Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin säästämme monta sataa euroa vuodessa Kan

Vierailija
20.10.2014 |

Me olemme eronneet kirkosta jo vuosia sitten ja säästäneet varmaankin tuhansia euroja veroja. Suosittelen!

Kannattaa erota jo nyt, jotta säästät ensi vuoden kirkollisverot. Oma usko ei vaadi rahanmaksua ja kirkossa voit silti käydä häissä, hautajaisissa tai muuten vain turistina ihastelemassa vanhoja kirkkoja.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 10:24"]

Joulunalla nämä kirkosta eronneet ovat etupenkissä kauneimmissa joululauluissa.

[/quote]

Totta, tosin pankin kutsuvieraana.

Ei ap

Vierailija
22/42 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 10:13"]

"Älä pidä muita jumalia" tarkoittaa myös rahaa ja omaa napaa.

[/quote]

Onpa helppo ja turha kommentti jos joku yrittää olla säästäväinen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 10:42"]

Mutta kun koko ristin sovitusuhrijuttu tuntuu barbaariselta höpöhöpöltä, ja se on sentään kristinuskon keskeisintä sanomaa, niin parempi pysyä pois kirkoista.

[/quote]

No minä olen pitkien pohdintojen jälkeen selvittänyt itselleni kristinuskosta version, jossa ei tarvita mitään yliluonnollista. Ymmärrän kristillisen sanoman ytimen länsimaiseksi perusetiikaksi, mytologia ja symboliikka sen ympärillä on kantoaalto joka vie sanomaa eteenpäin vuosituhannesta toiseen, mutta jota ei pidä sellaisenaan uskoa. 

Silti kuulun kirkkoon ja aion pysyä siinä.

Vierailija
24/42 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä olisi arvannut että jengi on kirkosta eroamisesta näin hiilenä. Ei uskossa oleminen vaadi mitään aneiden maksamista, jos jollain ei ole varaa maksaa kirkollisveroa niin mitä se teitä liikuttaa?

Vierailija
25/42 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 10:55"]

Enpä olisi arvannut että jengi on kirkosta eroamisesta näin hiilenä. Ei uskossa oleminen vaadi mitään aneiden maksamista, jos jollain ei ole varaa maksaa kirkollisveroa niin mitä se teitä liikuttaa?

[/quote]

Ei kukaan ole hiilenä, totta kai aikuinen ihminen tekee omat valintansa. Mutta ymmärrä myös, että kirkon jäseneksi jääminen voi olla harkittu valinta sekin.

Vierailija
26/42 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"rusinat pullasta"- uskovaisia

Vierailija
27/42 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 11:00"]

"rusinat pullasta"- uskovaisia

[/quote]

Niinhän se oli Jeesuskin, valikoi mitä lainkohtia tarvitsee noudattaa ja mitä ei.

Vierailija
28/42 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä voitte kuulkaa katsoa suuntaa antavia veromääriä kuukaudessa. Jos jotakuta kiinnostaa tuo säästöpuoli.

Opiskelija (palkka 600 eur/kk), vero 3 eur/kk

Myyjä (palkka 1900 eur/kk), vero 20 eur/kk

Sairaanhoitaja (palkka 3000 eur/kk), vero 33 eur/kk

Insinööri (palkka 4000 eur/kk), vero 46 eur/kk

Lääkäri (palkka 5500 eur/kk), vero 66 eur/kk

Vierailija
29/42 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi uskoa kristinuskoon vaikkei kuuluisi kirkkoon. Mun mielestä tyhmää maksaa kun uskoa ei voi rahassa mitata. Lahjoituksia ja nuorison tukemista voi antaa ilman kirkkoon kuulumistakin.

Vierailija
30/42 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ihan oikeasti ei ole varaa maksaa mitään mitä ei ole pakko. Olen lopettanut kaikkien lehtien tilaamisen, alkoholin käytön, tupakoinnin ja jopa syömisissäni joudun pihtaamaan, leipäjonossa tietenkin käyn. Olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja auto on minulle välttämätön liikuntarajoitteeni takia, sen ylläpitoon budjetissani on satanen kuussa. Että vielä papeille pitäisi maksaa on minusta jo liian paksua, siihen ei minulla ole varaa.

Vierailija
31/42 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole uskossa enkä käy kirkossa muuta kuin kutsuvieraana häissä, haustajaisissa ja kastajaisissa. Kirkollisveron verran eli noin 600 euroa vuodessa lahjoitan Unicefille, koska katson sen olevan tarkoitusenmukaisempaa auttamista. Lahjoittamistani summasta menee reilu 3/4 suoraan kohteeseen ja uskonnollisiin hömpötykseen ei mene penniäkään. Karkeasti arvioituna vuoden kirkollisverolla meikäläisen tuloilla saa yli 1000 lasta perusrokotukset kuntoon. Pidän sitä tärkemäpänä kuin suomalaisen kirkollishallinnon tukemista.

Vierailija
32/42 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 11:15"]

Minulla ihan oikeasti ei ole varaa maksaa mitään mitä ei ole pakko. Olen lopettanut kaikkien lehtien tilaamisen, alkoholin käytön, tupakoinnin ja jopa syömisissäni joudun pihtaamaan, leipäjonossa tietenkin käyn.

[/quote]

Mikä taho niitä leipäjonoja pitää yllä?

Vierailija
33/42 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta ei kirkosta eroaminenkaan auta, kun kaavailevat kirkollisverosta YLE-veron kaltaista versiota:D

Vierailija
34/42 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun kirkkoon, koska olen kasvanut uskovaisessa perheessä.

Kirkko tekee niin paljon hyväntekeväisyyttä yhteiskunnassa, että haluan tietenkin olla maksamassa mm. lastenne kerhoja, diakonia-apua ja vanhustenne päiväpiirejä.

Pistäydyn toisinaan kirkoissa, mutta en osallistu jumalanpalveluksiin. En hyödynnä millään tavalla itse seurakunnan palveluja.

Hyväksikäyttäjiä on maailma täynnä. Toivottavasti olette tyytyväisiä ala-arvoiseen toimintaanne.

Vierailija
35/42 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun raha kirstuun kilahtaa,
niin sielu taivaaseen vilahtaa.

Vierailija
36/42 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 10:57"][quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 10:55"]

[/quote]

Ei kukaan ole hiilenä, totta kai aikuinen ihminen tekee omat valintansa. Mutta ymmärrä myös, että kirkon jäseneksi jääminen voi olla harkittu valinta sekin.
[/quote]En ole mitään päinvastaista väittänytkään? Lähinnä ihmettelen tätä hurskastelua ja nenän nyrpistämistä mitä täällä kommenteissa on näkynyt, niin kuin sellainen jolla ei ole varaa maksaa kirkollisveroa ei olisi tarpeeksi kristitty. Ja lisäksi vielä "minun tililläni ei kyllä x sataa euroa tunnu missään!", no, hyvä sille, monella tuntuu.

Vierailija
37/42 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 11:28"]Kohta ei kirkosta eroaminenkaan auta, kun kaavailevat kirkollisverosta YLE-veron kaltaista versiota:D
[/quote] hyi...

Vierailija
38/42 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
39/42 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun erosin kirkosta, en tehnyt sitä siksi että säästäisin rahaa paljon (vaikka sekin oli mielessä), vaan siksi etten usko kirkon opettamiin asioihin.

Vierailija
40/42 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 11:15"]

Minulla ihan oikeasti ei ole varaa maksaa mitään mitä ei ole pakko. Olen lopettanut kaikkien lehtien tilaamisen, alkoholin käytön, tupakoinnin ja jopa syömisissäni joudun pihtaamaan, leipäjonossa tietenkin käyn. Olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja auto on minulle välttämätön liikuntarajoitteeni takia, sen ylläpitoon budjetissani on satanen kuussa. Että vielä papeille pitäisi maksaa on minusta jo liian paksua, siihen ei minulla ole varaa.

[/quote]Haluat kuitenkin papin siunaamaan kun kuolet, ja päästä tietenkin kirkonmultiin. Mutta ilmasiksi. Eihän sitä toiselle(papille) palkkaa haluta maksaa tehdystä työstä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän