on heille kaikki kaikessa. Ei siis ole edes niin että harrastaisivat siitä huolimatta että tulee kuivakka ulkonäkö vaan sen takia että tulisi kuivakka ulkonäkö. No makunsa kullakin, en voi ymmärtää...
Ei. Siksi pysyn vähän pullukkana.
Minä harrastan juoksua ja rasvaprosentti oli viimeisimmässä mittauksessa 17. Minua on parhaimmillaan luultu yli 10 vuotta nuoremmaksi kuin olen. Ryhti ja hoikka jäntevä kroppa tekevät sen, mutta ei minulla naamakaan roiku eikä vielä ole ryppyjä, vaikka olen lähempänä viittä kuin neljää kymppiä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ainakaan liikunta ei laihduta, liikunnan myötä ruokahalu kasvaa kolminkertaiseksi ja lihon helposti ellen ole tarkka mitä se ruoka on. Ilman liikuntaa ruokahalu on vähäinen ja voin syödä herkkujakin, kovaa nälkää ei ole koskaan ja nälättömiä ja vähäruokaisia päiviä tulee välillä monta peräkkäin. Liikuntaa harrastavana se ei ole mahdollista eikä järkevää. Tietysti lihakset on paremmat liikkuvana mutta liikkuvat = hoikat ei vaan pidä paikkaansa.
Riippuu ihan lajista. Jos juoksee 70-100 km viikossa ei pysty mitenkään syömään niin paljon, että lihoisi.
Esim. joku hyvää ryhtiä ylläpitävä liikunta "nuorentaa" melkein väkisin. Kun taas joku hullu itsensä rääkkääminen todennäköisesti vain haittaa, pitkässä juoksussa.
Vierailija kirjoitti:
Joskus kun katsoo näitä laihduttajia joilta lähtenyt esim useampi kymmenen kiloa niin naama näyttää kuin olisi tullut 10 vuotta lisää ikää. Vaikka muutos esim 2 vuotta.
Tässä puhuttiin liikuntaa harrastavista, ei laihtuneista. Kun on aina pitänyt itsestään huolta eikä päästänyt painoa kertymään, iho ei ole venynyt eikä se terveesti elävällä myöskään rupsahda. Eri asia jos on paljon ylipainoa ja sitten se lähtee - tietenkin jäljelle jää roikkuva nahka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isäni oli nuoresta keski-ikäiseen bodaaja ja kisasi myös hyvällä menestyksellä. Nyt vanhana iho roikkuu kun lihakset on kuihtunut, treenaa edelleen mutta lihasta ei saa samaan malliin kuin keski-ikäisenä, tropit ei enää ehkä riitä. On käynyt leikkauttamassa mm. roikkuvat silmäluomet ja epäilen että muutakin. Naurettavaa ulkonäkökeskeisyyttä kasikymppisellä. Minulle vihjaa heti jos on tullut kilo tai kaksi, vastaan siihen etten ole kuitenkaan veitsen alle mennyt. Mielestäni näytän ikäisekseni ihan ok, en nuorelta tai vanhalta. Ikäiseltäni. Olen jäävi vastailemaan näihin, koska ulkonäkökysymykset perheessäni on epänormaaleja.
Ihana pappa sulla! Mäkin haluan olla kaksikymppisenä ulkonäöstäni tarkka fitness- mummu.
Ei pappa vaan isä. Olen viisikymppinen ja isäni kahdeksankymppinen. Ihanasta voidaan olla niin montaa mieltä.
Jos on vielä kahdeksankymppisenä hengissä niin ei ole roinannut kovin paljoa ainakaan, kenties ei yhtään.
Taatusti on ja verenpainelääkkeet tapissa.
Suuria eroja.
Hoikka tai treenattu kroppa näyttää hyvältä.
Ulkoilijoilla voi olla parempi iho, mutta syviä juonteitakin näkee etenkin miesten kasvoissa.
Vierailija kirjoitti:
Katson toisinaan ikäisiäni tai isäni ikäisiä miehiä ja mietin, että vanheneminen ei sovi miehille.
Nuori ja hoikka mies voi näyttää hyvältä, mutta todella harva vanhempi mies on houkutteleva.
Liikunta tekee ryppyiseksi parikymppisenkin. Ei siis kannata mitään harrastaa.
Miksi pitäisi näyttää nuoremmalta? Eikö pitäisi näyttää paremmalta ja senhän liikunta hoitaa ehdottomasti.
Luulin että näyttävät, mutta totuus onkin ollut toisenlainen tässä, kun näitä samanikäisiä katselee :D
Kokonaisvaltainen itsestään huolehtiminen (ei rääkkääminen) kaunistaa ja komistaa aina. Katkeruus ja muista vikoja etsiminen rumentavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä vanhemmalta. Varsinkin raskas liikunta kuluttaa, ja se näkyy. Myös rasvattomuus vanhentaa.
Liikunta ei "kuluta"
Kyllä vaan "kuluttaa". Raskas liikunta, työ tai mikä vaan vastaava lisää stressihormoneja, jotka ovat juurikin niitä, mitkä "kuluttavat". Jos palautuminen jää väliin, liikunta todellakin kuluttaa, ihan ilman lainausmerkkejäkin.
Liikunnan aikana kyllä kortisolin määrä nousee, mutta liikunnan jälkeen se laskee, jolloin liikuntaa säännöllisesti harrastavalla on yleensä vähemmän stressiä kuin liikkumattomalla.