Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saatiin sitten valitus naapurilta

Vierailija
19.10.2014 |

Ottaa suoraan sanottuna päähän. Ollaan asuttu tässä kerrostalossa nyt kaksi vuotta, joiden aikana viikonloppuisin ollaan kotona ehkä kerran kuussa. Lapseton pariskunta, ei lemmikkejä - molemmat 8-16 töissä ja hiljaisuutta ollaan noudatettu suorastaan orjallisesti. Nyt lauantaina pidimme ystävillemme illanistujaiset miehen syntymäpäivän kunniaksi, paikalla neljä pariskuntaa, eli asunnossamme oli yhteensä kymmenen päälle 25-vuotiasta. Ohjelmaan kuului illallinen ja seurustelua, ei mitään bileitä ja karaokea. Taustalla oli musiikkia melko hiljaisella, ei bassonjumputusta. Taloyhtiössämme on hiljaisuus klo 23, jonka jälkeen hiljensin musiikin. Lähdimme jatkamaan asunnostamme hieman päälle puolenyön, kukaan ei ollut ns. äänekkäässä kaatokännissä. No tänään brunssille lähtiessämme ala-ovella oli valituslappu meidän "äänekkäistä bileistämme", jotka pitivät koko taloyhtiön hereillä :O

Että sapettaa. Koko asumisemme aikana tää oli nyt toinen kerta, kun meillä on ylipäätään ollut vieraita noinkin myöhään, yleensä kutsumme vieraat vapaa-ajan asunnollemme, jossa pääsääntöisesti muutenkin olemme viikonloput. Lisäksi kun tähän yhtälöön lisää seinänaapurin aamusta yöhön räksyttävät koirat ja yläkerran naapurien pattereita kolisuttavat sängynnatinat ja tappelut, väittäisin, että tässä taloyhtiössä emme todellakaan ole äänekkäimmästä päästä. Yläkerrasta tämä valitus on ilmeisesti tullutkin, sillä alakerrassa asuu tuttumme, jonka tietäisin kyllä ottavan kasvokkain asian puheeksi ja seinänaapurin kanssa juttelinkin jo, eikä hän kokenut meidän metelöineen lainkaan. Tekis mieli tehdä uusi lappu ja suositella yläkertalaisia siirtämään se helkkarin sänky 10 senttiä lämpöpattereista tai sijoittamaan paneskelunsa hiljaisuuden puitteissa oleviin aikoihin... 

Mä ymmärrän kyllä, että toistuvat bileet ärsyttävät, mutta kerran vuoteen tapahtuvat juhlat, jotka päättyvät jo puoliltaöin - ei voi ymmärtää...

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 20:36"]

10 ihmistä saa kyllä aikaan infernaalisen älämölön itse sitä mitenkään tiedostamatta. Ilman musiikin jumputustakin, niin se puheenpölinä ja kimittävien ämmien kälkätys sekä jatkuva naurunremakka voi todella ruveta käymään hermoon. Sitten ryhmä rämä kolistelee ja käkättää rappukäytävässä ja känniläiset kaatuilee pitkin seiniä hieman jälkeen puolenyön  (todennäköisesti kaunistelit tätäkin eli lähditte liikenteeseen joskus yhden-kahden aikaan) ja taksin ovia paiskotaan pihalla ikkunoiden alla, niin kyllä siinä humalaisista ääntä lähtee ihan tarpeeksi yhden valituslapun edestä.

[/quote]

Ei me tosiaan missään kännissä oltu :D Pari lasia viiniä ruuan kanssa ja hiukan jutellessa. Toki 10 ihmisestä ääntä varmasti lähtee, mutta itse olisin kyllä arvostanut sitä, että lappu olisi tuotu suoraan meille tai vielä parempi, tultu soittamaan ovikelloa tai vaikka poliisit sillä kohtaa kun ääntä on häiritsevästi kuulunut. En mä halua tietentahtoen toisia häiritä, mutta mun mielestä ei myöskään ole kovin fiksua teipata ulko-oveen lappua, jossa lyttää naapurit maan rakoon. 

