Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko työnhaku oikeasti tällaista nykyään? (Sis linkki). Alan itkemään jos on!

Vierailija
10.09.2021 |

Jäin yllättäen työttömäksi kun työpaikkani (siis firma) myytiin ja uusi omistaja saneerasi pois tietyt avainroolit (halutessaan miehittää ne omilla henkilöillään). Sain toki 6kk ”kädenpuristuksen” mutta siitä huolimatta olen nyt työtön ja etsinyt jo 3kk tuloksetta työtä.

Osaamiseni on hyvää (taloushallinto), on päällikkötason kokemusta, esimieskokemusta yli 15v, CV on aukoton.
Mutta. Mulla on hankala tilanne sillä asun kaupungissa jossa mulla ei ole mitään verkostoa. Joudun asumaan tässä ainakin muutaman vuoden, lähiomaisen hoivan takia.

Kun luin tämän työnhaku-opstuksen niin aloin melkein itkeä. Oikeastiko se on tällaista nykyään? Pitää kommentoida kaikkea twitterissa, tehdä myyvät webbisivut itsestään, tunkea joka kissanrisistiäiseen verkottuakseen? Artikkeli oli jotenkin niin ilkeästi kirjoitettu että tunnen itseni epäkelvoksi muumioksi (olen 44v).
Tässä tää linkki
https://www.ukko.fi/yrittajyyskoulu/tyonhaku-nailla-ohjeilla-saat-unelm…

Onko enää KETÄÄN joka olisi saanut työn ilman suhteita ja ihan perinteisellä hakemuksella?

Kommentit (468)

Vierailija
241/468 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 52v mies. Kesä 2020, isäni sairastui ja tarvitsi apua. Menin kesälomaksi hätiin. Vaimo jäi toiseen kaupunkiin . Kesän aikana hänellä oli romanssi ja uusi mies asui minun kotonani. Ei ollut paluuta kotiin, minut maksettiin syksyllä ulos ja jäin isäni kotiin.

Työpaikasta oli pakko irtisanoutua, toiveissa oli että uudessa kaupungissakin ammattimiestä tarvitaan. Paskat, ikärasismi kukoistaa. Isä kuoli keväällä ja omat suunnitelmat alkoivat kallistua yrittäjyyteen, kun töitä ei saa, tehdään itselle työpaikka. Nyt töitä on, tienaan paremmin kuin edellisessä työpaikassa.

Ohjeeksi ehkä se että verkostoidu. Minä käytin hyväkseni pyöräily- ja painiharrastusta, sieltä tuli tutuksi ihmisiä jotka jeesasivat tosi paljon. Ammatti-ihmiselle, joka pitää työstään, suosittelen kyllä myös yrittäjyyden harkitsemista, minä pystyn tekemään itsenäisesti työtä.

sympatiat! siinä oli vastoinkäymisiä ihan riittämiin.

Vierailija
242/468 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähetä avoimia hakemuksia. Tee kunnon hakemus. Muista kuva!

Kaikki työpaikat eivät tule julkiseen hakuun.

Tämä! Olen soittanut mieleisiin paikkoihin, lyhyesti kertonut itsestäni ja kysynyt saisinko lähettää avoimen hakemuksen. Näin minä sain vieraasta kaupungista reilusti yli 4- kymppisenäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/468 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ote linkistä:

Turhaudut, masennut ja syrjäydyt.

Ansiosidonnainen kuluu loppuun. Käyt kolme kertaa työkkärin järjestämällä CV-kurssilla. Edes kurssin kouluttaja itse ei usko kurssista olevan mitään hyötyä kenellekään. Ei CV:llä saada työpaikkoja. Työpaikkoja saadaan suhteilla. Aikaa kuluu ja lopulta joudut tekemään Mölkky-pelejä 9 euron ”päiväpalkalla”.

Olet hävinnyt työllistymispelin.

Tämä kohta vei oikeasti viimeisetkin toivonrippeet ja olo on toivoton. Mun mielestä tuo on ihan helvetin ilkeä kirjoitus. Paha mieli tulee työnhakijalle. Ehkä siinä sit sitä haettiinkin.

En lukenut koko ketjua eli tämä on jo voitu mainita, mutta kirjoitushan on kevytyrittäjyyspalvelun sivuilla, eli heille on eduksi saada palkkatyön haku vaikuttamaan toivottomalta jotta ihmiset käyttäisivät sen sijaan heidän palvelujaan.

