Pojan etunimi päätetty. Hänestä tulee Kello.
Kello on hänen etunimensä. Tervehtikää poikaani Kelloa oi Suomen kansa.
Kommentit (59)
Toivottavasti et ole tosissasi. Kello sinänsähän kuulostaa ihan hyvältä. Mutta kun tuo sana on kielessämme niin vahvasti varattu sille tik tak-jutulle, että nimenä tuo kuulostaa tosi hassulta. Sinua se seikka ei tietenkään haittaa, mutta poikaasi saattaa haitata. Olen sataprosenttisen varma, että hän kuulee tuollaisesta nimestä jatkuvia kuittailuja ja nauruja koko lapsuutensa ja nuoruutensa.
Luin että Kallo. no melkee same difference nimenä..
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 22:06"]
Mieluiten tuplanimi Kello-Kalle. Sitten pikkuveli olkoon Kipinä-Mikko.
[/quote]
Ja kolmas olkoon Ilpojonne-Matti.
Aivan mainio nimi! :D Älkää kastako ettei pappi ala hankalaksi.
Tuosta ei voi enää panna paremmaksi. Vuoden Nimi. Ja Kellon perään aina on kaikki kyselemässä, on suorastaan kaikkien huulilla. Onko kelloa? Mitä Kello näyttää? Kello, hei missä Kello? Myöhästyin kun Kello pysähtyi tai Kello oli myöhässä..
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 22:08"]
Toivottavasti et ole tosissasi. Kello sinänsähän kuulostaa ihan hyvältä. Mutta kun tuo sana on kielessämme niin vahvasti varattu sille tik tak-jutulle, että nimenä tuo kuulostaa tosi hassulta. Sinua se seikka ei tietenkään haittaa, mutta poikaasi saattaa haitata. Olen sataprosenttisen varma, että hän kuulee tuollaisesta nimestä jatkuvia kuittailuja ja nauruja koko lapsuutensa ja nuoruutensa.
[/quote]
Hö. No entäs Köllö?
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 22:12"]
[/quote]
Hö. No entäs Köllö?
[/quote]
Parempi, mutta ei käy. Miten olisi Kille?
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 22:04"]Kello kuulostaa liian suomalaiselta. Miten olisi Kellogs tai Cellogs?
[/quote]
Kellogs? Et voi olla tosissasi. Kello Kotivalo on mielestäni kaunis suomalainen nimi.
Cello? Sitten voi taas miettiä miten se lausutaan, eli siissero soittaa selloa, vai kiikkero koittaa kelloa. Latinistit tietävät.
No jep. Kello -Kallehan se siinä.
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 22:15"]
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 22:12"]
[/quote]
Hö. No entäs Köllö?
[/quote]
Parempi, mutta ei käy. Miten olisi Kille?
[/quote]
Joo! Tai Killi?
Harvalla nykyään on kelloa, kun on käynnykkä. Kello on hieno perinne. Ja nimenä muistuttaa muinaisesta laitteesta nimeltään kello.
Vähän kuin miekka. Voisihan Miekkakin olla pojan nimi.
Lausutaan espanjassa sitten "Kejjo"... Eli Keijo! :D
Entäs jos antaisit poikasi nimeksi Kellogg? Lausutaan ihan samalla tavoin, mutta mielleyhtymä siihen tikittävään asiaan ei ole niin vahva. :) Ja olisi kansainvälinen, komealta kalskahtava eliittinimi.
Jos hänestä tulee homo, niin toivottavasti ei Kaappi-Kello.
Olen aivan hämmentynyt. Kelloa ei tarvita kun on kännykkä. Kenellä on kännykkä, jossa ei ole kelloa?
Hello Kello!