Vierailija
2/66 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 20:51"]

Mua kiinnostaa ainoastaan se, että miten 25-vuotiailla on oma vapaa-ajanasunto? Millä rahalla?

[/quote]

Ihan omalla rahalla, toiset on tehnyt ikänsä töitä ja säästänyt. Ja lähempänä kolmeakymmentä me ollaan, toki tuo toinen asunto ollut jo muutaman vuoden. Lattiasta kattoon viimeisen päälle rempattu vanhasta mätänevästä rotiskosta, muutettais sinne jos työmatka ei ois niin pitkä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän entinen naapuri oli juuri tuollainen, aina viaton tapaus. "Eihän me nyt silleen...ei kukaan oo ennen valittanut...vähän vaan otettiin ja kuunneltiin hiljaa musiikkia..." = känninen akkalauma, joka käkättää, kiljuu ja juoruaa kovaan ääneen bassojumputuksen säestyksellä.

Sinä päivänä, kun sai lähtöpassit, oli edelleen sitä mieltä että hän on kaikkeen viaton.

Vierailija
4/66 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen taloyhtiössä asuva kun ajattelisi että on OK pitää juhlat kerran vuoteen niin juhlat ja möykkä olisi jokapäiväistä. Muuta pois omakotitaloon jos et osaa hiljaisuutta noudattaa.

Vierailija
5/66 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kun rakennetaan niin pahvista niin sitten tällaisia naapurikärhämiä tulee :/ Minä kääntäisin syyttävän katseeni rakennusvalvontaan ja virolaisiin raksamiehiin päin.

Vierailija
6/66 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 21:20"]

Meidän entinen naapuri oli juuri tuollainen, aina viaton tapaus. "Eihän me nyt silleen...ei kukaan oo ennen valittanut...vähän vaan otettiin ja kuunneltiin hiljaa musiikkia..." = känninen akkalauma, joka käkättää, kiljuu ja juoruaa kovaan ääneen bassojumputuksen säestyksellä.

Sinä päivänä, kun sai lähtöpassit, oli edelleen sitä mieltä että hän on kaikkeen viaton.

[/quote]Mikäli ap:n kuvaus on todenmukainen ei hän ole samanlainen kuin entisen naapurisi tapaus.

Vierailija
7/66 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuota, kyllä kymmenen ihmistä voi saada aikaan aika paljon ääntä, vaikka ei kovin humalassa oliskaan. Muutaman kerran kun ollaan oltu tyttöporukalla (_NELJÄ_ henkeä), on naapuri koputtanut seinään kun puheen ja naurun volyymit noussu turhan korkeaksi.

Vierailija
8/66 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 21:24"]

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 21:20"]

[/quote]Mikäli ap:n kuvaus on todenmukainen ei hän ole samanlainen kuin entisen naapurisi tapaus.

[/quote]

Joo nää ei tosiaan olleet mitkään räkäkännibileet. Viisi pariskuntaa, yksi naisista raskaana, neljän ruokalajin illallinen. Ja lopuksi juttelua, toki myös naurua, mutta ei kukaan taksiin hihitellen ja rappusissa kaatuillen siirtynyt. 

Vierailija
9/66 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä turhaan sinneisännöitsijälle soittele, jos olet muutenkin jo jonkun naapurin kanssa jutellut.

Jos joku on ilmoittanut asiasra isännöitsijälle, niin kuulet siitä kyllä mikäli isännöitsijä kokee tarpeelliseksi ilmoittaa asiasta. Ja hasta sitten voit puolustella itseäsi.

Mutta älä soita ja puolustele ennenkuin mitään ihmeempää on edes tapahtunut.

Voi olla, että valittajalla oli huono aamu ja siksi lappu rappukäytävässä. Jos meteli olisi ihan oikeasti höirinnyt,olisinaapuri joko tullut soittamaan ovikelloanne TAI kutsunut poliisit. Koska kumpaakaan ei tapahtunut, niin anna olla.

Voithan joskus rappukäytävässö ohimennen sanoa, että pahoittelet jos häiritsitte ja oyytäö seuraavalla kerralla tulemaan suoraan teidän ovellenne.
Ja sanot sen siis nätisti, niin voi olla että naapuria nolottaa se lapun jättäminen.

Vierailija
10/66 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 21:26"]

No tuota, kyllä kymmenen ihmistä voi saada aikaan aika paljon ääntä, vaikka ei kovin humalassa oliskaan. Muutaman kerran kun ollaan oltu tyttöporukalla (_NELJÄ_ henkeä), on naapuri koputtanut seinään kun puheen ja naurun volyymit noussu turhan korkeaksi.

[/quote]

Siis mä olisin ihan arvostanut sitä, että olisivat vaikka koputtaneet, en mä halua että me ketään häiritään. Seinänaapurilta kun kyselin, niin hän ei ollut kiinnittänyt huomiota muuhun, kuin poikkeuksellisen moneen ovikellonsoittoon, ja vieraat meille saapuivat ennen seitsemää eli ihan sallittujen kellonaikojen rajoissa. 

Mä oon kerrostaloissa asuessani tottunut jos jonkinlaiseen ääneen, joten mua ei häiritse juuri sen enempää yläkerran kinasteluäänet kuin aamuyön suihkussakäynnitkään, ei ainakaan niin paljoa että alaoveen lapun kiinnittäisin. Oon aina ajatellut, että kun sietää satunnaisia ääniä hiljaisuuden ulkopuolella, niin voi joskus itsekin ottaa vapauden olla tavallista äänekkäämpi hieman pidempään. 

Vierailija
11/66 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 21:31"]

Älä turhaan sinneisännöitsijälle soittele, jos olet muutenkin jo jonkun naapurin kanssa jutellut. Jos joku on ilmoittanut asiasra isännöitsijälle, niin kuulet siitä kyllä mikäli isännöitsijä kokee tarpeelliseksi ilmoittaa asiasta. Ja hasta sitten voit puolustella itseäsi. Mutta älä soita ja puolustele ennenkuin mitään ihmeempää on edes tapahtunut. Voi olla, että valittajalla oli huono aamu ja siksi lappu rappukäytävässä. Jos meteli olisi ihan oikeasti höirinnyt,olisinaapuri joko tullut soittamaan ovikelloanne TAI kutsunut poliisit. Koska kumpaakaan ei tapahtunut, niin anna olla. Voithan joskus rappukäytävässö ohimennen sanoa, että pahoittelet jos häiritsitte ja oyytäö seuraavalla kerralla tulemaan suoraan teidän ovellenne. Ja sanot sen siis nätisti, niin voi olla että naapuria nolottaa se lapun jättäminen.

[/quote]

Joo ajattelin kyllä herttaisesti pahoitella, jos joskus rappuun satumme samaan aikaan ;)

Vierailija
12/66 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä piirtäisin vaan kirkkoveneen sen urputusviestin päälle. Ehkä kusisin myös sille pellille( olikin muuten hyvä idea...)

Vierailija
13/66 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette sitten lopettaneet bileitä siihen, kun taloyhtiön hiljaisuus alkaa? Olisitte vaikka aloittaneet aiemmin. En oikein ymmärrä, miksi kenenkään pitäisi valvoa vain siksi, että teillä halutaan bilettää, vaikka vain sen kerran vuodessa. Ei kai niissä säännöissäkään lue, että hiljaisuus kello yhteentoista asti, paitsi jos joku oikein haluaa bilettää?

Vierailija
14/66 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita juhlia ei vain pidetä kerrostalossa mun mielestä. Mua vitutti kuunnella naapureiden naurun remakkaa ja kälätystä la-iltana kun piti herätä sunnuntaina paikkaamaan krapulaisia. Tai vaikkei olisi työvuoroakaan, niin miksi muiden pitää kärsiä yhden juhlista? Mua todella häiritsi muiden musa/ äänekäs juttelu/ käkätys/ riidat jo paljon ennen sitä klo 23.

Ehkä arvaattekin, ettei enää asuta kerrostalossa.... Luojalle kiitos en asu lattareissa yms. mölymaissa.

