********SYYSKEIJUJEN SYYSKUUN 1. PÄIVÄ*********
Tämä keiju taitaa nyt lähteä lunastamaan omaa nyyttiään,sen verran kipeitä supistuksia alkaa tulla!
Hönttä 40+3
Kommentit (37)
että saakohan saunaa ja seksiä harrastaa jos kohdunsuu auki??
...Siivous ei kiinnosta:)
Ihanaa kun on jo syyskuu! Pitää yrittää ajatella positiivisesti, että tässä kuussa sen vauvan on pakko syntyä =). Höntällä tosiaan varmaan on jo vauva kainalossa, epistä...
Tervetuloa minunkin puolestani uudet keijut, kyllä mukaan sopii milloin vain.
Mulla supisteli koko eilisen päivän melko kipeesti ja kohtuu säännöllisestikin, mutta eipä siitä mitään kehittynyt. Neuvolakin oli eilen ja kaikki oli kunnossa, kuten tähänkin asti. Istukka oli vähän jo kalkkeutunut mutta se on kuulemma ihan normaalia näillä viikoilla. Vauvan painoarvio oli nyt 3,6 kiloa, joten toivottavasti ei nyt enää hirveesti kasvais.
Mun yölliset vessakäynnit ei kyllä ole vähentyneet, käyn noin 1.5-2 tunnin välein, tosi kivaa! Tuntuu et aina kun just nukahtaa, saa lähtä kampeamaan itseään sängystä uudestaan ylös. Sais tämä vauva kans jo syntyä. Ollaan kans kaikki S:t kokeiltu, mutta eipä noista näytä olevan apua. Supisteluja on muutenkin, mutta mutta... niihin tarttis lisää voimaa.
Taidan lähteä esikoisen kanssa päikkäreille, ja jos sitten iltapäivällä jaksais tehdä vaikka pitsaa, nam! Eilen jäi päiväunet väliin ja heti sen huomaa.
Supisteluja kaikille niitä toivoville myös täältä ja koitetaan kestää vielä vähän aikaa!
Terkuin Heann rv 38+4
ps. huh! nyt kyllä tuli pari semmoista supparia, että pitää jo vähän puhallella, mutta saapa nähdä loppuuko ne lyhyeen.
Jee, se syyskuu nyt sitten tosiaan on... onpa aika mennyt nopeaan!
Ja HÖNTTÄ sitten ilmeisesti ensimmäinen syyskuun puolella vauvansa saanut... me muut sitten perässä.
Täytyy tänään kanssa kunnostautua ja kokeilla ainakin kahta S:ää eli siivousta ja saunaa (miehellä vapaapäivä niin on auttamassa)...
seksistä en vielä osaa sanoa, voishan sitäkin taas kokeilla vaikka ei niin mukavalta enää tunnukkaan!
Ei kyllä yhtään huvittaisi tuota siivous urakkaa aloittaa, jotenkin vetämätön olo...
Mutta ei muuta kuin urakka käyntiin...
t. Tuittu 37+6
Vihdoinkin on koittanut päivä arkinen, mutta mulle ainakin niin mieluinen.. Oho! Ihan runosuonikos tässä alkoi sykähdellä.. No onhan nyt sentään jo kauan odotettu syyskuu! Vastahan sitä plussasin... :)
Voi HÖNTTÄ mitä uutisia sai heti ensimmäiseksi lukea! Wautsiwau! Siellä varmasti on jo nyytti kainalossa. Kuinka ihanaa! :)
Itsellä eilen illallakin supisteli aikasta kirpakasti. Ei nyt vielä mitään lähtöön oikeuttavia mutta toivotaan, että tilanne edistyy noiden myötä. Yölläkin heräsin kertaallee, kun alamasua kiristi ja sitä kuuluisaa menkkakipua on lähes jatkuvaan. Vauva tuntuu painautuvan yhä alemmas, ainakin painaa tuonne alas välillä todella ikävästi.
Muuten olo välillä erittäin väsynyt, mutta pakkohan se oli eilenkin vaan BB:tä tuijottaa. Välillä toinen silmä kiinni, kun niin ramasi mutta sitkeä sissi olin.
Kohta mulla jatkuu tämän viikon hemmottelut. Parturiin pitäisi suunnata, minäkin käyn hieman tukkaani leikkuuttamassa. Varaan kyllä vielä väriäkin ennen LA:aa mutta voihan sen aina perua jos siltä tuntuu. Kiva olla sitten jokseenkin ihmisen näköinen kun vauva on syntynyt, ei sitä kuitenkaan jaksa/pysty minnekään parturiin ihan ensimmäisinä viikkoina.
Hmm.. se sairaalakassi. En saanut sitä eilen aikaiseksi pakattua. Varmaan käy lopulta niin, että sitten kun se lähtö koittaa, haalin kasaan hädissäni kamat mitä mieleen tulee. No kaikki on kyllä kotona, voihan mies niitä saikulle tuoda tarpeen mukaan, jos jotain jää.
Mutta nyt hetkeksi lepäilemään ennen kuin täytyy lähteä.
Supistuksia kaikille niitä toivoville edelleen ja toivotaan pian lisää lähtö-/vauvauutisia! :)
T: Anmari rv 36+6
Höntälle tsemppiä, tuollainen yöllinen klo 4:n aikaan kirjoitettu viesti antaa kyllä viitteitä nyytin hakumatkasta, wau!
Tänne ei uutta, heräsin kerran yöllä vessaan. Ajattelin nukkua pitkään, mutta ei uni enää tullut silmään klo 8:n jälkeen kun mies teki lähtöä töihin ja kolisteli kovasti pitkin asuntoa :(
Tänään olen kanniskellut hiljalleen pienimpiä tavaroita takaisin rempattuun työhuoneeseen. Heitimme hyvästit muovimatoille, nyt on uutuuttaan kiiltävä parketti lattiassa, hienoa! Tavallisia suppareita on ollut ja välillä juilii alamasua, mutta ei kummempaa. Ajattelin aamulla jo että liikkuukos vauva ollenkaan, oli ollut eilisillan aika hiljaa, mutta juuri nyt on aikamoinen jumppa päällä. Ei pidä siitä, että istun lytyssä tässä koneen ääressä.
Jahas, lounasaika. Palataan!
T. Rizzu & Unski rv 38+6
Höntällä taitaa jo olla nyytti sylissä. Hieman vihreä kateudesta olen, tahtoo myös nyytin syliin.
Poitsua ei oikein enään tahdo saada päikkäreille/iltaisin nukkumaan. Nytkin tunnin ajan nukutin päikkäreille. Vielä ei kuitenkaan pärjää kokonaan ilman päikkäreitä tai ilta on sitten vaan yhtä huutoa.
Juu ei taas oo supistellut. Menitin jo toivoni ja sanoin miehelle että tulee sitten kun tulee. En jaksa enään yrittää savustaa vauvaa ulos kävelylenkeillä yms. Ei niistä apua näytä olevan. Aivan varma olen että en ainakaan viikkoon vielä synnytä.
Onneks ootte olemassa. Tännä kun voi tulla kertomaan/purkamaan mieltään. Mies tuskin aina jaksaa kuunnella mun valituksia yms. Eikä se ymmärrä mitä on olla raskaana. Ja varsinkin kun koko ajan supistaa yms ja mitään ei tapahdu.
Mä en taaskaan muista mitä piti kirjoittaa. Meen hetkeks lepäämään kun poitsukin kerran nukkuu.
Öttis, poitsu 1v11kk ja masuasukki rv40+2
Mahdoton yö takana. Ei vaan löytynyt sopivaa asentoa, vessassa sai juosta ja sit ei nukuttanu, kun juoksi vessassa. Jossain vaiheessa kuitenkin vähän nukuin, koska muistan nähneeni sellaista unta, että vihdoin saavutin rv:t 40+0 ja olin ihan onnessani. Aamulla iski sit suuri pettymys, kun tajusin, että vasta 38+4 on menossa :) Mitään synnytyksen alkamiseen viittaavia merkkejä ei sit ollukaan koko yönä...
Neuvolassakin tuli aamupäivällä piipahdettua:
RV:t siis 38+4
Pissa puhdas
Painoa tullu viikossa 400 g
Paineet: 106/80
Sf-mittaa löytyi 32 cm verran, mut edelleen Jalmari on tuolla kylkiluiden takana osittain
HB: ei mitattu
Neuvolan jälkeen käytiin esikoisen kanssa autoliikkeessä. Siinä varaosamyjää odotellessamme katselimme uusia autoja, johon tyttö tuumasi: hienon värisiä autoja. Sain vihdoin tilattua koiraverkon autoon, kun tuossa muutama päivä sitten tajusin, että joudun lkuultavasti pitämään vauvan kaukalon takapenkillä. Tyttö kun istuu apukuskin takana nenä menosuuntaan, niin eihän sitä etupenkkiä saakaan ihan taakse, jolloin välttämättä ei turvavyöt riitä kaukaloon. Ja vaikka verkko tuntui järkyttävän kalliilta, niin mielestäni se on kuitenkin halpa hinta siitä, jos lapsilla on turvallisempaa takapenkillä. 20-kiloinen koira on kuitenkin " pikkaisen" painavampi jos joutuu jarruttamaan äkisti tai koira jostain syystä hyppää melkein vastasyntyneen päälle.
Höntälle tsemppiä loppurutistukseen!
Jossu ja Jalmari 38+4 (miten nää viimeiset päivät voi mennä näin matelemalla?)
Tsemppiä ja onnea Höntälle! Pikkuhiljaa niitä palleroita nyt alkaa ihan tosissaan putkahdella maailmaan, saas nähdä koska itse saan oman nyyttini.
Omaan napaan ei mitään uutta. Päivä mennyt koiran kanssa lenkkeillessä ja siivotessa. Onneks perjantai ja vkl edessä. Mun äiti ja sisko perheineen luultavasti tulossa huomenna käymään ja tarkoitus olisi äidin ja kummityttöni jäädä yöksi. Ihan kivaa vaihtelua.
Jaahas, taisi pikkusta alkaa hikottaa. Eilen ei tainnut kertaakaan hikkailla, päivittäin yleensä ainakin kerran hikkailee.
Mukavaa vkl kaikille!! Ihanaa kun on jo SYYSkuu :)
mariy & vauva 38+5
Jännittävin kuukausi sitten alkoi. onnittelut höntälle nyytin johdosta.
Välillä on tosi painostavaa alapäässä ja toisina päivinä sitten ei tunnu missään. Suppareita on melkein jatkuvasti mutta nekin vain harjoitus sellaisia,pienimmästäkin ponnistuksesta vatsanahka kovettuu palloksi.
Käytiin esikoisen kanssa tänään katsomassa uutta tarhapaikkaa. Leikittiin pihalla muiden kanssa ja käytiin laulutuokiolla.Poika oli niin innoissaan ettei olisi halunnut lähteä pois ollenkaan, itkua väänsi lähtiessä. Kylläpä oli helpottunut olo kun huomasi että sopeutuu joukkoon.
t.äityli rv 37+5 ja poitsu 3,3v
eli tänään kävin polilla.Oma olo on ollut aika kurja tän viikon ja kyllähän se sit näkyikin kaikis mittailuissa..Proteiinit oli ++ ,verenpaineet oli koholla ja päätäkin särkeny...eli tarkkaillaan nyt saanko viel kehitettyä myrkytyksen tässä loppuhuipennukseksi.Näiden perusteella määrättiin sitten se eräpäivä,joka on 7.9.Käynnistelyt aloitellaan pillereillä.
Vauva oli jo aika iso,lähenteli 4 kiloa,eli ihan mun normivauvan kokoa tämäkin,vaikka jo hetken toivoin että pienempi ois.Vauvalla meni ihan hyvin kyllä,onneks.Mutta tosiaan stiksit sain mukaan kotiin et tarkkailen pissaa,jos on kahta plussaa koko vkl niin sit jo sunnuntaina yhteys polille.
Sisätutkimus tehtiin kovalla kädellä,lääkäritäti vähän irrotteli kalvoja hymyssä suin ja opiskelijapoitsu sai ronklata oikeen kahteen otteeseen.Ja kyl on sen jälkee tuntunu alapäässä paine ja tujumpia suppareita selässä.
Fiilis on ihan hyvä kun on nyt määrätty takaraja tälle odotukselle.Tietty haikeaa,mun viimeistä raskautta viedään nyt kohti loppua kovaa vauhtia :S
Hyvää viikonloppua keijut ja suppareita niitä haaveileville :)
femmis ja Pikkarainen 38+3
Minäkin pääsin syyskuun kunniaksi äitipolille (oli siis aika synnytystapa-arvioon kokemattoman neuvolan lääkärin lähettämänä) ja hyviä uutisia sieltä vaan tuli: Erittäin hyväksi arvioi edellytykseni alatiesynnytykselle, lantiossa reilusti tilaa. Mikä parasta, lapsikin oli jo kiinnittynyt, kohdunsuu sormelle auki ja kanavaa 1,5 cm jäljellä. Lääkäri epäili, että syntyy ennen laskettua aikaa, mutta tiedäpä häntä. Äidillä on kaikki synnytykset menny yli lasketun ajan ja äitiliini onkin vakuuttunut, ettei tämä meidänkään lapsi voi ennen aikojaan syntyä. Tässä nyt jännitetään. Painoarvio lapselle oli 2,9 kg. Minullahan on kovin pieni maha ja olin pelännyt, että vieläkin pienempi olisi myös tuo lapsi, mutta jos tuo arvio pitää paikkaansa niin ihan hyvissä mitoissahan sitä ollaan. Saisi toki vielä paino pari viikkoa nousta tuolla lapsukaisella, mutta hätää ei ole, vaikka nytkin jo syntyisi.
Tuosta auenneesta kohdunsuusta ja seksistä vielä: minä jostain luin, että siinä on tulehdusriski ja siksi suositellaan välttämään seksiä, jos kohdunsuu on auki. En sitten tiedä, pitääkö tämä tieto paikkaansa, mutta koska minä pelkään tulehduksia, niin itse aion pidättäytyä varmuuden vuoksi. Onko muilla parempaa tietoa?
Hansuli, rv 38
Eikös siihen vaikuta se, että onko kohdun SISÄsuu auennut vai kiinni? Siis sillähän ei kai tuon tulehduksen kannalta ole mitään merkitystä, jos ULKOsuu on lähtenyt avautumaan, mutta sisäsuu on kiinni. Hirveän moni täällä kertoo, että kohdunsuu on niin ja niin paljon auki, mutta onko kyse kohdun sisä- vai ulkosuusta?
neronja rv 39+5, jolla sisäsuu kiinni, ulkosuu naftisti kahdelle sormelle auki ;-)
Ihanko totta? Tuo tulehdusriski? Olen siis myös sisäsuusta auki 2 cm. Onko seksi siis ihan oikeasti nyt kielletty? Meinasin tänään laittaa miehen koville tuolla makuuhuoneessa, että saatas tää tulokas maailmaan.
Niina
elikkäs meidän terveyskeskuksen lekuri laittoi lähetteen äitipolille lapsivesien menon takia,väärä hälyytys..
mutta muuten rohkaisevia uutisia,kohdunsuu auki kahdelle sormelle,kanavaa 1,5cm jälellä.kohdunsuu pehmeä ja kalvo tuntuu vielä ja pää niin alhaalla kuin vain voi olla.
lapsivettä normaaalisti,painoarvio lääkärin käsin 3800g,koneen mukaan 3079g.poika olis tulossa.kuopus painoi syntyessään 4445g,joten lekurin käski pitää kiirettä jos lähtee syntymään.kuulemma pitäis kokonsa puolesta syntyä nopeasti.
nyt on supistellut ihan kivasti,johtuen varmaankin sisätutkimuksesta.maanantain lääkäri peruuntui koska neuvolassa olis ollu sama lääkäri.
vielä olis pyykkien viikkaaminen ja vähän siivousta keittiössä ja huomenna saunomaan ja illalla jotain pientä säpinää miehen kanssa,jospa se sieltä lähtis tulemaan.mihinköhän työnnän tytön vaatteet,kaappi on täynnä vaaleanpunaista ja sinistä hyvin vähän.
tytölle iski ihana räkätauti,saa nähdä miten hän ensi yön nukkuu.
mutta nyt täytyy lähteä komentamaan isommat sänkyyn,että pääsee suikuun,toivottvasti nää supistukset ei lopahda.
illanjatkoja keijuille!ja suppareita niitä toivoville.....
mä en ainakaan tiedä tuosta tulehdusriskistä mitään faktaa. Sitä vaan ajattelin, että jos VAIN ulkosuu on lähtenyt avautumaan, niin ei kai silloin ainakaan voi olla tulehdusriskiä (vai voiko?). Sitä en tosiaankaan tiedä, että jos sisäsuukin on osittain auki, niin onko tulehdusriski sekstaillessa todellinen. Uintiahan ei ainakaan suositella, jos sisäsuu lähtenyt jo avautumaan.
Vai oonko vaan röhnöttäny sohvalla huonossa asennossa...? Selkään meinaan ottaa ja tosi kovin, sellaista menkkamaista särkyä koko alaselässä. Oon kyllä ollu koko illan sohvalla ja neulonu esikoiselle villapaitaa, joten voihan se olla siitäkin johtuvaa. Mut ei mulla ennen oo yhtäkkiä alkanu sattumaan tuollalailla...
Jossu ja Jalmari 38+4 toiveikkaina
Ps. Miehellä olis huomenna kalastuskisat, joten nythän se olis hyvä lähteä synnyttämään ;)
[color=PaleVioletRed1]ihanaa että on jo meidän kuukausi ja kohta meillä kaikilla on vauvat!!
Minä kävin viime yönä synnytyspäivystyksessä kääntymässä....luulin että tuli lapsivesi. Illalla lorahti jotain pikkuhousuihin ja sitä tuli n. tunnin ajan niin että sain vaihtaa sidettä monta kertaa....soitin sitte synnärille ja käski tulla tarkistuttaan tilanne.
Ja väärä hälytyshän se oli:( Vuoto loppui ja kun monen tunnin odottelun jälkeen päästiin lääkärille, ei se löytäny merkkejä lapsiveden menosta....eli luultavasti oli sitten vaan vetistä valkovuotoa. Huoh.
Ehdin jo säikäyttää koko suvun kun ilmoittelin että nyt mennään...:(
Jos jotain positiivistä haetaan niin kohdunsuu oli sormelle auki. (Tiistaisessa neuvolatarkastuksessa oli vielä kiinni...) Että jospa tästä kuitenkin kohta.....supistelee mukavasti mutta epäsäännöllisesti.
Kerttu rv 37+