Loputon pieruvuoto! APUA, lääkäriin?
En keksinyt nyt fiksumpaa otsikkoa, mutta siis pieraisin todella todella pahanhajuisen pierun yli 20minuuttia sitten ja sen jälkeen jäi joku "hana auki" vai miten sen nyt sanoisi, koska vuodan vieläkin kaasua siitä pierusta asti, jo 20minuuttia.. Muutin Helsinkiin 2kk sitten enkä tiedä missä täällä olisi lääkäri/sairaala minne voisi mennä? Vai onko kellään käynyt näin? Loppuuko se kohta, mistä tuo johtuu? Aluksi nauratti mutta nyt lähinnä pelottaa ja on alkanut kertyä painetta tms pehvan tienoille.. Asun yksin ja pelottaa jos nyt käy jotain eli apuaaaa!? Menenkö lääkäriin vai odotanko vielä hetken vai mitä? 20 minuuttia on minusta aika pikä aika, en ole syönyt mitään epätavallista eikä ole ollut löysää vatsaa tms, vaan yht äkkiä tämä alkoi pierusta.. Missä on lääkäri minne pääsee vielä tähän aikaan/ maksaako se jotain?
Kommentit (100)
Jaa, tää on se, jota pieretti bussissa taannoin. Joku ylilaudan pierufetissityyppi.
Höh, eikö tässä päästykään nyt mihinkään ratkasuun? Minä oikein varta vasten käytin hakua, että löydän tämän jännittävän keskustelun jälleen. Tuupas AP nyt saikulta antaan vähä rapsaa :D
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 17:12"]
Se oli keliakia niinkuin epäiltiin. Eilen otettiin verikokeet ja tänään vielä tähystys..... En tienny että se voi tulla vielä tässä iässä, luulin että se tulee pienille lapsille tai synnynnäisenä, noh eipä näköjään... Ärsyttää! Mitäs nyt sitten, ei enää leipää ei enää pastaa :'( hitto soikoon... Pierut lähti siellä sairaalassa ja antoi tollasia lääkkeitä mukaan, vatsa vaan hieman kipeä... Piti tulla laittaa tänne päivitystä jo eilen, mutta kaikki oli niin hektistä ja olin sit todella väsyny ku pääsin kotiin.. Toivottavasti ette valvonu kauheen myöhään tän takia, Ap
[/quote]
Gluteenittomia pastoja on olemassa.
Muista sitten, ettet edes leikkaa leipää samalla alustalla kuin normaalia leipää, käytä samaa llevitettä kuin normaalia leipää syövät, tai idä leipääsi samassa korissa kuin normaali leipä.
miten sait verikokeiden/koepalojen tulokset näin äkkiä?
Se oli keliakia niinkuin epäiltiin. Eilen otettiin verikokeet ja tänään vielä tähystys..... En tienny että se voi tulla vielä tässä iässä, luulin että se tulee pienille lapsille tai synnynnäisenä, noh eipä näköjään... Ärsyttää! Mitäs nyt sitten, ei enää leipää ei enää pastaa :'( hitto soikoon... Pierut lähti siellä sairaalassa ja antoi tollasia lääkkeitä mukaan, vatsa vaan hieman kipeä... Piti tulla laittaa tänne päivitystä jo eilen, mutta kaikki oli niin hektistä ja olin sit todella väsyny ku pääsin kotiin.. Toivottavasti ette valvonu kauheen myöhään tän takia, Ap
[/quote]
Epäonnistuit provosi kanssa, sun olisi pitänyt tulla kertomaan tämä vasta parin viikon kuluttua, minkä verran ainakin mulla tulosten saaminen kesti.
Verikoe kertoo nopeasti. Koepalalla tietysti kestää. Kela kai vaatii sen koepalankin...
Eipä siinä sitten muuta, kuin lukemaan tarkasti kaikki tuoteselosteet ihan kaikesta syötävästä, mitä ostat kotiin. Niin, ja olut on myös keliaakikolle sopimaton. Ohraa nääs. Jopa karkkien tuoteselosteet pitää sitten lukea, koska vehnää tungetaan vaikka mihin. Yllättäen muuallekin kuin vain lakritsikarkkeihin. Keliakia minullakin ja kyllä siihen tottuu, vaikka aluksi tympii kun pitää lukea kaikki ja olla niin tarkkana.
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 23:34"]
Nyt lähin! Meen bussilla koska en usko että on niin paljoo porukkaa/ bussissa on avarampi tila ku taksissa ja meen taakse istumaan jos tyhjää.. Vituttaa kun aikainen herätys ja pitkä päivä tiedossa huomenna toivottavasti ei mee pitkään.. Ps. Luoja auttakoot sitä joka käyttää tota rapun hissiä seuraavaks.... Ap
[/quote]Luoja auttakoon sitä lääkäriä.
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 20:31"]
Verikoe kertoo nopeasti. Koepalalla tietysti kestää. Kela kai vaatii sen koepalankin...
Eipä siinä sitten muuta, kuin lukemaan tarkasti kaikki tuoteselosteet ihan kaikesta syötävästä, mitä ostat kotiin. Niin, ja olut on myös keliaakikolle sopimaton. Ohraa nääs. Jopa karkkien tuoteselosteet pitää sitten lukea, koska vehnää tungetaan vaikka mihin. Yllättäen muuallekin kuin vain lakritsikarkkeihin. Keliakia minullakin ja kyllä siihen tottuu, vaikka aluksi tympii kun pitää lukea kaikki ja olla niin tarkkana.
[/quote]
No ei tasan tullut keliakista verikoetuloksetkaan nopeasti. Koepalaa ei edes otettu sen kalleuden takia, ennenkuin verikokeen tulokset saadaan. Mulla muuten ei ollut keliakiaa, herkkä vatsa vain. Hoitajat tietävät ja voivat kertoa enemmän, mutta ainakin mitä itse ja lasten kanssa olen verikokeessa käynyt, niin hemoglobiinin, senkan ja tulehdusarvot saa nopeasti. Kaikki muu kestää muutamasta päivästä pariin viikkoon.
keliakiasta..en ossaa ennää kirjoittaa.
Ap, tähystettiinkö suun vai peräaukon kautta?
Jotenkin en millään jaksa uskoa, että pieruvuodon vuoksi tehtäisiin tähystys päivystyksenä.
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 20:30"]
[/quote]
Epäonnistuit provosi kanssa, sun olisi pitänyt tulla kertomaan tämä vasta parin viikon kuluttua, minkä verran ainakin mulla tulosten saaminen kesti.
[/quote]
Höpöhöpö. Päivystyksessä on pikatestejä, tulokset vartissa. Ainakin täällä. Niitä samanmoisia mitä saa tilattua kotiinkin.
se on taidettu tähystää molemmista päistä :D
Kyllä mulla keliakia-tulokset tuli samana päivänä. Jos olisi todettu että keliakia on, niin silloin olisin mennyt vielä tähystykseen.
AHAHHAHAHAHAHAHAHHA KESTOPIERU XDXDXDXDXD
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 03:19"]
Taisi ap häipyä kuin pieru Saharaan.
[/quote]
Apua! :D
Mies meinaa tulla hulluksi kun oon nauranut ekasta viestistä asti :D
Vieläkö peräreikä raikaa, ap?
Se oli keliakia niinkuin epäiltiin. Eilen otettiin verikokeet ja tänään vielä tähystys..... En tienny että se voi tulla vielä tässä iässä, luulin että se tulee pienille lapsille tai synnynnäisenä, noh eipä näköjään... Ärsyttää! Mitäs nyt sitten, ei enää leipää ei enää pastaa :'( hitto soikoon... Pierut lähti siellä sairaalassa ja antoi tollasia lääkkeitä mukaan, vatsa vaan hieman kipeä... Piti tulla laittaa tänne päivitystä jo eilen, mutta kaikki oli niin hektistä ja olin sit todella väsyny ku pääsin kotiin.. Toivottavasti ette valvonu kauheen myöhään tän takia,
Ap
räjähdysvaara ap räjähdysvaara