Vierailija
244/468 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tein sellaisen ratkaisun, että kouluttauduin sossutädiksi toisesta akateemisesta ammatista. Loppui se somepelleily, videocv:t ja muu roska. Ihan kuntarekryn ja haastattelun kautta on töitä saanut – ns. helposti eli minun mielestäni normaalisti.

Tää kiinnostaa! Olen yksi ketjun 40 ja risat ikäisistä akateemisista työnhakijoista. Miten muuntokoulutit itsesi? Sosionomi amk? Kauan meni?

Moikka. En muuntokouluttautunut, ihan uudet kandin ja maisterintutkinnon tein. Meni reilu kolme vuotta yhteensä molempiin, kun pistin hösseliksi. Aiempi koulutus eräs kieli, ja päädyin kustannusalan somepelleilykierteeseen.

T: Se sossutädiksi kouluttautunut alanvaihtaja

Vierailija
245/468 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rekryfirmat ovat usein niitä, jotka keksivät nämä kaikki Linkkari- ja videopakot, tarpeen heittää volttia, ja haalivat yksittäiseen rekryyn 300 henkilöä. Koska jollainhan heidänkin pitää kai päivänsä täyttää.

Hakemukseen meni aina 4 tuntia (kolme eri osaa) ja tämä silti, vaikka copypastena täyttäisikin. Syy kestoon oli myös siinä, että alusta kaatui toistuvasti, heitti ulos kesken jne. joten ei muuta kuin copypeistaamaan uudestaan. Tämä ainakin yhdessä rekryfirmassa joka hoitelee ns. rekrytoivia koulutusohjelmia.

Siellä sitten ensin kaksi tuntia kuunnellaan taas rekryfirman yritysesittelyä. Ensin toki pääsevät tilaisuuden vetäjät esittelemään itsensä tuskaisen pitkästi. Mitä Helvet... Eihän kukaan sinne ole hakemassa.

Sen jälkeen kiusalliset omat esittäytymiset, jokainen vuorollaan. Sitten "verkostoidutaan", eli tehdään joku vaatimustasoltaan yläkoululaiselle sopiva ryhmätehtävä.

Taisin ravata sitkeästi moisissa olikohan kuusi kertaa. Viimeisessä niistä yksi konsulteista erikseen ilmoitti "Ilman LinkedIniä ei ole olemassa." Ilmaisin eriävän mielipiteen, ja kerroin etten moista perusta. Perustelujakin oli käyttää muuta kuin henkilökohtaiset, olihan sen kertainen rekry tietoturvan ammattilaiseksi. Sillä kertaa en päässyt enää edes toiselle kierrokselle. :D

Työkkäri jossain kohtaa taas kyseli, olisiko hyvä vaihtoehto uudelleen työllistymiseen joku rekrytoiva koulutusohjelma. Siinä kohtaa kerroin oman kokemukseni rehellisesti tuosta yhdestä tahosta. Virkailija oli itsekin hyvin hämmentynyt, ja jopa kiitteli vuolaasti palautteesta. Ei nämä tarinat sinne asti usein kai mene. Ja rekryfirma on taasen heille alihankkija. Eli suosittelen olemaan TE-toimiston suuntaan rehellinen, jos kokee vastaavaa.

Ei siitä mitään karenssia tule, josko työnhakija itsekin haluaa mielummin käyttää aikansa työnhakuun, kuin toistuvasti johonkin liibalaabaan.

Sittemmin työllistyin taas, ilman rekrytoivaa koulutusohjelmaa, ja todellakin yhä ilman Linkkariprofiilia.

Tässä kirjoituksessa oli tärkeä kohta ja komppaan sitä täysillä. Antakaa (asiallista) palautetta aina kursseista. TE-toimistoa kiinnostaa ihan oikeasti, jos kurssilla on jotain kehitettävää tai se on kertakaikkisen huono/kummallinen. Uskomatonta ehkä joillekin, mutta siellä on aidosti semmoista väkeä, jotka haluaisivat tarjota työttömille töitä ja hyödyllisiä kursseja. En ole itse siellä töissä jos joku sitä pohtii :)

Vierailija
246/468 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli sellainen hullu idea mieleen, että laita johonkin kansainväliseen portaaliin ilmoitus. Olen ihan perusduunari ja hain Hollannissa oleskellessa sieltä töitä, mutta Irlannista ottikin joku firma yhteyttä joka haki suomenkielentaitoista myyntisihteeriä! Hakivat yhteen pikkukaupunkiin firmaan juuri suomalaista :) Ainakin nostaa mielialaa tällainen jos ei muuta.

Hei et kai nyt puhu call-center työstä? Sitähän naamioidaan "myyntisihteerin" ja miksi milloinkin työksi.

Näin sen sopimuksen/tarjouksen sähköpostissa ja oli selvästi myyntihomma, pohja + provisiota tarjottiin ja pieni alkupääoma tähän pikkukaupunkiin muuttaessa (pohja 20 k vuodessa ja pesämuna joku 200-300 euroa). En ruvennut tarkemmin selvittämään vaan kiitin tarjouksesta.

Kuulosti kyllä erikoiselta, en tiedä hyvältä vai huonolta, koska kaupunki oli tosi pieni ja syrjässä. En uskaltanut lähteä kokeilemaan, koska olisin jäänyt aika tyhjän päälle jos olisi ollut jotain itselleni sopimatonta työtä (en koe olevani kovin myyntihenkinen).

Vierailija
247/468 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä sain viran ihan vaan kuntarekryn kautta. Kunnallisella on varmaan helpompaa.

Avoimella hakemuksella? Vai suoraan tehtävään hakemalla?

Mietin juuri että lukeeko kukaan kuntarekryn avoimia hakemuksia

Lukee. Kannattaa. Onnea!

Vierailija
248/468 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ihminen edes luulee tarvitsevansa työkkärin cv-ym ”koulutuksia”, hän on jo työelämään kelpaamaton. Siis muuhun kuin siivoojaksi.

Ei niitä kukaan tarvitse, paitsi työkkäri joka koittaa noita jakelemalla näyttää siltä että se tekee jotain palkkansa eteen.

Vierailija
249/468 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ote linkistä:

Turhaudut, masennut ja syrjäydyt.

Ansiosidonnainen kuluu loppuun. Käyt kolme kertaa työkkärin järjestämällä CV-kurssilla. Edes kurssin kouluttaja itse ei usko kurssista olevan mitään hyötyä kenellekään. Ei CV:llä saada työpaikkoja. Työpaikkoja saadaan suhteilla. Aikaa kuluu ja lopulta joudut tekemään Mölkky-pelejä 9 euron ”päiväpalkalla”.

Olet hävinnyt työllistymispelin.

Tämä kohta vei oikeasti viimeisetkin toivonrippeet ja olo on toivoton. Mun mielestä tuo on ihan helvetin ilkeä kirjoitus. Paha mieli tulee työnhakijalle. Ehkä siinä sit sitä haettiinkin.

En lukenut koko ketjua eli tämä on jo voitu mainita, mutta kirjoitushan on kevytyrittäjyyspalvelun sivuilla, eli heille on eduksi saada palkkatyön haku vaikuttamaan toivottomalta jotta ihmiset käyttäisivät sen sijaan heidän palvelujaan.

Tuohan on ihan naurettava koko teksti. Nöyryytetään ja halpuutetaan myös digialaa huolella. Mahdollisesti kannustetaan harmaaseen talouteen. "Serkkupojalta kahdella sadalla nettisivut."

Voin kertoa, ettei ainakaan digialan mihinkään tehtävään kannata sen kanssa hakea. Ne serkkupojan tekemät nettisivut ovat päinvastoin erinomainen osoitus siitä, ettei digialalle hakeva tiedä alasta yhtään mitään.

Ja mitä tulee faktaan että työpaikka saadaan vain suhteilla: Näin se meni 90-luvulla. Sittemmin tullut näitä innovatiivisia nykyajan keksintöjä, kuten sähköposti johon saa sähköisessä muodossa liitteitä, erinäiset verkkossa olevat työpaikkalistauspalvelut, johon voi asettaa myös paikkavahteja jne.

Jos hakisi full stack tai front end -devaajaksi ilman yhtään kunnon työreferenssiä vielä, niin silloin kannattaa tehdä ne nettisivut tukemaan hakemusta. Ja silloin todellakin itse, versus serkkupojan tekele.

Vierailija
250/468 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rekryfirmat ovat usein niitä, jotka keksivät nämä kaikki Linkkari- ja videopakot, tarpeen heittää volttia, ja haalivat yksittäiseen rekryyn 300 henkilöä. Koska jollainhan heidänkin pitää kai päivänsä täyttää.

Hakemukseen meni aina 4 tuntia (kolme eri osaa) ja tämä silti, vaikka copypastena täyttäisikin. Syy kestoon oli myös siinä, että alusta kaatui toistuvasti, heitti ulos kesken jne. joten ei muuta kuin copypeistaamaan uudestaan. Tämä ainakin yhdessä rekryfirmassa joka hoitelee ns. rekrytoivia koulutusohjelmia.

Siellä sitten ensin kaksi tuntia kuunnellaan taas rekryfirman yritysesittelyä. Ensin toki pääsevät tilaisuuden vetäjät esittelemään itsensä tuskaisen pitkästi. Mitä Helvet... Eihän kukaan sinne ole hakemassa.

Sen jälkeen kiusalliset omat esittäytymiset, jokainen vuorollaan. Sitten "verkostoidutaan", eli tehdään joku vaatimustasoltaan yläkoululaiselle sopiva ryhmätehtävä.

Taisin ravata sitkeästi moisissa olikohan kuusi kertaa. Viimeisessä niistä yksi konsulteista erikseen ilmoitti "Ilman LinkedIniä ei ole olemassa." Ilmaisin eriävän mielipiteen, ja kerroin etten moista perusta. Perustelujakin oli käyttää muuta kuin henkilökohtaiset, olihan sen kertainen rekry tietoturvan ammattilaiseksi. Sillä kertaa en päässyt enää edes toiselle kierrokselle. :D

Työkkäri jossain kohtaa taas kyseli, olisiko hyvä vaihtoehto uudelleen työllistymiseen joku rekrytoiva koulutusohjelma. Siinä kohtaa kerroin oman kokemukseni rehellisesti tuosta yhdestä tahosta. Virkailija oli itsekin hyvin hämmentynyt, ja jopa kiitteli vuolaasti palautteesta. Ei nämä tarinat sinne asti usein kai mene. Ja rekryfirma on taasen heille alihankkija. Eli suosittelen olemaan TE-toimiston suuntaan rehellinen, jos kokee vastaavaa.

Ei siitä mitään karenssia tule, josko työnhakija itsekin haluaa mielummin käyttää aikansa työnhakuun, kuin toistuvasti johonkin liibalaabaan.

Sittemmin työllistyin taas, ilman rekrytoivaa koulutusohjelmaa, ja todellakin yhä ilman Linkkariprofiilia.

Tässä kirjoituksessa oli tärkeä kohta ja komppaan sitä täysillä. Antakaa (asiallista) palautetta aina kursseista. TE-toimistoa kiinnostaa ihan oikeasti, jos kurssilla on jotain kehitettävää tai se on kertakaikkisen huono/kummallinen. Uskomatonta ehkä joillekin, mutta siellä on aidosti semmoista väkeä, jotka haluaisivat tarjota työttömille töitä ja hyödyllisiä kursseja. En ole itse siellä töissä jos joku sitä pohtii :)

Ja höpön löpön. Ei niitä kiinnosta niin paljoa että mitään tapahtuisi koska noiden kurssien päämotiivi on "motivoida" eli suomeksi sanottuna vi...uunnuttaa työnhakija työllistymään ihan mihin tahansa, kunhan se päätyy muualle kuin työkkärin listoille edes hetkeksi. Ja tilastot näyttää paremmilta. 

Vierailija
251/468 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tein sellaisen ratkaisun, että kouluttauduin sossutädiksi toisesta akateemisesta ammatista. Loppui se somepelleily, videocv:t ja muu roska. Ihan kuntarekryn ja haastattelun kautta on töitä saanut – ns. helposti eli minun mielestäni normaalisti.

Tää kiinnostaa! Olen yksi ketjun 40 ja risat ikäisistä akateemisista työnhakijoista. Miten muuntokoulutit itsesi? Sosionomi amk? Kauan meni?

Moikka. En muuntokouluttautunut, ihan uudet kandin ja maisterintutkinnon tein. Meni reilu kolme vuotta yhteensä molempiin, kun pistin hösseliksi. Aiempi koulutus eräs kieli, ja päädyin kustannusalan somepelleilykierteeseen.

Ahaha. Alapeukuttajat hei pistäkää paremmaksi kuin tuo itsensä työllistänyt. Mutta sehän olisi teille liian iso punnerrus. Helpompi dissata.

Täällä on kaikki väärin. Ei saa olla työtön mutta liika koulutuskin on huonoo

Vierailija
252/468 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämän ongelma on se että ihmiset pakotetaan esittämään jotain mitä eivät ole - jotta edes pääsee sinne töihin - ja töissä on pakotettu tekemään oma työ vastoin omaa arvomaailmaa.

Tämä repii ihmisen vuosien varrella palasiksi ja aiheuttaa lakonisuutta ja vihaa.

Mutta shakkia on pelattava sen säännöillä. Minkäs teet?

Vierailija
253/468 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ihminen edes luulee tarvitsevansa työkkärin cv-ym ”koulutuksia”, hän on jo työelämään kelpaamaton. Siis muuhun kuin siivoojaksi.

Miksi just siivoojaksi, miksi ei vaikka hitsaajaksi tai sorvariksi? Siivoojan ammatti on aivan yhtä arvokas kuin muutkin.

Vierailija
254/468 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ihmiset ei yhtään tajua työttömien kirjoa. Luullaan että työtön on aina ammattitaidoton Pera 56v jolla puutteita osaamisessa tai motivaatiossa.

Näin se ei mene. Akateemisia työttömiä on paljon, johtajia on työttömänä, toimareita on työttömänä… olen itse hr-pomona joutunut irtisanomaan todella loistavia osaajia firman yt:ssä jotka on välillä käynnistetty ihan vaan osakekurssia manipuloidakseen. Eli turhaan on laitettu osaavaa porukkaa pihalle.

Akateemisia työttömiäkin on valtava määrä.

Joku tässä systeemissä on tosiaan rikki tai vialla.

Kyllä, tässä systeemissä todellakin on jotain rikki tai vialla. Esimerkiksi kaltaisesi pelkurimaiset ihmiset. Sinäkin olet silmää räpäyttämättä ja vastaanpanematta osallistunut loistavien työntekijöiden irtisanomiseen. Suotta sinä täällä sympatiapisteitä keräilet, minulta et ainakaan tule saamaan. Ikinä.

Typerys. En minä niitä päätöksiä tee vaan TOTEUTAN ne. Saan potkut jos kieltäydyn. T. hr pomo

Toki minä tämän ymmärrän ja juuri siksi kutsuin toimintaa pelkurimaiseksi. Mikäli olisit ollut rohkea, et olsi tähän suostunut. Tuli potkut tai ei. Perustelet omaa käytöstäsi juuri samoin, kuin esimerkiksi keski.tys-leir.ien vartijat. Tein vain kuten käskettiin. Hirmu huono selitys. Pelkurin selitys.

Vierailija
255/468 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli sellainen hullu idea mieleen, että laita johonkin kansainväliseen portaaliin ilmoitus. Olen ihan perusduunari ja hain Hollannissa oleskellessa sieltä töitä, mutta Irlannista ottikin joku firma yhteyttä joka haki suomenkielentaitoista myyntisihteeriä! Hakivat yhteen pikkukaupunkiin firmaan juuri suomalaista :) Ainakin nostaa mielialaa tällainen jos ei muuta.

Hei et kai nyt puhu call-center työstä? Sitähän naamioidaan "myyntisihteerin" ja miksi milloinkin työksi.

Näin sen sopimuksen/tarjouksen sähköpostissa ja oli selvästi myyntihomma, pohja + provisiota tarjottiin ja pieni alkupääoma tähän pikkukaupunkiin muuttaessa (pohja 20 k vuodessa ja pesämuna joku 200-300 euroa). En ruvennut tarkemmin selvittämään vaan kiitin tarjouksesta.

Kuulosti kyllä erikoiselta, en tiedä hyvältä vai huonolta, koska kaupunki oli tosi pieni ja syrjässä. En uskaltanut lähteä kokeilemaan, koska olisin jäänyt aika tyhjän päälle jos olisi ollut jotain itselleni sopimatonta työtä (en koe olevani kovin myyntihenkinen).

Olikohan paikka nimeltään Shannon?

Vierailija
256/468 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaha. Alapeukuttajat hei pistäkää paremmaksi kuin tuo itsensä työllistänyt. Mutta sehän olisi teille liian iso punnerrus. Helpompi dissata.

Täällä on kaikki väärin. Ei saa olla työtön mutta liika koulutuskin on huonoo

Sossuksi ei kannata lähteä, jos ainoa motivaatio on työllistyminen. Työ on varsin kuormittavaa.

Varsin moni tässä keskustelussa on töissä. Valtaosa työpaikoista menee työpaikan vaihtajille, joten tähän rekrypelleilyyn joutuu osallistumaan melkein jokainen ihminen.

Vierailija
257/468 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ihmiset ei yhtään tajua työttömien kirjoa. Luullaan että työtön on aina ammattitaidoton Pera 56v jolla puutteita osaamisessa tai motivaatiossa.

Näin se ei mene. Akateemisia työttömiä on paljon, johtajia on työttömänä, toimareita on työttömänä… olen itse hr-pomona joutunut irtisanomaan todella loistavia osaajia firman yt:ssä jotka on välillä käynnistetty ihan vaan osakekurssia manipuloidakseen. Eli turhaan on laitettu osaavaa porukkaa pihalle.

Akateemisia työttömiäkin on valtava määrä.

Joku tässä systeemissä on tosiaan rikki tai vialla.

Kyllä, tässä systeemissä todellakin on jotain rikki tai vialla. Esimerkiksi kaltaisesi pelkurimaiset ihmiset. Sinäkin olet silmää räpäyttämättä ja vastaanpanematta osallistunut loistavien työntekijöiden irtisanomiseen. Suotta sinä täällä sympatiapisteitä keräilet, minulta et ainakaan tule saamaan. Ikinä.

Typerys. En minä niitä päätöksiä tee vaan TOTEUTAN ne. Saan potkut jos kieltäydyn. T. hr pomo

Toki minä tämän ymmärrän ja juuri siksi kutsuin toimintaa pelkurimaiseksi. Mikäli olisit ollut rohkea, et olsi tähän suostunut. Tuli potkut tai ei. Perustelet omaa käytöstäsi juuri samoin, kuin esimerkiksi keski.tys-leir.ien vartijat. Tein vain kuten käskettiin. Hirmu huono selitys. Pelkurin selitys.

No hohhoijaa taas sen keulimisesi kanssa. Jos ei nykymaailmassa yksi hr-heppu irtisano niin sitten homman saa toinen ja se eka jää työttömäksi. Eikä tuo mikään 2000-luvun keksintö ole koska yksi sukulainen teki tuota isossa konsernissa työkseen jo vuosikymmeniä sitten.

Vierailija
258/468 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten olet voinut tehdä työtäsi ilman yhtään tuttuja? Et ole töissäsi siis ollut yhteydessä yhteenkään asiakkaaseen tai yhteistyökumppaniin?

Ainoa some josta on oikeasti hyötyä työnhaussa on LinkedIn. Siellä verkostaudutaan em sidosryhmien kanssa, ja esim apn olisi nyt helppo etsiä paikkakunnalla asuvia saman alan ihmisiä jotka ovat esim yhden yhteyden päässä. "Välihenkilöä" voisi sitten pyytää esittelemään heidät toisilleen.

Jos ei ole vuosien myötä edes tullut mieleen että tällaisissa töissä on tärkeää olla jonkinlainen verkosto varalla, on se tosiaan työttömyyden iskiessä vähän myöhäistä. Toki voi kokeilla, ja yrittää lisätä verkostoonsa vanhoja tuttuja ja toivoa että he vielä tunnistavat.

Sanotaan vielä että viimeiset kolme työpaikkaa olen saanut puhtaasti LinkedInin kautta, mutta en henkilökohtaisilla suhteilla vaan ihan avoimesti verkostautumalla saman alan toimijoiden kanssa joita en entuudestaan tunne. Vaatii viitseliäisyyttä mutta ei todellakaan mitään pellevideoita tai twitterin käyttöä.

Et selvästi lukenut aloitustani. Jos olisit lukenut olisit myös ymmärtänyt että kaikki kontaktit on eri kaupungissa ja aikaisempi työ on eri kaupungissa. Tästä kaupungista ei ole ketään tuttua. Ap

Ja sinä et viitsi lukea saamiasi vastauksia tai et ymmärrä niitä, joka taas ei ennusta kovin hyvää menestystä töiden haussa... Luepa nyt se vastaukseni uudestaan, ja jos et yhä tajua mitä siinä sanotaan, olen pahoillani. Sen verran pitää hakijan viitsia aivojaan käyttää ettei kaikkea tarvitse vääntää rautalangasta.

Toivottavasti et ole missään töissä noilla käytöstavoilla. Kuulostat yläasteen koulukiusaajalta.

Vierailija
259/468 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ne kurssit ole tarkoituksella vähän ankeita jotta kukaan ei varmasti halua sinne uudestaan. Jos kurssi olisi kiva niin sittenhän työttömät kävisivät niitä huvikseen.

Harvalle niistä hyötyä on.

260/468 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajat kuuluvat saavan töitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme