Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisko kysyntää jos palattais alkuperäiseen Suomen uskontoon

Vierailija
10.09.2021 |

Olis Tapiot ja muut Louhet ja niitä palvottaisiin virallisessa väinämöislakissa. Vähän pitäis päivittää, eli Taito vois olla tietotekniikan jumala ja Speedy metallimusiikin.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään palvotaan ilmaston jumalaa: kirotaan syntiset naapurit, jotka menevät kaukomaille lomailemaan, maksetaan aneita lentolipun päästöhyvityksinä, julistetaan ainoaa oikeaa totuutta, hyökätään inkvisition tavoin eri mieltä olevien kimppuun ja pelotellaan lapsia tulevalla vedenpaisumuksella ja maailmanlopulla.

Ilmaston jumalatar vois olla Esteri.

Vierailija
22/23 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä itsetehdyillä jumalilla tekee tai mitä ne tekee?

Jos joku on vielä niin lapsellinen että tarvitsee jotain jumalaa omien tekojensa ja päätöstensä perustelemiseen niin onhan se omatekemä aina parempi kuin aikoja sitten jossain hiekkaerämaassa tuhansien kilometrien päässä eläneen vuohipaimenen omatekemä jumala.

Kun itse tekee niin saa jumalan joka oikeuttaa juuri sinut tekemään kaiken mitä halusit alunperinkin tehdä. Niinhän niiden vuohipaimenienkin yekemät jumalat näyttävät toimivan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin. Moni täällä puhuu oman rationaalisen järkensä ja päättelyn riittävän elämänsä sisällöksi, itse olen avoin jollekin elämää suuremmalle mystiikalle. Ei näitä asioita ole vielä loppuun asti ymmärretty. Alkukantainen, aistit ja refleksit avaava luonto uskonto olisi ihan ok.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme