Yli viisikymppiset sinkut, kertokaapa asumisesta yksin "keskellä ei mitään"
Olisi kiva kuulla etenkin positiivisia kokemuksia sinkuilta, jotka asuvat yksin keskellä ei mitään eli maalla tai muulla seudulla, jossa naapurit eivät ole ihan vieressä. Mikä on mukavaa ja mikä ei? Millä asenteella pärjää? Mitä pitäisi tietää? Olen asunut maalla lapsuudenkodissani, mutta muuten olen ollut kaupunkieläjä.
Kysyn sen vuoksi, että haluaisin eroon seinä-, katto- ja lattianaapureista eli niistä kuuluisista elämisen äänistä. Hiljaisuus on yksi tärkeimmistä asumisen kriteereistäni. Liikenteen äänet eivät kuitenkaan häiritse yhtään. Valoisalla olen ihan reipas, mutta pimeällä en. Melko varmasti en pysty ottamaan koiraa, vaikka mieli tekisi. Sinkut, siis, mitä mietteitä herää? :)
Kommentit (38)
Naisena kokisin kyllä turvattomuutta asua yksin maalla. Silti haaveilen sellaisesta pirtistä.
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen miettinyt mutta haaveet kaatuivat siihen että kyllä mä tarvitsisin sinne jonkun käsistään kätevän sitä taloa ihmettelemään kaverina ja turvaksi muutenkin. Ei kai se seurakaan pahitteeksi olisi. Mutta kun sellaista ei nyt tässä elämässä mulle suotu, jään sinkuksi kaupunkiin.
Sama täällä. N47
Siis mitä te täällä maalla pelkäisitte? Eihän täällä ikinä tapahdu mitään. Ongelmaksi asti :D.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä te täällä maalla pelkäisitte? Eihän täällä ikinä tapahdu mitään. Ongelmaksi asti :D.
Itseäni on ahdisteltu pariin otteeseen, sieltä se pelko varmaankin tulee.
Nyt loppuu tuo trollaaminen ja turhilla pelottelu! Tässä ketjussa ollaan leppoisia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Nyt loppuu tuo trollaaminen ja turhilla pelottelu! Tässä ketjussa ollaan leppoisia.
Ap
En mä ainakaan trollaa. Olin yksi Timo Siirin uhri. On hyvä ottaa myös tällainen huomioon ennenkuin muuttaa yksin maalle.
Periaatteessa asun yksin korvessa, vanhat vanhemmat noin 100m päässä. Tosin täältä on isohkolle kirkolle 20min, lähikirkolle 5km, jossa kyllä käyn päivittäin ja tuolla isollakirkollakin pari kertaa viikossa.
Asioita, joita kyllä tarvitsen, koska en itse ole joka paikan Pelle Peloton, pikku rempan tekijä, maalit ja tapetit kyllä saan seinään, tienauraaja, sähkö-,putkimies, metsänraivaaja jne, mutta toki omakotiasujalla on sama, oli talo missä tahansa.
Olen siis muuttanut lapsuuden kotipaikkakunnalle hyvän työpaikan perässä ja eron jälkeen, lapset saivat kasvaa täällä aikuisiksi ja vanhemmista oli silloin hyvä apu, ajatus oli, että muutan itsekin kun lapset lentää pesästä, en ottanut huomioon, että vanhemmat vanhenee.
Tuo pelko, en kyllä keksi mitä kotonani pelkäisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
En mä ainakaan trollaa. Olin yksi Timo Siirin uhri. On hyvä ottaa myös tällainen huomioon ennenkuin muuttaa yksin maalle.
Pikaisen guuglettelun perusteella varmasti ikävää ja olen pahoillani mitä ikinä oletkin joutunut kestämään, mutta silti itse kuvittelisin että maalla riski joutua rikoksen uhriksi on todella paljon pienempi kuin missään kaupungissa. Sinulla on ilmeisesti käynyt todella huono tuuri. Silti paljon enemmän pelottavia kokemuksia löytyisi varmasti vaikka Kuopiosta, saati sitten isommista kaupungeista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kuka on Timo Siiri?
https://www.etuovi.com/kohde/p38639?haku=M1724932687
Tässä on sulle edullinen talo! Ei tuossa edes ole paljon remontoitavaa.
Vierailija kirjoitti:
No onko tuo sijainti ”keskellä ei mitään”?
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisen ottaisin tosi mielelläni. Pintaremonttitaitojakin on. Sanoin kuitenkin tuolla aiemmin, ettei minulla ole varaa ostaa omaa. Harmittaa kyllä, ettei ole. :(
Ap
Ei mitään ongelmia. Lähin naapuri kilometrin päässä. Omassa rauhassa voin juopotella.
Muutaman kerran kuukaudessa otan vastaan seuranhakupalstoilta bongaamiani herrasmiehiä. Otan heiltä vain kohtuullisen korvauksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Meillä kävi tämä hemmo myös kytiksellä. Tulin koiran kanssa yöllä lenkiltä ja oli kurkkimassa lastenhuoneen ikkunasta sisään. On käynyt aiemminkin olohuoneen ikkunan takana kun olin yksin kotona, jolloin päästin koiran ulos ja lähti karkuun. Ja siis asutaan ihan omakotialueella kylki kyljessä naapuritaloihin.
Haudassa on vielä paljon hiljaisempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Äitini asuu maalla yksin ja vähän aikaa sitten kotiin oli murtauduttu kun oli käymässä kaupassa. Kyllä sitä kaikenlaista oikeasti tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Meillä kävi tämä hemmo myös kytiksellä. Tulin koiran kanssa yöllä lenkiltä ja oli kurkkimassa lastenhuoneen ikkunasta sisään. On käynyt aiemminkin olohuoneen ikkunan takana kun olin yksin kotona, jolloin päästin koiran ulos ja lähti karkuun. Ja siis asutaan ihan omakotialueella kylki kyljessä naapuritaloihin.
No, sovitaan sitten, että Pohjanmaa jätetään pois tästä keskustelusta.
Tarkoitus oli kuulla itsekseen maalla ja/tai kauempana naapureista asuvien viisikymppisten kokemuksista, eikä siitä, miksi kukakin ei uskaltaisi muuttaa pois kerros- tai rivitaloalueelta.
Ap
Ap
Ei verikoiraa tai varsinaista vahtikoiraa, mutta pari isoa ja kilttiä huiskahäntää olisi kiva olla seurana. Niiden painimista olisi kiva katsella pihamaalla.
Ap