Vierailija
15/66 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset on suvaitsematonta porukkaa. Halutaan elää omassa kämpässä visusti neljän seinän sisällä, naapureita ei tervehditä kuin pakosta, jos se naapuri nimittäin kehtaa tervehtiä ensin. Koska oma elämä on samanlaista päivästä toiseen, niin halutaan muiltakin kieltää kaikki. Ihan kaikki. Varsinkin kaikki ääntä tuottava elämä kaikilta ja kaikenikäisiltä. 

Pahimmat kyylät on omistusasunnoissa. Kun on jotenkin saatu se asunto ostettua, niin katsotaan oikeudeksi alkaa vahtia naapureiden toimia ja huomautella pienimmästäkin aiheesta. Mutta ei toki kasvotusten, pois se suomalaisista. Parempi kirjoittaa vain lappu tai soittaa isännöitsijälle.

Kerrostaloasumiseen kuluu nimenomaan se, että kuuluu. Kaikenlaisia ääniä. Iloisia ääniä on paljon mukavampi kuunnella kuin naapurin riitelyä.

On mahdollista, että jollain naapurilla on huomenna työpäivä, kun toisella on tänään juhlat. Ei se ole peruste kieltää ihmisiä elämästä.

Olen tässä pari vuotta haaveillut muutosta omakotitalosta kerrostaloon. Toivottavasti löydämme asunnon jostain sellaisesta yhtiöstä, joka ei ole täynnä tiukkapipoja, vaikka kännijuhlat eivät kuulukaan omaan elämäntapaamme.

Ap, parasta olisi jättää koko juttu omaan arvoonsa. Laita seuraavalla kerralla lappu ala-aulaan juhlistanne, niin näet, vieläkö sittenkin ihastuttava naapurinne vetää herneen nenään.

Vierailija
16/66 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 18:08"]kuse pelleille ja tiputa jäätynyt kusi postiluukusta. 
[/quote] :D

Vierailija
17/66 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 21:36"]

Miksi ette sitten lopettaneet bileitä siihen, kun taloyhtiön hiljaisuus alkaa? Olisitte vaikka aloittaneet aiemmin. En oikein ymmärrä, miksi kenenkään pitäisi valvoa vain siksi, että teillä halutaan bilettää, vaikka vain sen kerran vuodessa. Ei kai niissä säännöissäkään lue, että hiljaisuus kello yhteentoista asti, paitsi jos joku oikein haluaa bilettää?

[/quote]

Mä ihan vilpittömästi uskoin, että meistä ei lähde niin paljon ääntä, että oikeasti ketään häiritsisi. Seuraavalla kerralla ollaan kyllä viisaampia. Mutta pointti nyt tässä ärsytyksessä oli se, että yläkerran naapurimme eivät noudata hiljaisuutta, joten aika pikkumaista puuttua sitten toisten hyvin satunnaisiin "rikoksiin". 

Vierailija
18/66 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 21:40"]

Noita juhlia ei vain pidetä kerrostalossa mun mielestä. Mua vitutti kuunnella naapureiden naurun remakkaa ja kälätystä la-iltana kun piti herätä sunnuntaina paikkaamaan krapulaisia. Tai vaikkei olisi työvuoroakaan, niin miksi muiden pitää kärsiä yhden juhlista? Mua todella häiritsi muiden musa/ äänekäs juttelu/ käkätys/ riidat jo paljon ennen sitä klo 23. Ehkä arvaattekin, ettei enää asuta kerrostalossa.... Luojalle kiitos en asu lattareissa yms. mölymaissa.

[/quote]Olette sitten tehneet aivan oikean ratkaisun. Ennen hiljaisuutta jopa kerrostalossa saa juhlia, järkevyyden rajoissa tietenkin.

Vierailija
19/66 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 21:36"]

[/quote]

Ihmisillä on oikeus muutaman kerran vuodessa pitää kutsuja tai juhlia, kerrostalossakin. Sinäkin yksi s......n nipottaja. Sinun pitäisi muuttaa korpeen, jos et naapuriltasi koskaan mitään siedä. Vai onko oma elämäsi niin tapahtumatonta, että harmittaa, jos muilla on kivaa.

Vierailija
20/66 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko siinä valituksessa tosiaan julkisesti yksilöity melun lähde? Ettei olisi ollut juhlat myös jossain toisessa asunnossa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi