Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana olevat julkisissa kulkuvälineissä

Vierailija
20.10.2014 |

On päivänselvää, että vanhuksille ja sairaille pitää antaa istumapaikka julkisissa kulkuvälineissä, mutta miksi raskaanaoleville pitäisi? En todellakaan antaisi pallomahalle omaa istumapaikkaani, raskaus ei ole sairaus.

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 14:23"]

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 12:41"]

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 12:40"]

Voin antaa, jos pyydetään, mutta kyllä "pallomahan" täytyy saada itse suunsa auki.

[/quote]

Onko sulla sama taktiikka vanhuksillekin?

[/quote]

Tiineet ja vanhukset ovat hiukan eri asia. Vanhukset eivät kuvittele omistavansa koko maailman, toisin kuin tiineet ja mammat penikoineen.

[/quote]

Luuletko että kaikki raskaana olevat vain huomiota kerjää? Jos raskaana olevalla on yhtä hankala seistä kun vanhuksellakin niin ystävällistä on tarjota istumapaikkaa. Tietysti jokainen ihminen on yksilö ja joillekkin se raskaana olo ei ole sen kummosempaa. Jotkut on nii laiskoja seisomaa vaikka ei olisikaan raskaana tai raihnainen. Ei ole pakko tarjota sitä istumapaikkaa tietenkään, mutta olisihan se kunnioitettavaa

Vierailija
42/68 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ap voi tietää ettei se pallomaha ole sairas? Raskaana olevakin voi sairastua, ei se raskaus anna mitään suojaa vaikka selkäkivuilta, välilevyn pullistumalta, nilkan venähtämiseltä tai edes kuumeelta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä mielenkiintoista, että tämän keskustelun mukaan raskaana olevat kerjäävät huomiota julkisissa, ja toisaalta taas heidän pitäisi "osata itse avata suunsa" ja pyytää paikkaa. Kumpaakohan tässä nyt pitäisi kuunnella? Itse en raskaana olevana istumapaikkaa pyydä. Jos on niin itsekkäitä ihmisiä, että kokevat tarvitsevansa paikan enemmän, niin antaa olla sitten.

Vierailija
44/68 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kutittaa persettä ihan kamalasti tämä aihe, kun pitää joka foorumilla tätä samaa viestiä copypasteta. 

Vierailija
45/68 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin raskaana ollessani että oli vaikeeta saada istumapaikkaa busseissa ja muuallakin. Nuoret ja terveen oloiset ihmiset ryntäsivät invapaikoille ja melkein työnsivät nuriin metrossa kun oli niin kiire päästä istumaan. Bussipysäkeillä keski-ikäiset tädit pitävät ostoskassejaan penkeillä eivätkä halua siirtää niitä kun kuulemma kassit likaantuvat. Kun olin kätilöopiston synnytysvalmennuksella huoneessa oli jakkaroita ja mukavia sohvia. Tietysti miehet valtasivat sovat ja viimeisillään raskaana olevat naiset istuivat jakkaroilla. Näin Helsingissä.

Vierailija
46/68 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 14:40"]

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 12:12"]

Mä oon kyllä ajatellut sen siksi että jos bussi tekee äkkijarrutuksen voi raskaana oleva seistessä tömäyttää mahansa johonkin! Kyllä mä antaisin heti paikkani raskaana olevalle..

[/quote]

Eikös se olisi vain hyvä? Potentiaalisesti yksi tuleva ihminen vähemmän maailmassa, jos siinä kävisi huonosti? Eihän meitä tänne enää lisää tarvita. Minä en ainakaan anna paikkaani kenellekään raskaana olevalle. Kenenkään ei ole pakko olla raskaana ja jos on raskaaksi hankkiutunut, niin se on hänen oma ongelmansa eikä minun. 

[/quote]

Tapa itsesi niin on yksi kusipää vähemmän maailmassa.

Vierailija
47/68 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wt ei tarjoa paikkaa raskaana olevalle vaan istua möllöttää tuijottaen tiukasti eteensä ajatellen, että raskaus ei ole sairaus.

Vierailija
48/68 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi viimeisillä raskaanaoleva. Ei tarvitse antaa istumapaikkaa. Kuitenkin kerron, että liitoskivut tekevät välillä seisomisesta ja kävelystä erittäin kivuliastaja hemoglobiini on ollut vähän väliä jopa alle 100, joten minua on pyörryttänyt ja väsyttänyt paljon.

Vierailija
49/68 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] 

Eikös se olisi vain hyvä? Potentiaalisesti yksi tuleva ihminen vähemmän maailmassa, jos siinä kävisi huonosti? Eihän meitä tänne enää lisää tarvita. Minä en ainakaan anna paikkaani kenellekään raskaana olevalle. Kenenkään ei ole pakko olla raskaana ja jos on raskaaksi hankkiutunut, niin se on hänen oma ongelmansa eikä minun. 

[/quote]

Enkä minä vanhukselle. Itse on vanhaksi elänyt.

Vierailija
50/68 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 12:02"]

On päivänselvää, että vanhuksille ja sairaille pitää antaa istumapaikka julkisissa kulkuvälineissä, mutta miksi raskaanaoleville pitäisi? En todellakaan antaisi pallomahalle omaa istumapaikkaani, raskaus ei ole sairaus.

[/quote]

Mä annan mielelläni paikan läskille vätykselle joka ei jaksa seistä ollenkaan ja seison itse vaikka olenkin raskaana viikolla 38. Teen tämän siksi, että vaikka olenkin viimeisilläni raskaana olen hyvässä kunnossa ja jalatkin kantavat 10kg tilapäisen lisäpainon ihan kivasti (plus mahdolliset ostokset sekä oman laukkuni).

Vierailija
51/68 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vitutti mennä ykspäivä ruuhkabussiin ja sai seistä käytävällä kun kukaan ei nostanut persettään penkistä ja antanut paikkaa minulle raskaanaolevalle vaan kyttäsivät isoa mahaani omilta paikoiltaan. Bussi teki äkkijarrutuksen ja yks tyyppi lensi selkääni päin, onneksi ei mitään sattunut! En ole sen jälkeen ruuhkabussiin mennyt enkä olisi nytkään mennyt jos ei olisi ollut tärkeä lääkäriaika. Joensuussa asuu vittumaista ja itsekästä porukkaa.

Vierailija
52/68 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelin miksi ihmeessä joku tarjoo mulle paikkaa kunnes tajusin että varmaan mun raskauden takia :D Olin ihan hölmistynyt. Vaikka viimeisillään olinkin niin en olis tarvinnut erityiskohtelua.

Vierailija
53/68 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 12:02"]On päivänselvää, että vanhuksille ja sairaille pitää antaa istumapaikka julkisissa kulkuvälineissä, mutta miksi raskaanaoleville pitäisi? En todellakaan antaisi pallomahalle omaa istumapaikkaani, raskaus ei ole sairaus.
[/quote]

No hyvä. Ethän pahastu kun oksennan vahingossa päällesi. t: rajusta aamupahoinvoinnista kärsivä, istuminen helpottaa huomattavasti oloa

Vierailija
54/68 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 13:05"]

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 12:58"]

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 12:02"]

[/quote]

Huomaa, että olet nuori ja tyhmä. Tekisi mieli toivoa, että toivottavasti sinulla tulee olemaan vaikea loppuraskaus, huimaa, heikottaa, hikoiluttaa, jalkoja särkee, selkää sattuu.. mutta kun olen aikuinen, en viitsi sellaista toivoa. Karma pitää huolen.

[/quote]

Miksi oletat, että aloittaja on raskaana tai haluaa koskaan olla raskaana?

[/quote]

Eihän tässä kukaan oleta aloittajan olevan raskaana, onko vaikeaa ymmärtää luettua tekstiä?

Vierailija
55/68 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 14:40"][quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 12:12"]

Mä oon kyllä ajatellut sen siksi että jos bussi tekee äkkijarrutuksen voi raskaana oleva seistessä tömäyttää mahansa johonkin! Kyllä mä antaisin heti paikkani raskaana olevalle..

[/quote]

[/quote]

Sillon haittaa jos se kaatuja olis ollut sun mutsi kun sua odotti, eikö?

Vierailija
56/68 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin lukea just saman aloituksen suomi24.fi:ssä...

Vierailija
57/68 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 15:11"]

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 12:02"]On päivänselvää, että vanhuksille ja sairaille pitää antaa istumapaikka julkisissa kulkuvälineissä, mutta miksi raskaanaoleville pitäisi? En todellakaan antaisi pallomahalle omaa istumapaikkaani, raskaus ei ole sairaus. [/quote] No hyvä. Ethän pahastu kun oksennan vahingossa päällesi. t: rajusta aamupahoinvoinnista kärsivä, istuminen helpottaa huomattavasti oloa

[/quote]

Mä mietin just tätä samaa. Jo ennenkuin kukaan ois voinut päältäpäin nähdä, että oon raskaana, oli mun pakko istua bussissa, koska seistessä oksensin. Ja tätä sinänsä jatkui koko raskauden ajan, ihan sinne loppuunkin, kun oli jo se iso mahakin.

Ja itseasiassa, kai hyperemesis gravidarum melkein voidaan luokitella sairaudeksi? Tai ihan sama mulle, mutta turha tulla sanomaan mulle, että raskaana oleva ei ole sairaana, kun mulla raskaana oleminen tarkoittaa yhdenksän kuukauden ajan melkein päivittäistä oksentelua ja jatkuvaa kuvotusta.

Vierailija
58/68 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tajunnut miltä voi tuntua olla raskaana bussissa ennenkuin olin. Lisäkiloja ei tullut liikaa ja maha oli ihan kohtuullinen. Mutta kun verenpaine on alle 50/90, hemoglobiini alle 100, kohtu painaa keuhkoja niin että tuntuu koko ajan astmakohtaukselta, nivelet on niin löystyneet että nilkat ja ranteet nyrjähtelee, selkä menee jotenkin pois paikoiltaan, tasapaino ei pelaa, supistelee jne.. en mennyt toista kertaa ruuhkabussilla! Vähänkö tuli huono olo ja kauheat säryt...

Vierailija
59/68 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäköhän tuollainen piittaamattomuus oikeen johtuu. Tai suoranainen viha raskaana olevia kohtaan? Katkeruus?

Vierailija
60/68 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 14:53"]

[/quote] 

[/quote]

Enkä minä sinulle, jos joskus olet loukannut itsesi ja liikut kävelykeppien kanssa. Itsepähän olet silloin jalkasi telonut/joutunut leikkaukseen tms. Ajattele, jos kaikki ajattelisivat noin? Osa suomalaisista on ihmeellisen itsekeskeistä ja piittaamatonta porukkaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän